ورود شورای امنیت ملی کره جنوبی به موضوع نفتکش توقیف شده

شورای امنیت ملی کره جنوبی در حال بررسی راه های ممکن برای حل موضوع نفتکش توقیف شده این کشور در آب های ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از «آرگیوزمیدا» (argusmedia)، منبعی در دفتر است جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور در حال بررسی راه های ممکن برای حل موضوع نفتکش توقیف شده در آب های ایران است.

سایت خبری «کی بی اس» نیز گزار ش داده که «مون جائه‌ این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دستور داد که نشست دولتی و گفتگوهای بین سازمانی در این کشور برای حل مسئله نفت‌کش توقیف‌شده کره‌ای در تنگه هرمز برگزار شود.

«کانگ مین‌سوک» سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی در اطلاعیه‌ای که صبح امروز چهارشنبه منتشر کرد، گفت: مون جائه این گزارشی را از سوی مدیر دفتر امنیت ملی این کشور (NSO) درباره توقیف نفت‌کش دریافت کرده و پس از آن دستور جلسات دولتی در این باره صادر کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی با بیان اینکه سئول بحث نفت‌کش توقیفی در تنگه هرمز را به شدت جدی گرفته، از برگزاری نشست‌های اضطراری وزارت خارجه، وزارت دفاع و وزارت اقیانوس‌ها و ماهیگیری در این باره خبر داد.

بر اساس این گزارش، کانگ همچنین گفت دولت کره جنوبی در حال گفتگو درباره اقدامات هماهنگ از طریق دفتر امنیت ملی، سرویس اطلاعات ملی و وزارتخانه‌های مرتبط به این حادثه است.

دیروز سه شنبه نیز «چوی یانگ سام» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در یک کنفرانس خبری افزود: هیاتی به ریاست مدیرکل منطقه در اولین زمان ممکن در تلاش برای حل و فصل موضوع توقیف نفتکش از طریق مذاکره به ایران اعزام می‌شود.

این هیات توسط «کوه کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه این وزارتخانه سرپرستی خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس اعلام امروز سه شنبه بانک‌های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک‌های کره جنوبی تحت تحریم‌های ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای تهران، مسدود شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      اخرش جومونگ میاد یا امپراطور دریا؟