سلول های بنیادی بند ناف کرونا را درمان می کند

تحقیقی جدید روی ۲۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نشان می دهد تزریق سلول های بنیادی بند ناف نوزادان تازه متولد شده، احتمال بهبود آنان را دوبرابر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی میل، به گفته محققان سلول‌های بنیادی بند ناف نوزادان تازه متولد شده احتمالاً درمانی نجات بخش برای افرادی فراهم می‌کند که به نوع شدید کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

پژوهش گروهی از محققان دانشگاه میامی آمریکا نشان داد استفاده از سلول‌های بنیادین در بیماران زیر ۸۵ سال احتمال بهبود آنان پس از ابتلاء به کووید ۱۹ را دوبرابر می‌کند و برای تمام موارد تحت بررسی نیز کارآمد بود.

سلول‌های بنیادی به دلیل قابلیت خارق العاده شأن برای تجدید و ترمیم بافت‌های آسیب دیده دستگاه تنفسی را درمان می‌کنند. این پژوهشگران مدعی هستند با استفاده از سلول‌های یک بند ناف می‌توانند ۱۰ هزار بیمار را درمان کنند.

کامیلو ریکورد محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: این مانند یک بمب فناورانه هوشمند در ریه‌ها عمل می‌کند. به طور دقیق‌تر این درمان واکنش ایمنی نرمال را احیا و پیچیدگی‌های خطرناک بیماری را معکوس می‌کند.

پژوهش مذکور با توجه به اطلاعات ۲۴ بیمار ارائه شده که در بیمارستان میامی تاور یا جکسون مموریال بررسی بوده‌اند.

بیماران مذکور پس از ابتلاء به ویروس کرونا دچار سندرم دیسترس تنفسی حاد شده بودند. به هر کدام از آنها روزانه ۲ بار داروی پلاسیبو یا سلول بنیادی تزریق شد.

نرخ بهبود بیماران گروه کنترل (که سلول بنیادی دریافت کرده بودند )۹۱ درصد و بیماران گروه پلاسیبو ۴۲ درصد بود. تنها فردی که با وجود دریافت درمان مذکور فوت کرد بیش از ۸۵ سال داشت.

همچنین محققان متوجه شدند بیمارانی که درمان با سلول‌های بنیادی را دریافت کردند سریع‌تر بهبود یافتند. بیش از نصف آنها طی دو هفته پس از دریافت دوز نهایی دارو بیمارستان را ترک می‌کردند.

همچنین یک ماه پس از دریافت درمان مذکور در بدن ۸۰ درصد گروه کنترل علائمی از بیماری دیده نمی‌شد. به گفته ریکوردی طی ۳ روز ۲ ترکیب حاوی ۱۰۰ میلیون سلول بنیادی به هر بیمار تزریق می‌شد. در کل هر یک از افراد گروه کنترل ۲۰۰ میلیون سلول بنیادی دریافت کردند. همچنین هیچ عوارض جانبی ناشی از دریافت درمان در بدن بیماران مشاهده نشد.

سلول‌های بنیادی فعالیت‌های آنتی میکروبیالی دارند که احیا بافت، ترمیم ریه و دیگر اعضای بدن را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =