ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله بدون کنکور ارشد ۹۹ از امروز، ۱۷ دی آغاز می‌شود

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ از امروز، ۱۷ دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محل‌های مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ عصر روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

تمامی متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته‌شده نهایی این مرحله اعلام شده، لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز از امروز، ۱۷ دی ۹۹ به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

همه پذیرفته شدگان به شرط اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۹ مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود هستند.

براساس مصوبه جلسه ۳۶۸ تاریخ ۳ بهمن ۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدارک تحصیلی صادر شده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ فارغ‌التحصیل می‌شوند، منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک از کدرشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام کنند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر شده است در اختیار داشته باشند.

پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند، لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ تاریخ ۱۵ تیر ۹۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.

براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ تاریخ ۲۶ آبان ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

پذیرفته شدگان جدید که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط قبولی قبلی آنان لغو شده و باید منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند. این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مندرج در این اطلاعیه، مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌شود.

پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان در این مرحله به عنوان پذیرفته شده نهایی در دوره‌های روزانه اعلام شده، حتی در صورت عدم ثبت نام در محل قبولی مندرج در این اطلاعیه و یا انصراف قطعی از کدرشته محل قبولی، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ را ندارند.

همه پذیرفته شدگان باید در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در موسسه محل قبولی خود اقدام کنند و عدم ثبت نام بموقع پذیرفته شدگان در زمان مقرر به منزله انصراف از تحصیل در کد رشته محل ذیربط تلقی می‌شود.

پذیرفته شدگان مرد لازم است با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه ۳ دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ واجد شرایط لازم بوده و گواهی مربوط به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به سازمان سنجش باشد) هستند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل می‌آید.

این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک لازم را به آنجا ارائه کنند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

متقاضیانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان بهمن ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری کنند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سئوالی دارند می‌توانند از روش‌های اعلام شده با سازمان سنجش مکاتبه کنند.

در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرش و یا هنگام تحصیل)، چنانچه مشخص شود که متقاضی حقایق را کتمان کرده و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی وی لغو و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و در این مرحله نیز در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته، در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را دارد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۹ هزینه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حذف خواهند شد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =