بازدید انستیتو صلح و رسانه افغانستان از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

هیئت موسسه انستیتو صلح، رسانه و حکومت داری خوب افغانستان از دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ هیئت موسسه انستیتو صلح، رسانه و حکومت داری خوب افغانستان با حضور در دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از نزدیک با امکانات آموزشی و  پژوهشی این دانشگاه به منظور همکاریهای دوجانبه آشنا شدند.

احمد کمیل میرشاد بیک  رئیس موسسه،  مجد رحمتی  معاون موسسه، مجد واسع پاینده مسئول برنامه راه اندازی دانشگاه طب و بیمارستان و  شجاع محسنی رئیس کمیته علمی موسسه اعضای این هیئت بازدیدکننده را تشکیل می دادند.

علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، غلامرضا حسن زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، افشین حراجی رئیس دانشکده دندانپزشکی، کریمی مریدانی رئیس دانشکده بهداشت، مهناز قمی رئیس دانشکده شیمی دارویی،  زهرا جعفری آذر رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی، طاهره نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی،  وطن پور مسئول EDO دانشگاه و جمعی از معاونان دانشکده دندانپزشکی و علیرضاجعفری نعیمی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز در این بازدید ایشان را همراهی می‌کردند.

در ابتدا خوشدل، ضمن خیر مقدم به بازدیدکنندگان گزارش مبسوطی از ظرفیت‌های این دانشگاه، دانشکده ها و بیمارستانهای تابعه از جمله: تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان، موفقیت های علمی پژوهشی (تالیف کتب و  مقالات ISI  وحضور چشمگیر اعضای هیات علمی در کنفرانسهای بین المللی) و  توان علمی کارکنان را بیان کرد.

سپس بازدیدکنندگان از نزدیک با امکانات دانشکده دندانپزشکی شامل اندودنتیکس، اورال پاتولوژی، بیماریهای دهان فک و صورت، پریودانتیکس، پروتزثابت، پروتزمتحرک، ترمیمی، جراحی دهان فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، کودکان، مرفولوؤی، مواد دندانی و آزمایشگاه علوم پایه  آشنا شدند و در جریان ظرفیت آموزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی قرار گرفتند.

بر اساس همین گزارش معاونان و روسای دانشکده‌ها  ضمن اعلام آمادگی به معرفی توانمندی‌های این دانشگاه پرداختند که در این راستا تبادل استاد و دانشجو، ارائه فرصت‌های تحصیلی از جمله سمپوزیوم، وبینارها و ورک شاپ مطالعاتی برای استادان و پژوهشگران ایرانی و افغانستانی  و برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مطرح شد.

در ادامه تیم بازدیدکننده ضمن بازدید از بیمارستان فرهیختگان با امکانات و توانایی های بخشهای مختلف  آن آشنا شدند. 

شایان ذکر است  گنجی قائم مقام بین المل دانشگاه و امور دانشجویان بین‌الملل نیز با حضور در بیمارستان فرهیختگان مطالبی در خصوص طراحی بیمه ی مشترک برای افغان های مقیم ایران، پیاده سازی توریست درمانی برای بیماران افغانستان، طراحی، استانداردسازی و پیاده سازی ساخت بیمارستان، تهیه، خرید و تجهیز کردن بیمارستان، تامین نیروی انسانی بیمارستان،  برگزاری دوره های کوتاه مدت برای آموزش نیروی انسانی بیمارستانی در افغانستان بیان کرد و  همچنین پیشنهاد شد که برای پشتیبانی نیروی انسانی در مراحل اولیه نیز همکاری لازم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086886

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =