مسی و این‌بار حمله به رکورد های ژاوی/ شروع ناموفق پوچتینو در پاریس/ پیرلو: چند ماه دیگر خواهد دید کجای جدول هستیم

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیرلو: چند ماه دیگر خواهد دید کجای جدول هستیم

یوونتوس رای بازگشت به جمع مدعیان به سه امتیاز دیدار مقابل میلان نیاز مبرمی داشت و در نهایت موفق شد در خانه روسونری با نتیجه ۱-۳ به پیروزی دست یابد. آندره پیرلو در پایان بازی این دیدار در مورد درخشش فدریکو کیه زا و پائولو دیبالا، دو ستاره مهم بیانکونری در مسیر دستیابی به این پیروزی مهم صحبت کرد.

آندره پیرلو گفت: "این پیروزی برای ما مهم بود، ما کاری به نتایج تیم های بالاتر از خود در جدول نداشته و روی روند پیشرفت خود متمرکز بودیم. چند ماه دیگر خواهیم دید که در کجای جدول قرار داریم.

قرار دادن فدریکو کیه زا برابر تئو هرناندز؟ ایده این بود که تئو را تحت فشار نگه داشته و اجازه ندهیم مثل همیشه آزادانه جلو برود. در این شرایط او مجبور بود مقابل بازیکنی صف آرایی کند که در موقعیت های تک به تک خوب عمل می کند. ما به این دلیل با کیه زا قرارداد بستیم که او بتواند در یک سوم دفاعی حریف در مقابل بازیکنان آنها ایستادگی کند. ممکن است پست کیه زا تغییر کند، اما نقش او تغییر نخواهد کرد.

درخشش پائولو دیبالا در صحنه گل اول یوونتوس؟ همه هم می توانند انتخاب اول باشند و هم ممکن است این اتفاق رخ ندهد. من آنقدر خوش شانس هستم که بر اساس شرایط و ویژگی های حریفانم می توانم ترکیب تیم را بازی به بازی انتخاب کنم. ما فقط منتظر بودیم دیبالا از نظر جسمانی به شرایط ایده آل بازگردد، زیرا او هنوز ۱۰۰ درصد آماده نیست. دیبالا هنوز کمی مشکل داشته و در طول فصل در بهترین شرایط خود نبوده است."

پیولی: از بازیکنانم راضی هستم

روند شکست ناپذیری میلان بعد از ۲۷ بازی قطع شد و این تیم در خانه برابر یوونتوس با نتیجه ۱-۳ شکست خورد. اما با توجه به باخت اینتر، روسونری در صدر جدول باقی ماند و استفانو پیولی معتقد است میلان در این برهه به چنین شکستی نیاز داشته است.

استفانو پیولی گفت: "ما آنچه را که لازم بود انجام داده، موقعیت هایی برای گلزنی ایجاد کردیم و طبیعتا به حریف نیز اجازه خلق چند فرصت دادیم، اما پس از دومین بار عقب افتادیم دیگر بازگشت به بازی دشوارتر شد. ما باید در چند صحنه شرایط خط دفاعی که در آن می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم را مورد ارزیابی قرار دهیم، اما تیم با عزم، اراده و تمرکز کافی در این دیدار در میدان حاضر شد.

بسیاری از تیم ها با غیبت این تعداد بازیکن به مشکلی بر می خورند، اما اگرچه نیز به تغییر برخی موارد است، اما سعی کردیم هویت خود را حفظ کنیم و فکر می کنم این کار را انجام دادیم.

جریان مسابقه تا به ثمر رسیدن گل دوم یوونتوس کاملا مساوی بود و احساس می کنم در این لحظه شرایط بازی تغییر کرد. شاید این اتفاق باعث سراسیمگی میلان شد، اما نباید فراموش کرد ما یک شب قبل از شروع مسابقه متوجه شدیم امکان استفاده از دو بازیکن برای مان وجود ندارد.

ما می دانستیم یوونتوس می تواند از شرایط استفاده کند، زیرا آنها ۹ بار متوالی عنوان قهرمانی سری آ را به دست آورده اند، اما ما در مجموع خوب ظاهر شدیم. بچه ها سرشان را در رختکن پایین انداختند و ناامید بودند، اما شاید این شکست برای ما به نوعی تجربه خوبی هم بود، زیرا مدتی بود که چنین احساسی نداشتیم. من از بازیکنانم حمایت کرده و به آنها گفتم باید به آنچه در این شرایط بدست آوردند افتخار کنند. ما ثابت کردیم تیم قدرتمندی هستیم."

رونالد کومان: تا روز آخر می‌جنگیم

بارسلونا در هفدهمین بازی خود در لالیگا موفق شد بیلبائو را در سن مامس ۲-۳ شکست دهد. بارسا ابتدا با یک گل عقب افتاده بود ولی با گلزنی پدری و دبل لئو مسی توانست ورق را برگرداند.

بارسا بدشانس هم بود که دو بار ضربات مسی به تیر برخورد کرد و در مجموع می توانست با اختلاف گل بیشتری پیروز میدان شود. به این ترتیب تیم تحت هدایت رونالد کومان با تعداد بازی برابر با رئال و ۵ امتیاز کمتر از این تیم در رده سوم ایستاد. اتلتیکو با ۷ امتیاز بیشتر و دو بازی کمتر، صدرنشین است.

کومان در پایان بازی گفت:« نتیجه پایانی بیانگر چیزی که در زمین رخ داد، نیست. ما شایسته پیروزی با اختلاف گل بیشتری بودیم و در بسیاری از مقاطع بازی بر حریف برتری بی چون و چرایی داشتیم. در دقایق ابتدایی به خصوص در فاز دفاعی خوب نبودیم و گل دریافت کردیم ولی سپس بازی را تحت کنترل گرفتیم. شایسته برد بودیم و از این سه امتیاز راضی و خوشحالم. هم خوب بازی کردیم و هم خلق موقعیت زیادی داشتیم.»

کومان ادامه داد:« کار گروهی ما امشب فوق العاده بود. هرچند اختلاف امتیاز با اتلتیکو کمی زیاد شده ولی تا روز پایانی می جنگیم. معتقدم در مسیر درستی قرار گرفته ایم و باید همینطور ادامه دهیم.»

شروع ناموفق پوچتینو در پاریس

پاری سن ژرمن که در هفته های اخیر تغییر و تحولات بزرگی را در رختکن تجربه کرده و شاهد حضور مائوریتسیو پوچتینو به جای توماس توخل بود، امشب در خانه سنت اتین به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

سنت اتین بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۹ این هاموما بود که با ضربه ای دقیق از مقابل دروازه موفق شد گل اول را به ثمر رساند. البته پاری سن ژرمن خیلی زود در صدد جبران برآمده و در دقیقه ۲۲ موفق شد روی ارسال مارکو وراتی و ضربه دقیق مویس کین به گل تساوی دست یابد.

در ادامه ابن سنت اتین بود که چند فرصت خوب گلزنی ایجاد کرد و اگر درخشش کیلور ناواس درون دروازه پاری سن ژرمن نبود، این تیم با شکست زمین را ترک می کرد. به هر هر ترتیب این دیدار نشان داد پوچتینو برای بازسازی تیمش و تبدیل کردن این تیم به یکی از مدعیان قهرمانی در اروپا کار دشواری پیش رو دارد. در حال حاضر پاری سن ژرمن با سه امتیاز اختلاف پشت سر لیون در رده دوم جدول لیگ یک فرانسه قرار گرفته است.

آرزویم پوشیدن دوباره پیراهن رئال مادرید است

در انتهای این فصل قرارداد قرضی دنی سبایوس با آرسنال به اتمام خواهد رسید و او دوباره تحت قرارداد رئال مادرید خواهد بود. دنی سبایوس در مورد رابطه اش با زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال مادرید صحبت کرده و ابراز امیدواری کرد دوباره در آینده روزی برای این تیم بازی کند.

دنی سبایوس گفت: "من یک قرارداد طولانی با رئال مادرید امضا کرده ام و هنوز دو سال و نیم از آن قرارداد باقی مانده است. در حال حاضر هدف من موفقیت در آرسنال، اما آرزویم پوشیدن دوباره پیراهن رئال مادرید است. برای ما در رئال مادرید، ورود زین الدین زیدان اتفاق خوشایندی بود. هر کسی سلیقه خود را در مورد بازیکنان مختلف دارد، زیدان به من گفت که می خواهد به من فرصت بازی کردن بدهد، او با من صریح بود.

حضور میکل آرتتا روی نیمکت آرسنال به سود من شد، زیرا او در گذشته در پست مشابه من بازی می کرد. او از ما می خواهد توپربایی کرده و به سمت دروازه حریف حمله کنیم.

دوران حضور در رئال بتیس؟ من روزی می خواهم بازگشته و دوباره با هواداران این تیم دیدار کنم. بتیس با هر باشگاهی در دنیا متفاوت است و رابطه دوستانه من و هواداران این تیم دوباره برقرار خواهد شد."

گواردیولا و فرصت انتقام از مورینیو

منچسترسیتی امشب موفق شد با برتری ۰-۲ برابر یونایتد به فینال جام اتحادیه راه یافته و یک بار دیگر فرصت قهرمانی در این تورنمنت را به دست آورد. ۱۵ مسابقه اخیر بین منچستریونایتد و منچسترسیتی در تمام رقابت ها فقط سه بار با پیروزی برای تیم میزبان به پایان رسیده و امشب نیز این اتفاق تکرار شد و سیتی توانست در اولدترافورد یونایتد را مغلوب کند. جان استونز، زننده اولین گل منچسترسیتی امشب بعد ۱۱۶۲ در ترکیب این تیم موفق به گلزنی شد. او گل قبلی خود را برابر ناپولی و در نوامبر ۲۰۱۷ در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بود.

تاتنهام در آن دیدار موفق شد با تکیه بر ضدحملات خود و خلق تنها دو موقعیت گلزنی برابر سیتی به برتری دست یابد و حالا سیتی می تواند در فینال جام اتحادیه فرصت قهرمانی این تیم بعد از ۱۳ سال در یک جام معتبر را بگیرد.

نبردهای بین پپ گواردیولا و مورینیو در این بیش از یک دهه فوق الععاده جذاب و تماشایی بوده و حالا این دو سرمربی بزرگ بعد از مدت ها در یک فینال برابر هم صف ارایی می کنند. فینال های جذابی در این یک دهه مانند دیدار رئال مادرید مقابل بارسلونا در کوپا دل ری سال ۲۰۱۱ با برتری مورینیو و بایرن مونیخ و چلسی در سوپرکاپ اروپا با پیروزی پپ گواردیولا در اذهان مانده است.

مسی و این‌بار حمله به رکورد های ژاوی

تقریبا رکوردی تاریخی بارسلونا وجود ندارد که به لیونل مسی تعلق نداشته باشد. او در سال ۲۰۲۱ دو رکورد تاریخی دیگر که هر دو متعلق به ژاوی است را از آن خود خواهد کرد و به پرسابقه ترین بازیکن بارسا تبدیل خواهد شد. بارسلونا امشب در سن مامس در رقابت های لالیگا به مصاف بیلبائو خواهد رفت و رکوردشکنی لیونل مسی در سال جدید آغاز حواهد شد.

لیونل مسی تا به حال ۷۵۰ بار در تمامی رقابت ها برای بارسلونا به میدان رفته و ۱۷ بازی با ژاوی فاصله دارد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و لیونل مسی در این فصل دچار مصدومیت نشود، احتمالا در همین فصل به رکورد ژاوی رسیده و به پرسابقه ترین بازیکن تاریخ بارسا تبدیل می شود.

اما برای تبدیل شدن به پرسابقه ترین بازیکن بارسلونا در لالیگا، لیونل مسی کار آسان تری پیش رو خواهد داشت. ژاوی با ۵۰۵ بازی از این حیث رکورردار است و لیونل مسی تا به حال ۵۰۰ بار در لیگ اسپانیا در ترکیب بلوگرانا قرار گرفته است. پس در شرایط عادی، کاپیتان فعلی بلوگرانا پنج هفته دیگر این رکورد ژاوی را نیز از آن خود خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =