آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری‌های علمی و فرهنگی با "انستیتوی رسانه افغانستان"

شورای تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اعضای مؤسسه «انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان» به منظور انجام همکاری های مشترک علمی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شورای تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضای مؤسسه «انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان» به منظور انجام همکاری های مشترک علمی و فرهنگی در زمینه تقریب مذاهب، صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

سروری مجد در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید به عنوان یک دانشگاه حل مسئله و اجتماعی تلقی می شود، گفت: این دانشگاه امروز صرفاً یک دانشگاه آموزش‌محور و پرورش‌محور نیست، بلکه در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و... در حوزه های داخلی و خارجی ایفای نقش می کند.

وی با تأکید بر اینکه معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساسی در مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا خواهد کرد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا با انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان در مسائل علمی و فرهنگی همکاری کند.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی ضمن استقبال از پیشنهادات اعضای انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان برای همکاری های مشترک، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه همایش قیام تاریخی عاشورا را در زاهدان برگزار خواهد کرد. در این همایش علمای اهل سنت و شیعه به ارائه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت. اعضای انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان نیز می توانند با شرکت در این همایش، زمینه های همکاری های مشترک را افزایش دهند.

سروری مجد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با آغوش باز پذیرای فعالیت های علمی و فرهنگی مشترک در حوزه تقریب مذاهب است، تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی راهبری تقریب مذاهب به ریاست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و در ذیل آن، شوراهای تخصصی دیگری وجود دارد که جلسات آنها به طور منظم و به منظور تحقق اهداف تقریب مذاهب برگزار می شود.

سروری مجد خاطرنشان کرد: در واقع فعالیت گسترده‌ای در زمینه تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و امیدواریم این فعالیت ها با همکاری انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان، ابعاد گسترده‌تری پیدا کند.

در ادامه این جلسه، مولوی محمد اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت با تأکید بر اهمیت لزوم فعالیت ها در حوزه تقریب مذاهب، گفت: جهان امروز نیاز به همکاری گسترده‌تری در این حوزه دارد. جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب به دنبال تقریب مذاهب بود و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه فعالیت های جدی دارد.

وی ادامه داد: مردم افغانستان بسیار فهیم، اصیل و آگاه هستند و بدون شک همکاری بسیار مثبتی بین دانشگاه آزاد اسلامی و انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان شکل خواهد گرفت.

در ادامه، عباس گنجی قائم مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاداسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان، خاطرنشان کرد: در کشور افغانستان، ادیان و مذاهب مختلف بدون حساسیت به زندگی و فعالیت های خود می پردازند. باید از این ظرفیت عظیم استفاده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تقریب مذاهب، فعالیت های بسیار مثبتی انجام داده است، گفت: همکاری های مشترک علمی و فرهنگی خوبی می تواند بین دانشگاه و انستیتو درخصوص برگزاری همایش ها، سمینارها، کنفرانس و نشست های مشترک، جلسات پژوهشی مشترک و... صورت گیرد.

در پایان این جلسه، احمد کمیل میرشادبیگ رئیس انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان تأکید کرد: صلح یکی از مهم‌ترین مسائل دنیای امروز است و این انستیتو در زمینه صلح فعالیت های زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی درخصوص امام جعفرصادق(ع) و امام محمدباقر(ع) از دیدگاه اندیشمندان اهل تسنن در کشور افغانستان، گفت: برگزاری این کنفرانس یکی از اقدامات آینده نزدیک انستیتوی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در افغانستان درخصوص تقریب مذاهب است.

کمیل از همکاری های مشترک علمی و فرهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086798

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =