آمریکا از تسلیحات شیمیایی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی محافظت می‌کند

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که آمریکا از زرادخانه سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روسیا الیوم، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه، در نشست مجازی شورای امنیت اعلام کرد که آمریکا از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد که دمشق استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سایر سلاح‌های کشتار جمعی را از سوی هر کس و یا در هر زمان و مکان، محکوم می‌کند.

الجعفری ادامه داد: در سال ۲۰۰۳ شاهد آن بودیم که کشور سوریه یک پیش‌نویس قطعنامه برای ایجاد منطقه‌ای خالی از تمام سلاح‌های کشتار جمعی ارائه کرد.

وی افزود: این در حالی بود که هیأت آمریکا برای حفاظت از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدید کرد که در صورت ارائه این پیش‌نویس، آن را وتو خواهد کرد.

الجعفری بیان کرد: نخستین مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط یک گروه تروریستی در منطقه خان العسل در استان ادلب در سال ۲۰۱۳ ثبت شد که در جریان آن ۲۵ نفر از جمله ۱۶ نظامی کشته شده و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

وی ادامه داد: ما متأسف هستیم که سازمان منع تسلیحات شیمیایی به یک ابزار در دست کشورهای متخاصم سوریه برای طرح اتهامات ساختگی تبدیل شده است.

الجعفری گفت: کشورهای حامی گروه‌های تروریستی به دنبال پنهان کردن مسأله استفاده گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =