دریافت مدرک B مربیگری هندبال توسط ۵ مربی ایرانی / ساخت آکادمی اختصاصی جودو آغاز شد / قرعه کشی جام حذفی تنیس بانوان برگزار شد

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

حضور وزیر ورزش در اردوی ملی‌پوشان بوکس

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش به همراه کاوه احمدی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان عصر چهار شنبه ۱۶ دی ماه در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب تهران حاضر شد و از نزدیک شاهد تمرین ملی‌پوشان بوکس بود.

در این بازدید حسین ثوری رئیس فدراسیون و حمیدرضا قبایی‌زاده دبیر فدراسیون بوکس نیز حضور دارند.

مرحله ششم اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس کشورمان برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک در پاریس و بازی های المپیک توکیو، از چهارم دی ماه با حضور هشت بوکسور (پوریا امیری، احسان روزبهانی، میثم قشلاقی، سیدشاهین موسوی، مسلم مقصودی، باقر فرجی، دانیال شه‌بخش و امید احمدی صفا) آغاز شده است و تا روز ۱۸ دی ماه به طول خواهد انجامید.

ساخت آکادمی اختصاصی جودو آغاز شد

با پیگیری‌های آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و مسئولان ورزش سرانجام چهار شنبه ۱۶ دی ماه مراسم ساخت آکادمی اختصاصی جودوی ایران در ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز شد.

پیش از این توافقی بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فدراسیون جودو انجام شده بود و بر اساس آن یک قطعه زمین در ورزشگاه شهید کبکانیان به فدراسیون جودو تعلق گرفت تا سرانجام جودو ایران نیز مجهز به آکادمی اختصاصی جودو شود.

طبق توافقات صورت گرفته بین فدراسیون جودو و پیمانکار مربوطه، قرار است ظرف مدت کمتر از یک سال مراحل ساخت آکادمی جودوی ایران به پایان برسد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، آکادمی جودو در ورزشگاه شهید کبکانیان تهران کنار سالن تمرین تیم ملی جودو ساخته خواهد شد.

 این آکادمی شامل یک سالن بدنسازی مجهز، یک سالن کنفرانس خبری، یک خوابگاه مجهز برای ملی پوشان خواهد بود.

قرعه کشی جام حذفی تنیس بانوان برگزار شد

مراسم قرعه‌کشی دهمین دوره جام حذفی باشگاه‌ها و دسته جات آزاد تنیس بانوان کشور عصر چهارشنبه ۱۶ دی ماه در محل این فدراسیون برگزار شد. ۷۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در دو گروه مقدماتی و اصلی رقابت خواهند کرد.

فرزین ضیاآذری دبیر و مهرافزا منوچهری نایب رییس بانوان فدراسیون، امیرحسین موسوی رئیس کمیته مسابقات، مهدیه کریمی فرد مدیر و مونا گل‌نبی سرداور مسابقات این قرعه‌کشی را بر عهده داشتند.

دهمین دوره جام حذفی بانوان کشور با نام جام خلیج فارس، با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت کننده، بیست و چهارم دی تا چهارم بهمن ماه به میزبانی فدراسیون تنیس در زمین های مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار می‌شود

دریافت مدرک B مربیگری هندبال توسط ۵ مربی ایرانی

با اعلام فدراسیون جهانی و کنفدراسیون هندبال آسیا جهت شرکت در دوره مربیگری B جهانی دو سهمیه به هندبال ایران اختصاص یافت که با رایزنی‌های مسئولین فدراسیون هندبال ایران سهمیه ایران به ۵ نفر ارتقا یافت.

کمیته مربیان و آموزش پس از انجام بررسی‌های لازم مسعود ظهرابی، مهدی رهبری، حمید صادقی شاه‌نشین، فرید علیمرادی و خدیجه قانع را به کنفدراسیون هندبال آسیا معرفی کرد.

پس از شرکت در این دوره هر ۵ مربی با امتیاز عالی موفق به اخذ مدرک مربیگری درجه B جهانی شدند. همچنین در پایان این دوره آقای مهدی رهبری جزء سه نفر برتر انتخاب شد.

بازدید صالحی‌امیری از فدراسیون دوومیدانی

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در محل فدراسیون دوومیدانی با مسئولان و اعضاء این فدراسیون دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ورزش این رشته قرار گرفت

 صالحی‌امیری با بین اینکه اطمینان دارم که دوومیدانی آبروی ورزش ایران خواهد بود، تصریح کرد: این رشته تا دل تمام شهرها و روستاها رخنه کرده و می‌تواند از سراسر کشور و در تمام ابعاد جوانان مستعد را پوشش دهد. در میان رشته‌های پایه و پر مدال دوومیدانی تنها امید ما است که قطعا می‌تواند حق خود را در میادین جهانی مطالبه کند. باید این واقعیت را پذیرفت که اخذ مدال در رشته های تیمی یک افتخار است اما سهم دوومیدانی در مدال آوری ویژه است و می‌تواند مارا به ایده‌آل‌ترین نقطه در ورزش برساند.

او افزود: ورزشکاران و قهرمانان فرزندان ما هستند و تحت هیچ شرایط از حمایت آن‌ها دست برنمی‌داریم. هر چقدر هم برای آن‌ها هزینه کنیم باز هم کم است و در صورت فراهم شدن شرایط دوست داریم بالاترین حمایت‌های مالی و معنوی را از آن‌ها داشته باشیم. مخصوصا با پیشرفت چشم گیری که دختران ما در این سال‌ها داشته‌اند ما را مجاب کرده‌اند تا در مسیر پیشرفت همراه و حامی آن‌ها باشیم.

صالحی امیری در پایان گفت: همه ما از خانواده ورزش و مدیون ورزش هستیم. هاشم صیامی نیز از کسانی است که از دل همین ورزش است و عمر خود را در ورزش گذاشته است. البته جا دارد که از او تشکر کنم که از زمان حضور، وفاق و همدلی را در رشته دوومیدانی به وجود آورده و همه این جامعه را با خود همراه کرده است.

تست دوپینگ یک قایقران ملی مثبت شد

با توجه به برگزاری اردوهای ملی برای کسب سهمیه المپیک، تست دوپینگ یک روئینگ سوار مثبت شده است.

ماده‌ای که این بانوی ورزشکار استفاده کرده و مثبت شده پوشاننده بوده است. این ورزشکار دوره درمان داشته و به دلیل استفاده از دارو این نمونه مثبت شده است. البته در زمان نمونه‌گیری این موضوع به ماموران مبارزه با دوپینگ اعلام شده است.

در زمان پر کردن فرم به نظر می‌رسد این ورزشکار اشاره‌ای به داروی استفاده شده نکرده و همین موضوع باعث دردسر شده است. دوشنبه قرار است جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود.

این ورزشکار از امیدهای کسب سهمیه محسوب می‌شود اما با توجه به محرومیت کمتری که خواهد داشت به مسابقات کسب سهمیه خواهد رسید.

دبیر: نصیرزاده در کشتی ماندنی است

 بعد از انتخاب عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ابهام هایی پیرامون وضعیت او در سازمان لیگ کشتی به وجود آمد. امروز رییس فدراسیون کشتی اعلام کرده قرار است نصیرزاده به کار خود در سازمان لیگ ادامه دهد.

علیرضا دبیر در این باره به سایت فدراسیون کشتی گفت: از همان ابتدا با کاندید شدن آقای نصیرزاده برای فدراسیون پرورش اندام مخالف بودم و فقط به یک شرط با حضور وی موافقت کردم که حتی در صورت انتخاب شدن هم به کار خود در سازمان لیگ ادامه دهد.

 وی ادامه داد: با صحبت هایی که با نصیرزاده داشتم وی قول داده است که تمام تلاش خود را انجام دهد تا همزمان با ریاست فدراسیون بدنسازی، در سازمان لیگ کشتی نیز حضور داشته باشد و کارها را به نحو مطلوب پیش ببرد. نصیرزاده فرد توانمندی است و امیدوارم که سال آینده لیگ به مراتب بهتر از لیگ امسال داشته باشیم.

قدرت نمایی سرمربی والیبال ایران در روسیه

شاگردان ولادیمیر آلکنو در تیم زنیت‌کازان روسیه، در نخستین بازی سال ۲۰۲۱ موفق به شکست اورنبورگ شدند.

با اینکه فعلا اثری از ولادیمیر آلکنو، سرمربی روسی تیم ملی ایران در تهران نیست، او در تیم زنیت کازان نتایج خوبی گرفته و حالا سال ۲۰۲۱ را هم با پیروزی آغاز کرده است. تیم زنیت کازان سه‌شنبه شب در شانزدهمین بازی خود در این فصل لیگ روسیه، به مصاف اورنبورگ رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد تا با ۳۷ امتیاز در صدر جدول باقی بماند.

شاگردان آلکنو در ست نخست این مسابقه، ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۹ اورنبورگ را شکست دادند تا سال جدید میلادی را با برد آغاز کنند. اورنبورگ با پذیرش این شکست، با ۱۳ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت. تیم زنیت سن‌پرتزبوگ نیز با ۳۳ امتیاز از ۱۵ مسابقه، در جایگاه دوم جدول است و زنیت‌کازان صدرنشین را تعقیب می‌کند.

آلکنو تا پایان لیگ روسیه روی نیمکت زنیت کازان حضور دارد و از فروردین ماه به تیم ملی ایران اضافه می شود.

تغییر میزبان رقابت‌های هندبال ساحلی آسیا

با اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا، میزبانی رقابت‌های هندبال ساحلی نوجوانان آسیا از تایلند به قطر منتقل شد. تایلند قرار بود بهمن سال جاری میزبان رقابت های قهرمانی هندبال ساحلی نوجوانان آسیا باشد اما به دلیل شرایط مربوط به پاندمی ویروس کرونا از این میزبانی انصراف داد. در نتیجه فدراسیون هندبال آسیا در نشستی که ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ (چهارم دی ماه ۹۹) برگزار کرد، تصمیم گرفت تا امتیاز میزبانی را به کشور قطر اعطا کند.

مطابق ابلاغ فدراسیون هندبال آسیا این مسابقات از دوم تا نهم آوریل (۱۳ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰) در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد؛ ضمنا در این اطلاعیه از تیم های شرکت کننده خواسته شده است تا پیش از ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن ماه ۹۹) بار دیگر حضور خود را در این مسابقات تایید کنند.

البته کنفدراسیون اسیا برای تغییر احتمالی میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا جوانان نیز که به میزبانی شیراز قرار است اسفند سال جاری انجام شود صحبت‌هایی کرده ولی هنوز این موضوع قطعی نشده است. باید دید با وجود پاندمی کرونا امتیاز این میزبانی از کشور ما سلب خواهد شد یا خیر.

۵ کوهنورد مفقود شده در زرین کوه زنده پیدا شدند

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از یافتن هر پنج نفر مفقود شده در زرین کوه دماوند به صورت زنده و سلامت خبر داد

وی در این رابطه گفت: این افراد تا ساعاتی دیگر به منازل خویش باز خواهند گشت. باید از تمامی دست اندرکاران و مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین نجاتگران نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم که در عملیاتی گسترده و بی وقفه موجب پیدا شدن این افراد در کمترین زمان ممکن و بازگشت سلامت انها به خانه شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =