شیوه اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی بر مبنای عملکرد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از تدوین و اجرای شیوه‌نامه اصلاح حقوق بر پایه عملکرد جامع اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس اعضای هیئت علمی بر مبنای نوع عملکرد حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای این دانشگاه به تشریح چگونگی اجرای شیوه‌نامه اصلاح حقوق بر پایه عملکرد جامع اعضای هیئت علمی پرداخت و گفت: بعد از دو سال مطالعه و نظرسنجی و استفاده از تجارب دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران به تدوین آیین‌نامه اصلاح حقوق بر پایه عملکرد جامع اعضای هیئت علمی اهتمام ورزیده شد که پس از بررسی و مطالعات زیاد به‌صورت قابل قبول و رضایت‌بخش برای اجرا در دانشگاه تربیت مدرس رسید و مطالعات ریاضی آن هم با کمک اساتید دانشکده مهندسی صنایع انجام شد.

وی افزود: در این راستا با اجرای فرمول، میزان درآمد اساتید و بهره‌مندی آنان از شرایط فوق بررسی شد، آمار و اطلاعات دفتر امور هیئت علمی طی ۵ سال گذشته و پتانسیل‌های موجود در هیئت علمی مورد توجه قرار گرفت و پس از تصویب در هیئت امنای دانشگاه، از سال جاری تصویب شد و با توجه به برخی از ابهامات موجود برای برخی از دانشکده‌ها چگونگی اجرای آن تشریح خواهد شد.  

رئیس دانشگاه تربیت مدرس، شرایط احراز پایه‌های کارآمدی و ممتازی شامل شرط عمومی احراز، شرط احراز، نحوه ذخیره مازاد امتیازهای پژوهشی و میزان افزایش حقوق را تشریح و به دورنمای اجرای شیوه‌نامه در سال اول اشاره کرد و گفت: هدایت و تشویق اعضای هیئت علمی به فعالیت‌های کارآفرینی بین‌المللی و تأثیرگذاری اجتماعی، سقف حق‌التدریس ۵۰ واحد برای سال تحصیلی۱۴۰۰- ۱۳۹۹، سقف نامحدود حق‌التدریس برای تمامی دوره‌های خودگردان شامل پردیس، امکان بهره‌مندی از پایه‌های ماندگار کارآمدی و ممتازی برای اکثریت اعضای هیئت علمی، توزیع عادلانه‌تر دروس و پایان‌نامه‌ها در گروه‌ها، ذخیره کامل امتیازهای مازاد پژوهشی، کارآفرینی و بین‌المللی منحصراً برای بهره‌مندان پایه‌های سالیانه عادی (۴۰درصد) و تسهیل کسب پایه‌های کارآمدی و ممتازی برای برخی از گروه‌ها و دانشکده‌ها با ماهیت ذاتی خاص و مشکل‌تر در کسب امتیازها از محاسن این شیوه‌نامه است.  

احمدی بیان کرد: از آثار مثبت این شیوه‌نامه، ارتقای رنکینگ و رتبه دانشگاه در سطح بین‌المللی خواهد بود؛ چرا که فعالیت‌های اعضای هیئت علمی به‌صورت روشن و شفاف در دید همگان قرار می‌گیرد و قطعاً تأثیر خوبی هم برای دانشگاه و هم برای اعضای هیئت علمی خواهد داشت.  

وی افزود: این شیوه‌نامه در حال اجراست و پس از یک سال لازم است مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود برخی مشکلات و ابهامات، اصلاحات جزئی در آن اعمال شود.

همچنین مولی، مدیر دفتر امور هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به بیان توضیحاتی درباره این آیین‌نامه پرداخت و گفت: با توجه به اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و ضرورت ورود دانشگاه تربیت مدرس، بسته موفقیتی در این راستا تعریف و این طرح با مشورت افراد صاحب‌نظر تدوین و آغاز شد و در ۱۵ دی‌ماه ۹۷ توانستیم دستورالعمل ترفیع سالیانه اعضای هیئت علمی را اصلاح و به تصویب هیئت امنا برسانیم.  

وی افزود: در این دستورالعمل برخی از تغییرات از جمله اضافه شدن امتیازهای مربوط به کارآفرینی، تأثیرگذاری اجتماعی و فعالیت‌های بین‌المللی اعمال شد که باعث شد اعضای هیئت علمی بیشتر در این زمینه تشویق شوند و دورنمایی برای فعالیت‌های اعضای هیئت علمی ترسیم شد.  

مدیر دفتر امور هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: همزمان با تصویب این شیوه‌نامه، سیاست و برنامه راهبردی وزارت عتف در خصوص حذف حق‌التدریس و حق‌التحقیق ابلاغ شد که در این راستا با همکاری معاونت پشتیبانی و دفتر امور هیئت علمی و طی جلسات کارشناسی با دانشگاه تهران در نهایت شیوه‌نامه طرح تغییر نظام پرداخت حق‌التدریس اعضای هیئت علمی در ۳ دی‌ماه ۹۸ به تصویب کمیسیون دائمی هیئت امنا رسید و بر اساس این طرح به تدریج و طی چند سال، پایه‌های عادی، کارآمدی و ممتازی جایگزین حق‌التدریس خواهد شد و به‌صورت مستمر بوده و در پرداختی‌های بازنشستگی اساتید نیز مؤثر خواهد بود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1086920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =