همایش پیاده روی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان اقدام به برگزاری همایش پیاده روی در راستای گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان همایش پیاده رویی در راستای گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این همایش که با محدودیت‌هایی کرونایی همراه بود، کارکنان و تعدادی از اعضا هیئت علمی و دانشجویان این واحد دانشگاهی حرکت خود را از سردر اصلی دانشگاه به سمت بلوار حیقوق نبی(ع) آغاز کردند، و پس پیمودن مسیر، به بارگاه حضرت حقوق نبی(ع) مشرف شدند و همایش به سمت دانشگاه و مزار2 شهید گمنام آرمیده در صحن دانشگاه ادامه یافت و پس از حضور بر مزار این دو شهید و قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا به ویژه آرمانهای بلند سردار سلیمانی و هپچنین قرائت متن پیمان نامه توسط بسیج دانشجویی واحد تویسرکان، جهت اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه حضور یافتند.

 مجتبی بابایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این همایش در راستای بزرگداشت مقام سید شهیدان مقاومت و در جهت ترویج ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، گفت: با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا و  امکان نداشتن حضور دانشجویان در دانشگاه، اعضا حاضر هیئت علمی، کارکنان و تعدادی از دانشجویان این واحد دانشگاهی در مراسمی نمادین به پاس گرامیداشت رشادتها و ایثارگریهای سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و محکومیت عملیات تروریستی دولت متجاوز آمریکا و ایادی مزدورش در این جنایت، اقدام به برگزاری این همایش با عنوان گرامیداشت این شهداکردند.

در ادامه  مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان تویسرکان در سخنانی پدرباره شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، وی را یکی از مصادیق بارز «بنیان مرصوص» عنوان کرد و گفت: خداوند کسانی را دوست می دارد، که در راه او پیکار می کنند و همچون بنیان مرصوص هستند.

وی این تعبیر را به خاطر استقامت، اتحاد و همدلی مؤمنانه این شهید ارجمند عنوان کرد و گفت: مومنان به دو دسته تقسیم می شوند و دسته ای همچون حاج قاسم و همرزمان شهیدش مصداق کامل و بارز بنیان مرصوصی هستند که خداوند می‌فرماید و همچون کوهی استوار در راه هدفی که برگزیده‌اند تا آخرین لحظه زندگی و تا آخرین قطره خونشان با اعتقاد و اعتماد کامل می‌ایستند و گروهی هم هستند که فقط تا جایی که انجام تکالیف دینی برایشان منفعت دارد و خطری متوجه جان و مالشان نمی شوند می‌مانند و جلوتر نمی‌روند و به قول معروف ریسک نمی کنند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان افراد و گروهی را که با هر تهدید دشمن از آرمان‌های انقلاب و فرامین اسلامی پا پس می‌کشند و با قبول شرایط دشمن از اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی می‌کنند مورد مذمت قرار داد و گفت: از همگان می‌خواهیم تا همچون شهدای مقاومت در راه هدف تا پای جان مقاومت نمایند و مطمئن باشند در آن صورت است که مورد لطف و عنایت خدا قرار می‌گیرند و در دلها و قلوب مومنین جا می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گواه این ادعا هم حضور میلیونی مردم ایران و عراق در روز تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم و همرزمان شهید است که همه دنیا را انگشت به دهان گذاشت و قدرت معنوی ایشان را به جهانیان به ویژه به مستبکران عالم نشان داد.

گفتنی است پس از اقامه نماز ظهر و عصر؛ پایان بخش این مراسم پر فیض، روضه خوانی و مدیحه سرایی به یاد حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام علیها بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =