بررسی ابعاد ترور و شهادت سردار سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل

دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ابعاد مختلف شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در سالگرد شهادت این سردار بزرگ بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همت دانشجویان کانون دانشجویی معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و دانشجویان گروه حقوق؛ مراسم بزرگداشتی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم که در دو بخش برگزار شد، در بخش نخست دانشجویان گروه حقوق از دید بین‌الملل و قوانین حقوق بین‌الملل به بررسی ابعاد حقوقی ترور نابه‌حق شهید حاج‌قاسم سلیمانی  پرداخته شد و در بخش دوم با حضور علی زارع فرمانده تیپ فاطمیون ابعاد شخصیتی و دیپلماتیک سردار  سلیمانی تشریح شد.

در بخش نخست ندا سجادی‌پور دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با طرح پرسش‌هایی ترور شهید سلیمانی را از مصادیق «جنایت بین‌المللی» دانست و با تبیین مفهوم جنایت بین‌المللی اظهار کرد: شهید سلیمانی مصونیت دیپلماتیک داشت و سفر و حضورش در بغداد به‌عنوان یک شخص دیپلمات بوده و ترور وی جنبه جنایت دارد.

دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: اجازه دولت عراق برای حضور نیروی هوایی آمریکا در عراق صرفاً برای مبارزه با تروریسم و گروهک داعش بوده و هیچگونه حقی برای حمله علیه نیروهای نظامی دیگر کشورهای حاضر در عراق نداشته است.

وی توجیه آمریکایی‌ها مبنی بر تروریسم خواندن سپاه پاسداران و زیرشاخه‌های این نیروی نظامی را بی‌اساس دانست و گفت: سپاه پاسداران جزء نیروهای رسمی جمهوری اسلامی ایران و دارای چارت نظامی رسمی بوده و تروریسم خواندن این ارگان نظامی دولتی خلاف قواعد بین‌المللی است.

در بخش دوم برنامه که با بررسی ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی همراه بود،  علی زارع فرمانده تیپ فاطمیون ویژگی‌های شخصی و خصائص معنوی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و گفت: روحیه انقلابی، ولایتمداری، شجاعت، بی‌باکی روحیه‌ای جاری در طول زندگی شهید سلیمانی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =