متناسب‌سازی سهمیه ایثارگران در کنکور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند رأساً پیرامون مسئله سهمیه‌های کنکور ورود داشته باشد و درخصوص کلیت سهمیه‌ها تصمیم‌گیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. دستور اول جلسه ادامه بررسی و جمع‌بندی نهایی موضوع بومی‌گزینی در کنکور سراسری بود.

عاملی با بیان این نکته که مناسب است لایحه‌ای که در مورد سهمیه‌ها توسط وزرای علوم و بهداشت به دولت ارسال شده بود و دولت هم آن را جهت تصمیم گیری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است را بررسی کنیم و پس از کارشناسی و تصویب در این شورا به عنوان دستور، در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح موضوع شود.

وی افزود: با توجه به حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و رؤسای کمیسیون‌های مربوطه و با توجه به تقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ورود به موضوع سهمیه‌ها، می‌توان در خصوص مجموعه لایحه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این نکته که مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کنکور بوده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در موارد اینچنینی قاعده‌ای دارند که براساس آن در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی متقدم است، مجلس شورای اسلامی وارد موضوع نشود و همچنین در مواردی که مجلس شورای اسلامی متقدم بوده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نکند.

وی تصریح کرد: از این منظر، شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند رأساً پیرامون مسئله سهمیه‌های کنکور ورود داشته باشد و درخصوص کلیت سهمیه‌ها تصمیم‌گیری کند.

عاملی افزود: با گذشت بیش از سی سال از پایان جنگ تحمیلی، جامعه آماری ایثارگران و رزمندگان کاهش داشته است و لذا با کاهش جمعیت ثبت‌نام کننده سهمیه‌های مذکور، درصد شمول سهمیه نیز بایستی متناسب سازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =