تولید و عرضه ورق‌های فولادی درکشور با هم همخوانی ندارد

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان این که عرضه و تولید ورق‌های فولادی در کشور با هم همخوانی ندارد گفت: یکی از اهداف شیوه نامه جدید فولاد، واقعی سازی قیمت برای مصرف کننده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع چالش‌های پیش روی صنعت لوازم خانگی گفت: همه تولید کنندگان موظف هستند تمام فاکتورهای خود را در سامانه تجارت ثبت کنند و این به شفاف سازی و ارائه سهمیه عادلانه کمک خواهد کرد.

وی افزود: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی باید صورت‌های مالی سالیانه و فصلی خود را ارائه کنند و همه این اطلاعات ملاک سهمیه بندی قرار خواهد گرفت.

گردان گفت: همه موضوعات همسو است و همه این موارد از صورت‌های مالی تا میزان تولید به شفاف سازی کمک می‌کند.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: از تیر ماه بازار رصد می‌شد تا با واقعی سازی، مشکلات تولید و عرضه رفع شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه و تولید ورق‌های فولادی در کشور با هم همخوانی ندارد.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: سهمیه‌های واحدهای تولیدی بعد از بازنگری‌ها تغییر کرد.

گردان افزود: شیوه نامه دولت و مسیر رفته شده بر اساس این شیوه نامه برای شفافیت بیشتر است.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: رقابت را کوچک کردیم تا متناسب با واحدهای تولیدی میزان عرضه هم لحاظ شده باشد.

زنجیره تأمین فولاد باید اصلاح شود

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با شیوه نامه جدید در قیمت فروش اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه در عرضه اتفاق خاصی افتاده باشد. زنجیره تأمین فولاد باید اصلاح شود.

وی گفت: بخش توزیع ورق به معاونت سرمایه آمده است، اما صنایع بالادستی در بخش دیگر مانده است که این بخش‌ها باید ادغام شوند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: وزارت صمت باید حرف‌های بخش خصوصی را هم بشنود.

هاشمی افزود: شیوه نامه جدید بدون نظارت جدی الزاماً جواب نخواهد داد نه اینکه این شیوه نامه مفید نباشد؛ بر اساس این شیوه نامه بخشی از مصرف کننده‌های کاذب از زنجیره دریافت حذف می‌شوند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: در صنایع لوازم خانگی نباید گذشته نگر باشیم امسال هر چیزی اتفاق افتاده باید ملاک باشد. قرار دادن سال ۹۷ به عنوان ملاک ارزیابی عادلانه نیست.

قبل از این شیوه نامه وضع توزیع فولاد واقعاً اسفناک بود

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی هم گفت: قبل از شیوه نامه جدید وضع فولاد و لوازم خانگی خوب نبود، اما بعد از اجرای شیوه نامه جدید وضع شفاف شده است. قبل از این شیوه نامه وضع توزیع فولاد واقعاً اسفناک بود.

وی گفت: شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد خدمت بزرگی به صنایع پایین دستی کشور بود.

غزنوی افزود: قدم اول شیوه نامه است و می‌تواند شرایط عادلانه را در صنایع فولاد جاری کند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: فولاد به اندازه کافی در کشور وجود دارد، اما نحوه توزیع مشکل داشته است.

حمیدرضا غزنوی افزود: قیمت موضوع حساسی است و نباید انتظار غیر منطقی در مصرف کننده ایجاد کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: فولاد تولیدکنندگان محصول لوازم خانگی باید از چهار ماه قبل در انبار موجود باشد.

ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای مبارزه با قاچاق کالا

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم گفت: در حوزه لوازم خانگی نرخ تولید افزایش پیدا کرده تا مصرف کننده دچار کمبود نباشد، اما قاچاق همچنان مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرده است.

دهقانی‌نیا افزود: نیروی انتظامی، تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق همکاری نزدیکی با هم دارند و زیرساخت‌های مبارزه با قاچاق کالا ایجاد شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: موضوع شناسه داشتن هر کالای تولیدی از مبادی ورودی تا محل دپو ما را در مبارزه با قاچاق یاری کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =