ماجرای بدعهدی اروپایی‌ها/ دست از شیطنت برنداشتند

رئیس شورای روابط خارجی گفت: اروپایی‌ها، اتکای مردمی ما را برنمی‌تابند و به انواع شیوه‌ها متوسل می‌شوند تا به هدفشان برسند؛ باید در عین گفتگوهای دیپلماتیک فراموش نکنیم که در چه صحنه‌ای هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگویی درباره نحوه مواجهه با زیاده خواهی سه کشور اروپایی در موضوع برجام، گفت: با مرور خاطرات دوره مسئولیتم در وزارت خارجه می‌بینم که در آن مقطع هم روابط و رفت و آمدهای ما با اروپایی‌ها بسیار نزدیک شده بود، اما دست از شیطنت علیه کشورمان برنداشتند.

وی افزود: یکبار برای حضور در جلسه‌ای به بروکسل رفتیم و آنجا تصمیم گرفتیم با رئیس اتحادیه اروپا در ایرلند هم دیدار کنیم. پس از آن دیدار، گفتیم چرا با اعضای برجسته اروپایی هم دیدار نکنیم و به فرانسه، انگلیس و آلمان رفتیم بدون آنکه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد و صرفاً با تماس تلفنی توانستیم با عالی‌ترین سطح مقامات این کشورها اعم از شیراک، بلر و شرودر و نیز رئیس جمهور ایرلند به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا دیدار کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: با آنکه در آن دیدارها از مواضعمان کوتاه نمی‌آمدیم، اما این موضوع نشان می‌داد که چقدر روابط ما به اروپایی‌ها نزدیک شده در عین حال، آنان دست از شیطنت برنداشتند؛ قول دادند، اما عمل نکردند به طوری که در آن مقطع هم برای سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی و کارهای جدی به ایران نیامدند.

خرازی افزود: کارهای زیادی انجام شد، اما نه در حدی که تحول بزرگی روی دهد و حضورشان در کشورمان دائمی‌تر شود؛ این نشان داد که میان ما و آنان، اختلافات ریشه‌ای وجود دارد که ناشی از روحیه استقلال طلبی ماست و می‌خواهیم خودمان باشیم و با حفظ افکار و عقایدمان؛ به بیگانگان وابسته نباشیم و راه خود را طی کنیم.

وی گفت: اروپایی‌ها، اتکای مردمی ما را برنمی تابند و به انواع شیوه‌ها متوسل می‌شوند تا به هدف‌شان برسند ما هم باید در عین گفتگوهای دیپلماتیک هیچگاه فراموش نکنیم که در چه صحنه‌ای هستیم؛ با چه کسانی مواجه هستیم و راه اصلی را گم نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =