جنگ لفظی استقلال و پرسپولیس ۴ روز به دربی

مسئولان باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه نود و چهارمین دربی پایتخت، با انجام مصاحبه و صدور بیانیه‌هایی به حواشی پیرامون این دیدار سنتی دامن زده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ درست زمانی که سوت پایان جدال سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون‌گل به صدا در آمد، انگار در سوت آغاز هیاهوهای دربی پایتخت نیز دمیده شد؛ هر چند از قبل از این دیدار هم کری‌خوانی و بیانیه‎نویسی‌هایی از سوی مسئولان دو باشگاه انجام شده بود اما در آستانه انجام این دیدار سنتی، حواشی به اوج رسیده است.

ماجرا از این قرار بود که افشین پیروانی در انتقاد به داوری دیدار با سپاهان و صحنه مشکوک سرنگونی امید عالیشاه درون محوطه جریمه سپاهان، از داوری‌ها ابراز نگرانی کرد و با کنایه گفت که امیدوار است تا روز دربی، VAR به ایران برسد! همچنین بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه پس از بازی با سپاهان و همچنین چندی بعد مسئولان باشگاه در بیانیه‌ای مدعی شدند چند تیم به دنبال زمین‌زدن پرسپولیس هستند و در میان تیم‌هایی از داوری سود می‌کنند و پرسپولیس هر هفته متضرر از داوری است.

در این چند روز مراجعه اعضای دو باشگاه به فدراسیون فوتبال هم حسابی خبرساز شد؛ روز گذشته حنیف عمران زاده مربی استقلال به فدراسیون فوتبال مراجعه کرد و امروز (پنجشنبه) نیز نوبت به ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس رسید تا در ساختمان فدراسیون حضور پیدا کند. هر چند هیچکدام حاضر به توضیح شفافی درباره حضورشان در فدراسیون نشدند اما این حضور خودش در شبکه‌های اجتماعی ولوله‌ای را به پا کرد و حواشی مختلفی را ساخت. ضمن آن‌که شکوری در مصاحبه‌ای پس از حضور در فدراسیون، کنایه‌هایی را به مسئولان باشگاه استقلال زد و مدعی شد یک تیم خاص از داوری‌ها نفع می‌برد.

حالا در چند ساعت پس از این فعل و انفعالات و مصاحبه تند و کنایه‌آمیز شکوری، باشگاه استقلال در بیانیه‌ای ابتدا به صحبت‌های افشین پیروانی درباره VAR واکنش نشان داد و اعلام کرد که این باشگاه، مشتاق حضور این تکنولوژی در فوتبال ایران است و هزینه‌های سنگین پیاده‌سازی باعث شده تا الان این مهم در فوتبال ایران رخ ندهد.

هم‌چنین همزمان با این بیانیه باشگاه استقلال، مهدی عبدیان عضو اقتصادی هیات مدیره باشگاه استقلال که در یارگیری پیش‌فصل آبی‌ها هم نقش پررنگی داشت، در پیامی اینستاگرامی به حضور امروز شکوری در فدراسیون فوتبال واکنش تندی نشان داد و هم‌چنین افشاگری کرد که وزارت ورزش مسئولان دو باشگاه را تا بعد از دربی ممنوع المصاحبه کرده اما چطور شکوری این هنجارشکنی را انجام داده، جای سوال دارد؟ در پیام عبدیان بارها از کلمه "تیم خاص" استفاده شده و به نظر می‌رسد با توجه به ادبیات تند او علیه باشگاه پرسپولیس و مسئولان آن، بار دیگر مدیران این باشگاه نیز در پاسخ به عضو هیات مدیره استقلال صحبت‌هایی را مطرح کنند.

حواشی جنجالی که در آستانه ۴ روز تا دربی پایتخت رخ داده و مطمئناً با توجه به شرایط دو تیم و حال و هوای خاص همیشگی تقابل‌های این دو تیم پرطرفدار، تا روز دربی و حتی پس از آن نیز ادامه‌دار خواهد بود؛ فدراسیون فوتبال در حال ارزیابی‌های نهایی برای انتخاب داور دربی است، موضوعی که مورد نقد و بحث دو باشگاه بوده و حالا باید دید سرانجام چه کسی سوت قضاوت دربی ۹۴ را در دست خواهد گرفت و این مسئولیت خطیر را عهده‌دار می‌شود.

دربی پایتخت در جریان دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است دوشنبه هفته آینده (۲۲ دی‌ماه) از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

کد خبر: 1086927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =