مفهوم ثابتی در مورد مسئله بومی‌گزینی وجود ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به تقویت هویت ملی با نگاه به بنیان‌های تربیت اسلامی از موارد مهمی است که در فرآیند جذب دانشجویان و بومی‌گزینی باید مورد توجه باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور اول جلسه ادامه بررسی و جمع‌بندی نهایی موضوع بومی‌گزینی در کنکور سراسری بود.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: طی مطالعه صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که یک مفهوم ثابت در مورد مسئله بومی‌گزینی وجود ندارد.

وی افزود: نوع نگاه غالب به زندگی تجردی دختران تا ۳۰ سالگی در مناطق مختلف کشور، رفتارهای نسبت به قومیت‌ها در مناطق مختلف کشور، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همگی مواجه با رفتار اجتماعی متفاوتی در مناطق مختلف کشور هستند و در نتیجه اعمال سیاست بومی‌گزینی واحد برای آن چندان مناسب به نظر نمی‌آید.

توجه به تقویت هویت ملی با نگاه به بنیان‌های تربیت اسلامی در فرآیند جذب دانشجویان و بومی‌گزینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد:  لحاظ کردن دوگانه‌های موجود در مناطق مختلف کشور و توجه به تقویت هویت ملی با نگاه به بنیان‌های تربیت اسلامی از موارد مهمی است که در فرآیند جذب دانشجویان و بومی‌گزینی باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =