اقطاب اثرگذار و مسؤلان فرهنگی باید همچون حاج قاسم در میدان به مدیریت فرهنگ بپردازند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، گفت: اقطاب اثرگذار و مسؤولان فرهنگی باید همچون حاج قاسم در میدان به مدیریت فرهنگ بپردازند و بیش و پیش از همه عامل به اخلاق و احکام مبین شریعت اسلام باشند.  

محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: با توجه به شخصیت فراجناحی و محبوبیت سردار سلیمانی، ایشان محبوب همه دانشگاهیان اعم از استادان و دانشجویان هستند. از این رو ظرفیت کار کردن در دانشگاه بسیار بالا است و از آنجایی که سردار شهید سلیمانی دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود رسالت دانشگاهیان را بیشتر می کند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود کرسی‌های آزاد اندیشی متعدد، وبینارها و همایش های تخصصی در مراکز استان‌ها برای شناخت ابعاد شخصیت ایشان برگزار شود. به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها هنوز رسالت اصلی خود را در این زمینه در یک سال گذشته به طور کامل انجام نداده‌اند و جا دارد که این خلا به طور کامل در سال آینده مرتفع شود. این موضوع را نباید تنها به ایام سالگرد ایشان محدود کنیم و پرداختن به این شهید بزرگوار و تبیین ابعاد شخصیت ایشان در طول سال باید پیگیری شود.  
صفری افزود: دانشگاه به عنوان محور مباحث علمی و پژوهشی و نظریه پرداز علمی محسوب می‌شود. در این راستا می‌بایست بصیرت‌افزایی که حضرت آقا فرمودند، در دانشگاه‌ها با محوریت شناخت حداکثری از عملکرد درخشان این شهید ملی اجرایی شود. بنابراین همیشه می‌توانیم با فرهنگ مقاومت علیه تهاجم فرهنگی و سمپاشی‌های فرهنگی، جلوی پیش روی‌های دشمن را بگیریم. پیشنهاد می‌کنم در آینده در درس دفاع مقدس با محوریت شهید سرافراز سردار سلیمانی روشنگری های بیشتری صورت گیرد.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اظهار کرد: بزرگترین ساحت ایشان فراجناحی بودن، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، ساده زیستی، مردمی بودن، صداقت و در میدان بودن ایشان است که این مؤلفه ها متأسفانه بعد از دفاع مقدس کم رنگ تر شده است. همچنین ایشان مصداق بارز خلوص نیت، حس وطن پرستی، حمایت از مردم مظلوم و مسلمان در تمام نقاط جهان بودند.  
وی ادامه داد: سردارسلیمانی در راستای فرمایشات معمار کبیر انقلاب  حضرت امام رحمت الله علیه این موضوع را مطرح کردند که امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است در این زمینه سردار سلیمانی ضمن تحقق بخشیدن فرمایشات ولی امر مسلمین آن را به صورت میدانی عملیاتی کردند. همچنین بحث صدور انقلاب به سراسر دنیا بود که آن به واقع با فداکاری سردار محقق شد. مثال بارز در این زمینه اینکه زمانی که در کاخ کرملین علیه نظام ما نقشه می کشیدند حضور سردار در کاخ کرملین و اقامه نماز اول وقت در آنجا مبین این موضوع است.  
صفری تصریح کرد: یکی از دلایل مهم که موجب محبوبیت ایشان شد در میدان بودن ایشان و این که جلوتر از نیروهای تحت امر حرکت می کرد و عمدتاً در میدان بوده و تصویری از ایشان نیست که پشت میز نشسته باشند. این که تمام افراد جامعه حتی با سلایق سیاسی مختلف و رفتارهای اجتماعی همه را به عنوان عضو یک خانواده می‌دانست. گواه این مطلب، همدلی تمام جامعه با تمام گرایش های سیاسی در تشییع جنازه بی نظیرشان می باشد.
وی تأکید کرد: اقطاب اثرگذار و مسؤولان فرهنگی باید همچون حاج قاسم در میدان به مدیریت فرهنگ بپردازند و بیش و پیش از همه عامل به اخلاق و احکام مبین شریعت اسلام باشند.  
صفری گفت: ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت که در مطالعه وصیت نامه به آن اشاره شده است، افتخار به شهدا و درک حضور در زمان حیاتشان توجه دادن علما و مراجع عظام تقلید و حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی از نکات مهم وصیت نامه ایشان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اظهار کرد: دشمن به این گمان اشتباه بود که با به شهادت رساندن ایشان به خواست خود در منطقه می‌رسد ولی همانگونه که خود سردار فرموده‌اند که من خودم به تنهایی شما را کفایت می‌کنم می‌بینیم که شهید سلیمانی به یک ایدئولوژی در جهان و خصوصاً در منطقه تبدیل شده است که نتیجه آن می‌شود بیرون راندن آمریکا از منطقه و باید منتظر برکات دیگری از خونی بزرگ مرد تاریخ باشیم.  
صفری افزود: سکوت مجامع حقوق بین‌الملل یکی از بزرگ‌ترین پیام‌هایی که می‌تواند به جامعه بشری داشته باشد این است که کسی دنبال حقوق بشر و یا قوانین بین‌المللی بشری نیست بلکه تمام این قوانین زمانی که به نفع افکار و تئوریسین های آنان باشند مورد تأیید است وگرنه هیچ ارزشی ندارد. نباید به این قوانین جهت سعادت بشری دل خوش کرد.  
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همسو با مجامع علمی کشور و مخصوصاً واحد دماوند در حد توان با توجه به وضعیت بهداشتی حاکم بر کشور و جهان اقداماتی را انجام داده است. از جمله تشکیل شورای فرهنگی ویژه، برگزاری مسابقه کتابخوانی از شاخصه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی به صورت مجازی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم به صورت لایو در اینستاگرام، مراسم قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی در نمازخانه واحد، برپایی حسینیه سیار توسط بسیج دانشجویی و پخش نوحه و اقامه عزا در سطح شهر، برگزاری وبینارهای متعدد از سوی بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، باشگاه پژوهشگران جوان و نیز حوزه فرهنگی از طریق سامانه دان با همکاری گروه معارف با عناوینی همچون فرهنگ جهاد و مقاومت، نفرت از استکبار و انقلابی بودن در مکتب شهید سلیمانی است.
وی تصریح کرد: همچنین تهیه فیلم و کلیپ‌هایی از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و کانون بین‌المللی راه نو که از دانشجویان اتباع افغانستانی هستند و نیز دبستان پسرانه سمای واحد، انتشار روزانه پیام¬های متنی و تصویری در جهت تبیین اهداف و مکتب شهید سلیمانی، برگزاری تور مجازی مزار شهید حاج قاسم، تأکید ویژه بر برگزاری جشنواره از حماسه تا حماسه با محوریت شهادت حاج قاسم و درخواست از دانشجویان برای پاسخ دادن به سؤالات زیر در فضای مجازی همچون؛ جمله برگزیده شما از وصیت نامه حاج قاسم؛ حاح قاسم عزیز برای ادامه راهت...  ؛ حاج قاسم در یک جمله اقدامات صورت گرفته در واحد دماوند بوده است.  
انتهای پیام/

کد خبر: 1086933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =