فعالیت ۵ تیم فناور و استارت‌آپی در سرای نوآوری مبل و منبت/ بازسازی ساختمان سرای نوآوری تا پایان سال به اتمام می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، گفت: در حال حاضر ۵ هسته فناور در این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می شود که دو هسته جدید در حوزه‌ مرتبط با این سراها راه‌اندازی شود، بنابراین هدف اصلی ما این است که با ارائه ایده و طرح‌های نو در سرای نوآوری موانع و مشکلات این هنر صنعت را مرتفع سازیم.

محمدعظیم خدایاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در سرای نوآوری مبل و منبت ۵ تیم فناور و استارت‌آپی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: عمده فعالیت آنها طراحی نرم‌افزاری و اپلیکیشن مورد نیاز برای این صنعت است و این مهم باعث شده کاستی‌ها در حوزه فروش برطرف شود.
وی تصریح کرد:  ظرف ۴۵ روز آینده از اپلیکشین‌های طراحی شده توسط فعالان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر رونمایی  خواهد شد تا این اپلیکیشن‌ها در اختیار صنعتگران حوزه صنعت مبل و منبت قرار گیرد. کار اصلی این اپلیکشین این است که خریدار یا مشتری مبل با نصب این نرم‌افزار به راحتی می‌توانند چیدمان منزل خود را بررسی و براساس آن جانمایی مبل را خریداری کند. این اپلیکیشن ایده نوینی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی ملایر انجام شده است.
خدایاری ادامه داد: در سرای نوآوری مبل و منبت فعالان و نمایندگان این صنعت، گروه‌های علمی و اساتید هیات علمی فناوری در رشته‌های مرتبط با این صنعت مستقر و فعالیت می‌کنند.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با بیان اینکه سراهای نوآوری در حوزه تولید محصول ورود پیداد نمی‌کنند، گفت: ماهیت سرای نوآوری علمی است که با ارتباط گرفتن با صنعت بتوانند بخشی از نیازها و مشکلات صنعت را برطرف و رفع کنند.
وی با تأکید براینکه با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بخشی از مشکلات صنعت احصا شده است، افزود: این چالش‌ها بعد از شناسایی در اختیار اساتید و پژوهشگران قرار می‌گیرد تا جاییکه هم ‌اکنون حدود ۶ کار پژوهشی در زمینه مبلمان و منبت کاری در حال انجام است که در اسفند ماه مراحل دفاعیات آنها انجام خواهد شد تا این پژوهش‌ها در دانشگاه کاربردی شود.
 خدایاری هدف اصلی ایجاد سراهای نوآوری  را احصای مسائل،  مشکلات و کمک به صنعت مبل و منبت دانست و افزود: در این سراها اقدامات آموزشی و پژوهشی در قالب اقدامات رشد و نوآوری، استارت آپ‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سرای مبل و منبت هم‌اکنون مجوز فعالیت خود را اخذ کرده و حتی ثبت جهانی نیز شده است و در حال حاضر کار بازسازی سرای نوآوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود که کار بازسازی ساختمان سرای نوآوری تا پایان سال به اتمام برسد. سرای نواوری مبل و منبت مجموعه کاملی برای حضور هسته‌ها و فعالان بخش خصوصی در این سراها است که  بتوانند کارهای علمی و نوآوری خود را جلو ببرند.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر  گفت: در این سرا عمدتا شتاب‌دهنده و هسته‌های فناور مستقر هستند و هنوز شرکت‌های دانش‌بنیان به این سرا ورود پیدا نکرده‌اند. عمده همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالان این حوزه ارائه فضا برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است تا از این طریق ارتباط تنگاتنگی را میان صنعت و گروه علمی دانشگاه ایجاد کند.  
خدایاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۵ انجمن صنفی با  نمایندگان‌شان با این سرا همکاری می‌کنند از آنجا که سرای نوآوری مبل و منبت ثبت جهانی شده دانشگاه آزاد اسلامی ملایر مسئولیت کمیته علمی ستاد را برعهده دارد تا بتواند از این طریق نیازها را شناسایی و در اختیار هسته‌های فناور قرار دهد.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه صنعت به ویژه سرای نوآوری‌ها با آن مواجه هستند بحث ورود به بازار است بنابراین تمرکز اصلی ما بیشتر در حوزه طراحی سامانه و اپلیکیشن برای فروش محصولات است تا بتوانیم کمک قابل توجهی برای فروش محصولات داشته باشیم.
خدایاری تصریح کرد: هم‌اکنون درصدد افزایش  تعداد هسته‌های فناور هستیم  و در حال حاضر ۵ هسته فناور در این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می شود که دو هسته جدید در حوزه‌ مرتبط با این سراها راه‌اندازی شود.  بنابراین هدف اصلی ما این است که با ارائه ایده و طرح‌های نو در سرای نوآوری موانع و مشکلات این هنر صنعت را مرتفع سازیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1087013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =