کارشناسی داوری دو صحنه مشکوک پرسپولیس- سپاهان

در دیدار پرسپولیس و سپاهان دو صحنه درون محوطه جریمه ها رخ داد که دو تیم معتقد به خطای پنالتی بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ دیدار پرسپولیس و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در این دیدار کادرفنی و اعضای نیمکت دو تیم معتقد بودند اشکان خورشیدی داور این مسابقه باید برای تیم های آنها خطای پنالتی اعلام می کرد. اتفاقی که رخ نداد.

 در نخستین اتفاق مشکوک این دیدار رخ داد و کی روش استنلی در جدال بر سر توپ با جلال حسینی، درون محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و در دقیقه 69 نیز امید عالیشاه درون محوطه جریمه سپاهان تعادلش را از دست داد که خورشیدی هیچ کدام از دو صحنه را خطا تشخیص نداد.

برای اطلاع از تصمیم گیری داور مسابقه، نظرات چند کارشناس داوری را با یکدیگر مرور می کنیم:

* دقیقه ۲۳: برخورد کی‌ روش استنلی و سیدجلال حسینی در محوطه جریمه پرسپولیس

نوید مظفری: در دقیقه 23 کی روش استنلی در محوطه جریمه پرسپولیس تعادلش را از دست داد اما این صحنه اصلا پنالتی نبود. سیدجلال حسینی خطایی روی مهاجم سپاهان انجام نداد.

علی خسروی: در این صحنه داور اتفاقا خوب عمل کرد. استنلی کی روش وارد محوطه جریمه شد و همزمان دو مدافع پرسپولیس از دو سمت او را کنترل کردند و انصافا خطایی رخ نداد و مدافعین سرخپوش به هیچ عنوان خطایی مرتکب نشدند. دلیل به هم خوردن تعادل کی روش استنلی، خودش بود و ادامه بازی صحیح است.

نوذر رودنیل: در نیمه اول فقط یک اتفاقا ویژه رخ داد. در دقیقه 23 سیدجلال حسینی در محوطه جریمه پرسپولیس مرتکب خطایی نشد و پنالتی در کار نبود و ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

حیدر سلیمانی: مهاجم سپاهان توسط سیدجلال حسینی با دست شارژ شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

حسین عسگری: کی روش استنلی قصد دارد از میان دو مدافع پرسپولیس رد شود ولی پایش به پای بازیکن حریف گیر می کند و خودش روی زمین می افتد. مدافعین پرسپولیس هیچ خطایی مرتکب نشدند و خطایی پنالتی رخ نداد.

 *دقیقه ۷۰: سرنگون شدن مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه سپاهان

نوید مظفری: دومین صحنه مهم در دقیقه 69 در محوطه جریمه سپاهان رخ داد که این صحنه هم پنالتی نبود و خطایی روی بازیکن پرسپولیس انجام نشد. در کل داوری مسابقه مشکل خاصی نداشت.

علی خسروی: در این لحظه دو صحنه همزمان اتفاق افتاد. در موقعیت پشت محوطه جریمه، مدافع سپاهان توپ بازیکن پرسپولیس را زد و سپس توپ مجددا به بازیکن سرخپوش (عالیشاه) رسید و عین حالت اول رخ داد که باز هم مدافع توپ او را زد. داور در این صحنه خوب عمل کرد و هیچ کدام از دو تیم پنالتی طلبکار نیستند.

نوذر رودنیل: در دقیقه 69 که پرسپولیسی ها اعتقاد به پنالتی داشتند، ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

حیدر سلیمانی: مدافع تیم فوتبال سپاهان روی عالیشاه مرتکب خطا شد و داور باز هم اشتباه کرد.

حسین عسگری: در این صحنه هیچ خطایی رخ نداد. مدافع سپاهان با نوک پا توپ را می زند و سپس پایش به پای عالیشاه برخورد می کند و هیچ خطایی رخ نداد.

کد خبر: 1086806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =