لفو بازی اتلتیکو به خاطر طوفان فلومینا/ خیز دوباره لواندوفسکی برای کفش طلا/ مربی سابق بارسلونا از کما خارج شد

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بالاخره زلاتان به میلان بازگشت

زلاتان که در اوایل فصل عملکرد درخشانی داشته و خود را به صدر جدول گلزنان سری آ رسانده بود، چند هفته ای است به علت مصدومیت قادر به همراهی میلان نبوده و بازی های مهمی را از دست داده است. میلان امشب در دیداری مهم به مصاف تورینو خواهد رفت و ممکن است زلاتان در این مسابقه برای دقایقی قادر به حضور در میدان باشد.
استفانو پیولی، سرمربی میلان دیروز در نشست خبری قبل از این دیدار فاش کرد که زلاتان به مرز آمادگی نزدیک شده، اما بعید است در دیدار مقابل تورینو در ترکیب ثابت قرار گیرد و این سرمربی ایتالیایی قصد ندارد در مورد این بازیکن ریسک کند. امروز اسکای مدعی شد شاید زلاتان در ۱۰ دقیقه پایانی وارد میدان شود و احتمالا از هفته های آتی می تواند در ترکیب ثابت میلان قرار گیرد.
همچنین احتمالا هاکان چالهان اوغلو نیز امشب شرایط قرار گرفتن در ترکیب ثابت را نخواهد داشت و به احتمال فراوان براهیم دیاز پشت سر رافائل لئائو در زمین حضور خواهد یافت. میلان در هفته های اخیر مشکلات زیادی را به علت تعدد بازیکنان مصدوم خود تجربه کرده، اما همچنان موفق به حفظ صدر جدول شده و با بازگشت زلاتان، شرایط این تیم در ادامه فصل بهتر خواهد شد.

خیز دوباره لواندوفسکی برای کفش طلا
روبرت لواندوفسکی زودتر از هر مهاجمی در میان ۵ لیگ معتبر اروپا به رکورد ۲۰ گل زده در بازی های لیگ رسید.
بایرن مونیخ شب گذشته در بوروسیا پارک به مصاف میزبانش گلادباخ رفت و در حالی که ابتدا با دو گل پیش افتاده بود، در نهایت بازنده شد. بایرن در هشت بازی قبلی خود همواره ابتدا از حریفش عقب می افتاد ولی در ادامه نتیجه را با برد عوض می کرد اما این بار همه چیز برعکس شد. ابتدا روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۲۰ بود که از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و سپس لئون گورتزکا توانست فاصله را دو برابر کند. به نظر می رسید همه چیز برای یک برد راحت مهیاست ولی گلادباخ توانست سه گل به قهرمان اروپا بزند و با یک کامبک باشکوه میدان را ترک کند.
با گلزنی لواندوفسکی حالا این مهاجم لهستانی تنها بازیکن در میان ۵ لیگ معتبر اروپایی است که توانسته در فصل جاری ۲۰ گل به ثمر برساند. او با گلی که به ثمر رساند، تعداد گل هایش را در فصل جاری بوندسلیگا به عدد ۲۰ رساند تا با اقتدار در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گیرد. این مهاجم سرشناس همچنین برای ششمین فصل پیاپی توانست در بوندسلیگا ۲۰ گل یا بیشتر به ثمر برساند و به نظر مدعی شماره یک کسب کفش طلای ۲۰۲۱ است. او فصل گذشته قافیه را به چیرو ایموبیله ستاره لاتزیو باخت.

مربی سابق بارسلونا از کما خارج شد
۹ روز پیش اوزه بیو ساکریستان بازیکن و مربی سابق بارسلونا در بیمارستانی در وایادولید تحت عمل جراحی قرار گرفت. او بر اثر زمین خوردن در هتلی در وایادولید به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل و مشخص شد که بر اثر ضربه، در سر او لخته خون ایجاد شده و عمل جراحی ضروری است.
 پزشکان بیمارستان تصمیم گرفتند اوزه بیو را به کمای مصنوعی ببرند و در نهایت صبح امروز او را از کما خارج کردند. طبق گزارش رسانه های اسپانیایی اوزه بیو توانسته اطرافیانش را بشناسد و خطر تقریبا رفع شده است. پزشکان اما توصیه کرده اند که برای احتیاط او همچنان در بیمارستان بستری باشد.
اوزه بیو متولد شهر وایادولید است و بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۵ پیراهن بارسلونا را به تن داشت. او بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ نیز دستیار فرانک رایکارد در بارسلونا بود.
اوزه بیو به عنوان مربی هدایت سلتا، بارسلونای B، سوسیداد و جیرونا را برعهده داشت و پس از کنار رفتن از این باشگاه بدون تیم است و در وایادولید اقامت دارد.

لفو بازی اتلتیکو به خاطر طوفان فلومینا
شهر مادرید از چند روز پیش به خاطر هجوم یک جبهه هوای سرد موسوم به طوفان فلومینا به اسپانیا بسیار سرد و برفی است. سال ها بود شهر مادرید چنین طوفانی به خود ندیده بود. اتفاقی که باعث شد روز گذشته فرودگاه باراخاس تعطیل شده و بسیاری از پروازها لغو شوند. برای مثال هواپیمای حامل بازیکنان رئال به شهر پامپلونا با ۴ ساعت تاخیر پرواز کرد.
 هواپیمای باشگاه بیلبائو که بازیکنان و کادر فنی را به مادرید می آورد نیز اجازه نشستن پیدا نکرد و به بیلبائو برگشت. امروز نیز فرودگاه شهر مادرید تعطیل بود و به همین دلیل اتحادیه لالیگا تصمیم گرفت دیدار اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو بازی بزرگ این هفته را لغو و به زمانی دیگر موکول کند.
همچنین دیدار رایووایکانو دیگر تیم شهر مادرید حاضر در دسته دوم فوتبال اسپانیا برابر میراندا و آلکرکن برابر آلباسته نیز به همین دلیل لغو شد.
گفته می شود در صورتی که بیلبائو بتواند فردا صبح به مادرید پرواز کند، بازی روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

هاسن‌هوتل در لیست چلسی برای جانشینی لمپارد
در صدر لیست جانشینان احتمالی فرانک لمپارد در چلسی، نام سرمربی ساوتهمپتون، رالف هاسن‌هوتل قرار دارد. این مربی اتریشی که در بوندس‌لیگا رشد یافته، ساوتهمپتون را در میانه فصل ترک نخواهد کرد و در آینده نزدیک شاهد حضور او در استمفوردبریج نخواهیم بود. اما در صورت ادامه نتایج خوب ساوتهمپتون، این مربی ۵۳ ساله از مهمترین گزینه های چلسی برای حضور در این تیم در تابستان آینده است.
هاسن‌هوتل در این فصل نتایج خوبی با ساوتهمپتون کسب کرده و تیمش در رتبه ششم جدول قرار دارد. تیم او در آخرین دیداری که در لیگ‌برتر انجام داد موفق شد لیورپول را شکست بدهد.
یولیان ناگلزمان، سرمربی لایپزیش، نیز از دیگر گزینه‌های چلسی برای جانشینی لمپارد است و در استمفوردبریج محبوبیت فراوان دارد؛ هرچند او نیز در حال حاضر در دسترس نیست.در صورت اخراج فوری لمپارد، دیگر مربیان آلمانی، توماس توخل و رالف رانگنیک که در حال حاضر بدون تیم هستند نیز برای در دست گرفتن سکان رهبری چلسی شانس خواهند داشت. همچنین مربی سابق یوونتوس، ماسیمیلیانو آلگری نیز از مربیانی است که پیشتر مذاکراتی با این باشگاه داشته.
مدیران چلسی در نظر دارند فرصت بیشتری در اختیار لمپارد قرار دهند تا شاید این مربی بتواند اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. این تیم از هفت بازی گذشته خود تنها یک برد به دست آورده، اما شکست فولهام در بازی جمعه آینده شاید بتواند به داد فرانک لمپارد و آبی ها برسد.

بحران کرونا و مصدومیت در یووه
یوونتوس باید در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساسوئولو در تورین میزبانی کند. شرایط البته برای آندره آ پیرلو سرمربی یووه چندان مساعد نیست. او با بحران مصدومیت و بیماری مدافعانش روبرو است.
 روز گذشته اعلام شد ماتایس دی لیخت به کرونا مبتلا شده و با توجه به این مسئله نمی‌تواند در لیست یوونتوس حضور پیدا کند. دی لیخت تنها کرونایی تیم یوونتوس نیست و پیشتر در این هفته اعلام شده بود الکس ساندرو و خوان کوادرادو هم به کرونا مبتلا شده‌اند.
این ۲ بازیکن در دیدار مقابل میلان حضور نیافتند و حالا با توجه به کرونای دی لیخت، پیرلو برای انتخاب بازیکنانش جهت حضور در دیدار مقابل ساسوئولو دچار مشکل شده است. دی لیخت در دیدارهایی ابتدایی فصل از ناحیه شانه دچار مشکل شده بود اما به مرور به فرم خوب خود برگشت و در جریان برد مقابل میلان هم بازی کرد.
توتو اسپورت در این زمینه نوشته است که دی لیخت حداقل تا ۱۷ ژانویه (۸ روز دیگر) در بازی‌های یوونتوس حضو پیدا نخواهد کرد. به این ترتیب پیرلو برای دیدار مقابل ساسوئولو باید از بین دانیلو، ‌فرابوتا،‌ بونوچی، کیه‌لینی ناآماده،‌ دمیرال و دراگوسین بازیکنان خط دفاعی‌اش را انتخاب کند. تنها خوش شانسی پیرلو این است که دومنیکو براردی، ستاره ساسوئولو در این بازی حضور ندارد.

مورینیو مدافع گران قیمت رئال را می خواهد

ادر میلیتائو مدافع برزیلی تابستان  ۲۰۱۹ با قراردادی به ارزش ۵۱ میلیون یورو به رئال پیوست ولی نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
رئال مادرید پس از چند سال تابستان سال گذشته تصمیم به تقویت خط دفاعی خود گرفت و ادر ملیتائو به عنوان مدافع میانی جدید به خدمت گرفته شد. در واقع میلیتائو قرار بود رقیبی جدی برای راموس و واران باشد ولی پس از گذشت یک فصل، هنوز نتوانسته پاسخگوی توقعات باشد.
فصل جاری اوضاع برای میلیتائو بدتر نیز شده است. او تنها ۲۲۴ دقیقه برای رئال بازی کرده و از ماه اکتبر دیگر او را در میادین ندیده ایم. او که مدتی درگیر بیماری کووید۱۹ بود، در روزهای غیبت مدافعان اصلی رئال نیز در ایده های زیدان قرار نگرفت. سرمربی فرانسوی ترجیح داد روی ناچو و لوکاس واسکز حساب کند و میلیتائو همواره خارج از ترکیب مانده و حتی یک دقیقه هم در دو ماه گذشته به میدان نرفته است. شرایطی که سبب شده این مدافع برزیلی به ترک رئال فکر کند.
طبق ادعای آاس، تاتنهام یکی از تیم های خواهان میلیتائو است و ژوزه مورینیو او را مدافعی خوب برای تیمش می داند. تاتنهام تابستان هم پیشنهادی برای جذب میلیتائو به رئال داده بود که رد شد و اکنون قصد دارد پیشنهاد جدیدی را ارائه دهد. مصدومیت ماه نوامبر توبی آلدرویرلد و نوسان های اریک دایر و داوینسون سانچز باعث شده تا مورینیو به فکر جذب میلیتائو بفیتد.
مشخص نیست رئال روی میلیتائو چه قیمتی گذاشته اما برای بازیکنی که ۵۱ میلیون یورو هزینه در بر داشته و تا ۲۰۲۴ نیز قرارداد دارد، قطعا رقمی نزدیک به مبلغ خرید او در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =