اسرائیل اشغالگری خود را نادیده نگیرد و به فلسطین واکسن بدهد

سازمان «عفو بین‌الملل» گفته رژیم صهیونیستی نباید اشغالگری‌های خود را نادیده بگیرد و برای تحویل واکسن کرونا به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه اقدامی انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سازمان «عفو بین‌الملل» روز چهارشنبه ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن اقدامات اشغالگرایانه خود از این رژیم خواست تا برای فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه واکسن فراهم آورد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، عفو بین‌الملل در این خصوص گفت: «اسرائیل نباید تعهدات بین‌المللی خود به عنوان یک قدرت اشغالگر را نادیده بگیرد و بلافاصله اطمینان حاصل کند که به فلسطینی‌هایی که در کرانه‌ باختری و نوار غزه تحت اشغال آن زندگی می‌کنند واکسن کووید-۱۹ به طور مساوی و منصفانه ارائه شود.»

به رغم اینکه برخی سازمان‌ها و مقام‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند اقدامات اشغالگرایانه خود را در سرزمین اشغالی فلسطین متوقف کند، اما برخی گزارش‌ها حاکی است که این رژیم همچنان به اقدامات خود در این خصوص ادامه داده است.

مؤسسه تحقیقات کاربردی «اریج» (در کرانه باختری) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد ۱۴۰۶ واحد صهیونیست‌نشین جدید در شمال کرانه باختری بسازد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، واحدهای صهیونیست‌نشین جدید قرار است در مناطق معروف به «وادی عسله»، «ظهر المناف»، «قطاین السهل» و «المنافس» ساخته شود.

روزنامه هاآرتص هم ماه گذشته گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا یعنی روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) ساخت هزاران واحد جدید را در شرق بیت المقدس در دستور کار قرار دهد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اخیراً در سخنانی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد توسعه شهرک‌ها و طرح‌های ساخت و ساز همچنان ادامه داشته و روند ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و مصادره آن از سوی مقامات اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی به بالاترین میزان خود طی چهار سال گذشته رسیده است.

اوایل دی ماه وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد که تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین تنها برای ارعاب شهروندان و آزار و اذیت آنها نیست بلکه این تجاوزات آن‌ها با طرح‌های استعماری و توسعه‌طلبانه جهت مصادره اراضی فلسطینیان به منظور توسعه شهرک‌های صهیونیستی مرتبط است.

در این بیانیه آمده است که هدف قرار دادن بخش‌های وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی شهر نابلس تا مناطق شرقی کرانه باختری با هدف ایجاد محل‌هایی برای سکونت شهرک‌نشینان صهیونیست، ایجاد بلوک‌های مجزای صهیونیست‌نشین و مرتبط کردن این شهرک‌ها با فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه و کرانه باختری در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کشنده  کرونا هستند و این ویروس به سرعت در حال گسترش در این کشور است.

طبق آمار و ارقامی که وبگاه ورلداُمترز ارائه کرده فلسطین تاکنون ۱۴۳ هزار و ۱۶۹ مورد مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده که از تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته‌اند.

روزنامه الاخبار پیشتر گزارش داده بود که صهیونیست‌ها به مسئولان فلسطینی گفته‌اند که ارسال هر گونه واکسن برای ویروس کرونا در نوار غزه، منوط به مسئله سربازان و اسرای صهیونیست است؛ اقدامی که با تعهدات این رژیم در پروتکل اقتصادی پاریس که در سال ۱۹۹۴ با تشکیلات خودگردان امضا کرد، در تضاد است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی موافقت کرده است که چهار میلیون دُز از واکسن روسی کرونا به مردم فلسطین تحویل داده شود، ولی بنا به «دلایل بهداشتی»، حاضر نیست آن را در بین فلسطینیان توزیع کند.

کد خبر: 1086801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =