استفاده از تمامی ابزارهای رسانه‌ای و حقوقی برای رصد قاتلان سردار سلیمانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان، گفت: پیام سکوت مجامع بین‌المللی چیزی جز تایید و همراهی با عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی ندارد و نشان از حاکمیت ظالمانه نااهلان روزگار برعالم است، بنابراین کشورهای مقاومت و امت مسلمان باید از تمامی ابزارهای رسانه‌ای و حقوقی خود در پیگیری و رصد امران وقاتلان استفاده کند.

نرگس خاتون حاجیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با ترویج مکتب مقاومت، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است از این رودر ترویج مکتب شهید سلیمانی نقش بسیار اساسی و مهم را ایفا می‌کند در این راستا ابتدا باید ابعاد و وجوه و شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی را به خوبی شناخت و تبیین کرد و در این رساتا دانشگاه بهترین نقش را ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای تحلیل و بازشناسی افکار و دیدگاه‌های ایشان با تشکیل اندیشکده‌ای خاص و نیز به تشکیل گروه‌های مختلف فکری ابعاد شخصیت وفعالیت‌های ایشان را شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد بررسی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان می‌تواند موضوع پژوهش‌های علمی، مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان، اظهار کرد: شناخت و تحلیل صحیح و دقیق اندیشه‌های ایشان در قالب‌های مختلف مثل کتاب و شعر فیلم و سایر رسانه‌ها موجب آشنایی نسل جوان ونسل‌های آینده با ابعاد وجودی ایشان در اذهان خواهد شد و این عاملی خواهد بود تا از تحریف پیشگیری کند.

حاجیان تصریح کرد: ایشان فردی ذوابعاد بودند یعنی در ابعاد مختلف فردی واجتماعی شخصیتشان قابل بررسی است. اصولا سخن گفتن درمورد چنین اشخاصی بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: ایشان را می‌توان مصداق عینی یک مجاهد مومن مخلص از دیدگاه آیات و روایات دانست. شاید بالاترین بعد شخصیتی ایشان که در بدو امر به چشم می‌آید اخلاص درعمل است. همچنین شجاعت، ولایت مداری مسئولیت‌پذیری احساس وظیفه و احساس تکلیف بدون منتظر نتیجه بودن و رضای الهی را مدنظر داشتن را می‌توان از خصوصیاتی دانست که ایشان را لایق وعده الهی تعز من تشاء کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان، ادامه داد: اتصال واتکال به قدرت لایزال الهی بدون چشمداشت‌های مادی عواملی است که انسان را نزد خداوند عزیزمی‌کند گوش به فرمان رهبر و ولی زمان خویش بودن و درک شرایط و نیاز زمانه که باعث می‌شد ایشان بدون هیچگونه ملاحظه‌ای دیدگاه و نظرات خود را بیان کند. خصیصه دیگر ایشان اینکه مصداق آیه شریفه «اشدا علی الکفاررحماء بینهم»   رفتار و منش ایشان با پدر و مادرخویش و نیز خانواده‌های شهدا و نیز همرزمانش را همزمان با صلابت و شجاعت مثال زدنی در مقابل دشمن دانست. در واقع ایشان مصداق یک مسلمان و مومن حقیقی و فردی که مراتب بالای یقین را درک کرده آنچنان که هیچ ترسی از مرگ ندارد و در خطوط مقدم و زیر آتش و تیر مستقیم نیز بدون هیچ هراسی قدم می‌زند مصداق سخن امام علی(ع) به فرزندش در میدان رزم است.

حاجیان گفت: پیام سکوت مجامع بین‌المللی چیزی جز تایید و همراهی با عاملان و آمران شهادت ایشان ندارد و نشان از حاکمیت ظالمانه نااهلان روزگار برعالم است که هیچگونه شایستگی برای تسلط بردنیا را ندارند و جهان اسلام و بخصوص کشورهای مقاومت و امت مسلمان باید از تمامی ابزارهای رسانه‌ای و حقوقی خود در پیگیری و رصد امران وقاتلان استفاده کند و با اگاهی سازی افکار عمومی مردم جهان و نیز با معرفی شخصیت حقیقی ایشان از دیگرسو به این امراقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =