سفارش خدمات مهندسی توسط هلدینگ گل‌گهر اتفاق کوچکی نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بیان کرد: قرارگرفتن این دانشگاه در لیست برآورده‌کنندگان نیازهای هلدینگ گل‌گهر سیرجان اتفاق کوچکی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،   علی‌ یعقوبی‌پور در چهلمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همراه بود، سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهیدان و به‌ویژه شهیدان راه سلامت، آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و خدمتگزاران نظام و خوش‌آمدگویی به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، هیئت همراه و حاضران آغاز کرد و در ادامه به معرفی دانشگاه آزاد سیرجان پرداخت.

یعقوبی‌پور گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در رشته اقتصاد آغاز کرد و امروز، در یک سایت ۸۵ هکتاری با بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و خدماتی و با بیش از ۶۵ رشته کاردانی و کارشناسی و بیش از ۴۰ رشته کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

وی افزود: این دانشگاه در نیم‌سال نخست سال تحصیلی جاری۳هزار و۷۵۷ دانشجو دارد و از رشد پذیرش ۶۵ درصدی دانشجو در سال قبل و حدود ۲۳ درصد در سال جاری برخوردار است و فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه با ۸۰ نفر عضو هیئت علمی و ۱۱۰ کارمند در حال ارائه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اظهار کرد: این دانشگاه در کنار رسالت آموزش، از سال ۱۳۹۶ براساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان مرکزی برنامه‌هایی را برای فعالیت‌های غیرشهریه‌ای شروع کرده و بر این اساس، نخستین مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت راه‌اندازی شده است، این مرکز پس از ۳ سال فعالیت، موفق به بستن قراردادهای مختلفی شده و پیش‌بینی امسال در مورد درآمد این مرکز، ۷۰۰ میلیون تومان است، این مرکز به عنوان مجرایی برای ارتباطات برون‌دانشگاهی به‌ویژه در عرصه صنعت مطرح است.

یعقوبی‌پور در ادامه بازدید رئیس دانشگاه آزاد کشور از این مرکز را یادآور شد و  گفت: دیوار بی‌اعتمادی میان صنعت و دانشگاه که متاسفانه هرروز بلندتر می‌شد، با حمایت‌ها و راهنمایی‌های دکتر منظری توکلی رئیس دانشگاه استان کرمان در حال کوتاه شدن است تا آن‌جا که شاهد به وجود آمدن اعتماد هستیم.

وی بیان کرد: حضور متعدد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در مراکز دولتی و غیردولتی ظرفیتی است که اگر از آن استفاده نکنیم، در حق مجموعه دانشگاه آزاد ظلم کرده‌ایم، خوشبختانه در سیرجان از این ظرفیت استفاده شده و با اعتمادسازی، ارتباط میان مدیران دانشگاه و صنعت، راحت‌تر از قبل انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مطرح کرد: ما روی ریل قرار گرفته‌ایم اما حرکت روی این‌ریل نیاز به برنامه‌های زیادی دارد، امروز کار به جایی رسیده که مدیران صنعتی پیش‌قدم می‌شوند و این تازه اول راه است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در لیست برآورده‌کنندگان نیازهای هلدینگ گل‌گهر، اتفاق کوچکی نیست، انعقاد قراردادهای آموزشی، سفارش ساخت قطعات تحریمی، دریافت خدمات مهندسی و قراردهایی از این دست که برخی از این موارد برای نخستین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد، سیگنال‌های ارزشمند و حاکی از اعتماد صنعت به ما است و این نکته نشان می‌دهد ما می‌توانیم به عنوان دانشگاه در کنار صنعت حضور داشته باشیم.

یعقوبی‌پور اظهار کرد: پیش از این در صنعت کوچک‌ترین نگاهی به ما نمی‌شد اما امروز، تدوین استراتژی منابع انسانی گل‌گهر برای بیش از ۲۰ هزار نفر در سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ این شرکت به دانشگاه آزاد سیرجان محول شده است.

وی در جلسه  شورای دانشگاه آزاد کرمان با درخواست از دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: این‌موارد فرصت‌های ارزشمندی هستند که باید استفاده کنیم و در این راه، خواهان کمک جنابعالی و دکتر منظری توکلی را مانند گذشته هستیم، به همین منظور سه برنامه کوتاه‌ میان و بلندمدت برای کارگاه مهندسی معکوس آماده شده است، بر این مبنا، برنامه کوتاه‌مدت ما تجهیز کارگاه برای تامین بخش قابل‌توجهی از ۹۰۰ قطعه تحریمی مورد نیاز گل‌گهر است، در برنامه میان‌مدت، بحث انتقال این کارگاه به سایت ۸۵ هکتاری است تا بتوانیم حداقل ۱۰ هزار متر مربع سوله ایجاد کنیم، اما مهم‌ترین برنامه ما، برنامه بلندمدت است و امیدواریم شما با رایزنی با مدیرعامل وسایر مدیران این شرکت از ما حمایت کنید تا بتوانیم در شهرک صنعتی ۵۰۰ هکتاری گل‌گهر، کارگاهی ایجاد کنیم تا به معنای واقعی و همان‌طور که مورد تاکید حضرتعالی است به یک دانشگاه حل‌مسئله تبدیل شویم.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1086928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =