ادبیات پایداری؛ عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی

وزیر علوم در پیامی به دومین همایش ملی ادبیات مقاومت، گفت: ادبیات پایداری عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی در بین جبهه آزادی‌خواهان در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، آئین افتتاحیه دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با قرائت پیام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر و رئیس همایش مذکور آغاز به کار کرد.

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: ‎به گواهی تاریخ و در بستر پر فراز و نشیب دگرگونی‌های اجتماعی- تاریخی، انسان‌های بزرگ و فرزانه‌ای ظهور کرده‌اند که توانسته‌اند با تکیه بر عقل و عشق، در بزنگاه‌های مهم چراغ و راهنمایی برای دیگران شوند. بی‌گمان در کنار دو گوهر خرد و عشق، شجاعت، درایت، فداکاری و ایثار نقش بی بدیلی در تعالی جامعه دارد که از وجوه ممیزه انسان‌های آزاده است.

در این پیام مطرح شده است: ادبیات پایداری عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی در بین جبهه آزادی خواهان در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است. به مدد عناصر و مؤلفه‌های هویت‌ساز خود به تقویت روحیه مقاومت، ایستادگی و امید به پیروزی کمک می‌کند. این ادبیات دارای ساختاری اقتضائی و متناسب با شرایط زمانه فراز و فرودهایی دارد که دال و کانون مرکزی آن گفتمان مبارزه و مقاومت است. بی‌گمان قلمرو ادبیات پایداری مختص مردان نیست و در این میان نمی‌توان حضور بانوان فرهیخته را نادیده انگاشت؛ گواه آن تاریخ پر فراز و فرود دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که مشحون از حضور زنان و مادران شجاع و ایثارگری است که به اقتضای شرایط دوشادوش مردان نقش آفرین بودند.

در پیام وزیر علوم عنوان شده است: ادبیات مقاومت پیوسته زنده و پویاست چون قهرمانانی همچون سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اعتقادات و اقدامات خودشان اسطوره آفرینی کرده و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند؛ و در اندیشه و بیان شاعران و ادبا تجلی پیدا کرده‌اند. ادبیات قهرمانان مقاومت همواره نوید دهنده پیروزی در آینده و ترسیم‌گر راه آزادی خواهد بود. شهیدان گلگون کفن با شهادت خود بدل به نماد آزادگی، امید و ایستادگی شده‌اند که رسالت ادبیات مقاومت را در بازنمائی رشادت‌های آنها دوچندان ساخته است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این اقدام پسندیده، برای همه حاضران در این همایش علمی آرزوی تن درستی و مزید توفیقات دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =