واکسن ایرانی کرونا عوارض نامطلوب جدی نداشت/تزریق گروه سوم از فردا

دبیر کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون با تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۷ نفر عوارض نامطلوب جدی وجود نداشته است، گفت: از این رو مجوز تزریق به ۷ نفردیگر امروز اعطا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر احسان شمسی کوشکی در خصوص آخرین وضعیت پروتکل تزریق واکسن ایرانی به منظور تست انسانی اظهار کرد: فردا ۲۱ دی ماه، تزریق واکسن ۷ نفر دیگر که گروه سوم هستند، آغاز می‌شود.

دبیر کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با بیان اینکه این تزریق برای ۷ نفر گروه سوم، جز پروتکل تزریق این واکسن است، بیان کرد: به تدریج ظرف ۲۸ روز تزریقشان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در کمیته اخلاق، پایش داده‌ها صورت گرفته و با اعطای مجوز برای تزریق، از فردا ۷ نفر دیگر وارد مطالعه می‌شوند.

کوشکی با تاکید بر اینکه این مجوز با بررسی ۷ نفر قبلی بوده گفت: آن ۷ نفری که دوز اول واکسن به آنها تزریق شد عوارض جدی نداشتند به همین دلیل ۷ نفر بعدی می‌توانند وارد این پروسه شوند.

وی افزود: هر اتفاقی که در پروتکل رخ دهد کمیته اخلاق در پژوهش تعیین تکلیف می‌کند ولی خوشبختانه که تاکنون تزریق این واکسن عوارض نامطلوب جدی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1087064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =