آخرین تغییرات محدودیت‌های ورزشی سراسری تا ۲۶ دی/ نتایج هفته نوزدهم لیگ والیبال/ آغاز دور بعدی لیگ برتر هندبال از ۱۰ بهمن

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

آخرین تغییرات محدودیت‌های ورزشی سراسری تا ۲۶ دی
تا ۲۶ دی ماه سال جاری، هفت شهر کشور با شدیدترین محدودیت‌های ورزشی مواجه خواهند بود.
طبق آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، هم اکنون وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای کشور به گونه ای است که هفت شهر در وضعیت قرمز، ۳۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۴۱۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین طبق اعلام سخنگوی این ستاد، در شهرهای آبی تقریبا تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌ها که متعاقبا اعلام می‌شود آزاد هستند و می‌توانند فعال باشند.
طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.
محدودیت حداکثری در هفت شهر
از هفت شهر قرمز کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، پنج شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائم شهر و نکا در استان مازندران و ۲ شهر بندرگز و کردکوی در استان گلستان هستند. وضعیت محدودیت های ورزشی در این هفت شهر قرمز اینگونه است که مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی اجازه فعالیت نخواهند داشت.
تغییر وضعیت تهران و البرز
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت استان‌های تهران و البرز نیز، اعلام کرد که پس از هفته‌ها وضعیت این ۲ استان به وضعیت زرد تبدیل شده است. بنابراین محدودیت های ورزشی در استان های تهران و البرز به گونه ای خواهد بود که تا پایان هفته جاری یعنی ۲۶ دی ماه، صرفا باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه های ورزشی سالنی مجاز به فعالیت نیستند و پس از هفته های محدودیت، فعلا و تا پایان هفته جاری استخرهای سرپوشیده مجوز فعالیت خواهند داشت.
مناطق نارنجی
طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۳۰ شهر در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ قرار دارند و محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آن ها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.
مناطق زرد
همچنین طبق اعلام، نقاطی نیز که در وضعیت زرد قرار دارند سطح شغلی ۴ در آن ها محدود خواهد بود که شامل باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه های ورزشی سالنی است که وضعیت ۴۱۱ شهر زرد اعلام شده و شامل محدودیت های سطح شغلی چهارم تا پایان هفته جاری خواهند شد.

پری پتی گارد آمریکایی شهرداری گرگان ؛ ورود با ماسک خاص و خروج با برانکارد
پری پتی، بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان که همچون فصل گذشته در ترکیب این تیم به میدان می رود و جزو تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ برتر هم به شمار می آید، در حالی که تا کوارتر چهارم دیدار تیمش مقابل نفت آبادان در زمین حضور داشت، در یک برخورد دچار مصدومیت شدید شد.
این گارد راس آمریکایی که در شهر گرگان حسابی محبوب است، قبل از بازی از ماسک ویژه ای استفاده می کرد که توجه همه را به خود جلب کرده بود. او در زمین بازی هم خبرساز شد و جدا از امتیازاتی که برای تیمش کسب کرد، به شکل عجیبی زمین بازی را ترک کرد. مصدومیت پری پتی آنقدر شدید بود که با برانکارد از زمین خارج و سپس به بیمارستان منتقل شد.
البته شهرداری گرگان با وجود این ستاره از زمین به برتری خود مقابل نفت آبادان ادامه داد و روند شکست ناپذیری خود را حفظ کرد.

لیگ والیبال؛ برتری هراز و شهرداری قزوین مقابل رقبای خود
هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال در شرایطی استارت خورد که آذرباتری ارومیه نتوانست به دومین برد فصل خود دست پیدا کند. شهرداری قزوین با برتری ۳ بر یک مقابل آذرباتری وضعیت خود را در جدول بهبود بخشید، اگرچه فاصله زیادی با جمع ۸ تیم برتر دارد. از سوی دیگر جوان های تیم ارومیه ای هم قعرنشین هستند و روی ریل ناکامی به سر می برند.
تیم هراز آمل و شهرداری ورامین دیدار جذاب و نزدیکی را برگزار کردند. شاگردان بهروز عطایی که خودشان را به جمع مدعیان بالای جدول رساندند، در ست پنجم موفق به پیروزی برابر مدافع عنوان قهرمانی شدند تا با کسب چهاردهمین برد موقتا به رده دوم صعود کنند.
نتایج کامل این دو بازی به شرح زیر است:
آذرباتری ارومیه یک  - شهرداری قزوین ۳
ست اول: ۲۵ بر ۲۳
ست دوم: ۲۴ بر ۲۶
ست سوم: ۲۱ بر ۲۵
ست چهارم: ۲۳ بر ۲۵
لبنیات هراز آمل ۳ - شهرداری ورامین ۲
ست اول: ۲۵ بر ۲۷
ست دوم: ۲۵ بر ۱۷
ست سوم: ۲۵ بر ۱۶
ست چهارم: ۲۳ بر ۲۵
ست پنجم: ۱۵ بر ۱۲

پیکان مغلوب فولاد سیرجان؛ شکست شهرداری ارومیه مقابل شهداب
در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور تیم های فولاد سیرجان و پیکان تهران از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن فدراسیون والیبال مقابل هم قرار گرفتند.
در این مسابقه تیم فولاد سیرجان توانست با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ از سد پیکان عبور کند. به این ترتیب هفتمین شکست تیم والیبال پیکان و سیزدهمین پیروزی تیم سیرجان در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به ثبت رسید.
در دیگر بازی هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور تیم های شهداب یزد و شهرداری ارومیه از ساعت ۱۴ به میزبانی خانه والیبال تهران مقابل هم قرار گرفتند.
در این مسابقه تیم شهداب یزد با هدایت محمد عمده غیاثی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۰، ۲۲ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۴ بر ۱۶ از سد شهرداری ارومیه که هدایت آن برعهده پیمان اکبری است، عبور کند.
به این ترتیب سومین شکست تیم شهرداری ارومیه، صدرنشین لیگ برتر باشگاه های کشور ثبت شد و شهداب یزد هم توانست دوازدهمین پیروزی خود را جشن بگیرد

آغاز دور بعدی لیگ برتر هندبال از ۱۰ بهمن
مسابقات دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان شب گذشته به پایان رسید و قرار است دور بعدی از ۱۰ بهمن و احتمالا به میزبانی تهران آغاز شود.
مسابقات دور مقدماتی در دو گروه و به صورت رفت و برگشت انجام شد و سه تیم اول هر گروه قرار است در دور بعدی به صورت رفت و برگشت با یکدیگر مسابقه بدهند. هم‌چنین سه تیم پایین جدول نیز برای کسب عناوین هفتم تا دوازدهم رقابت خواهند کرد.
سه تیم شاملی، ذوب آهن و پرسپولیس از گروه اول و از گروه دوم هم مس کرمان به دور بعدی صعود کردند اما هنوز تکلیف دو تیم‌ دیگر جدولی در گروه دوم به دلیل اعتراض کتبی یک تیم هنوز مشخص نیست.
مراد کرمی، رییس کمیته مسابقات هندبال در این خصوص گفت: در بازی فولاد سپاهان با فرازبام گویی شائبه‌هایی وجود دارد، اعتراضی نوشته شده و ما باید فیلم را با حضور کارشناسان بررسی کنیم و در نهایت نتیجه را به کمیته انضباطی بدهیم تا در نهایت تصمیم نهایی را اعلام کند.
او گفت: هنوز تکلیف دو تیم صعود کننده از گروه دوم مشخص نیست. به احتمال زیاد ممکن جایگاه تیم‌ها تغییر کند و باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی باشیم. حدودا از ۱۰ بهمن مسابقات‌ آقایان انجام خواهد شد. احتمالا میزبان تهران است اما هنوز میزبان قطعی نشده است. مسابقات دور بعدی هم به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. دور دوم مسابقات بانوان از فردا ۲۱ ام دی ماه آغاز خواهد شد. امروز تست pcr انجام شده و فعلا مشکلی نیست.

رجبی: مسابقات لیگ را به چشم انتخابی تیم ملی می‌بینم
سعید رجبی در خصوص برتری ۱۰ بر ۳ مقابل سجاد مردانی در رقابت‌های لیگ برتر تکواندو اظهار داشت: مقابل مردانی با امیدی که به خود داشتم، توانستم برنامه‌ریزی‌های مدنظرم را پیاده کنم و خدا را شکر به یک پیروزی خوب دست پیدا کنم. در این مسابقه هیچ امتیاز فنی ندادم و هر سه امتیازی که از دست دادم نیز با اخطار در ثانیه‌های آخر بود که تصمیم گرفتم دیگر پا نزنم و بازی را حساس نکنم.
قهرمان بازی‌های آسیایی تصریح کرد: سجاد مردانی یکی از بهترین تکواندوکاران ایران است اما با اینکه تمرین زیادی نداشتم خدا را شکر رو سفید شدم. در این مدت به تنهایی زیر نظر استاد فلاحی‌راد تمرین می‌کردم و آمادگی صد درصدی برای حضور در مسابقات نداشتم. با این وجود در مسابقات روز گذشته مقابل سیاوش فخرایی و سجاد مردانی به برتری دست یافتم. تعطیلی مسابقات باعث شده بود به غیر از ملی‌پوشان، اکثر بازیکنان شرایط بدنی خوبی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: دیگر هیچ بازی را از دست نخواهم داد و قصد دارم از حالا برای حضور درمسابقات جهانی آینده و  المپیک ۲۰۲۴ بجنگم. قول می‌دهم با تلاشی که انجام خواهم داد نه تنها سهمیه المپیک دوره آینده را کسب خواهم کرد، بلکه با رنکینگ یک در مسابقات حضور خواهم داشت تا برای کسب مدال طلای المپیک تلاش کنم.
رجبی در خصوص صحبت‌های سرمربی تیم ملی تکواندو مبنی بر اینکه لیگ معیار دعوت بازیکن به مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی خواهد بود، گفت: صد درصد این موضوع نه تنها باعث انگیزه من بلکه باعث انگیزه سایر بازیکنان شده بود. همین موضوع باعث شده بود که به مسابقات روز گذشته به عنوان مسابقات لیگ نگاه کنم و این رقابت‌ها را انتخابی تیم ملی بدانم و برای حضور دوباره در تیم ملی تلاش کنم.
وی در خصوص اضافه وزن خود گفت: اضافه وزن دارم و خودم نیز این موضوع را می‌دانم اما یک سال است که تمرین ندارم و قطعاً اگر تمرین داشته باشم به ۹۵ کیلوگرم خواهم رسید. مطمئن باشید با انجام منظم تمرینات وزن خود را کاهش خواهم داد. به خوبی می‌دانم اضافه وزن باعث کاهش سرعتم خواهد شد. امیدوارم با پیگیری تمرینات و کاهش وزن دوباره به تبدیل به همان سعید رجبی همیشگی شوم.

حسن تفتیان: تمرینات سختی را تحمل می‌کنم
حسن تفتیان در مورد موافقت فدراسیون دوومیدانی با اردوی برون مرزی خود گفت: تمریناتم را از اول آبان در تهران شروع کردم و در این مدت جلساتی با فدراسیون داشتم که کارم را جدی‌تر و زیر نظر مربی دنبال کنم. خوشبختانه نگاه مسئولان حمایتی بود و قول‌هایی دادند تا اینکه چند روز پیش برنامه اردوها نهایی شد. به این ترتیب اواخر هفته جاری اردویم را در فرانسه شروع می‌کنم. هزینه این اردو توسط فدراسیون، کمیته ملی الممیک و حامی مالی پرداخت می‌شود.
او افزود: این اردو ۵۰ روزه است و برای محک زدن خودم در چند مسابقه هم شرکت می‌کنم، سپس برای مدت کوتاهی به ایران برمی‌گردم و به احتمال زیاد در رقابت‌های داخل سالن ایران هم مسابقه می‌دهم. در ادامه قبل از قهرمانی آسیا یک اردوی دیگر در فرانسه دارم و هدف اصلی هم قهرمانی آسیا و المپیک است.
تفتیان در مورد عقد قرارداد با مربی فرانسوی خود گفت: در این مورد هم صحبت کرده‌ایم. قرار است زیر نظر او تمرین کنم و از این نظر هم مشکلی نداریم.
دونده المپیکی ایران با بیان اینکه المپیک میدان بزرگی است، به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: اکنون با وجود کرونا کار سخت شده و تمرین کردن در تهران هم آسان نیست اما خوشحالم که فدراسیون و کمیته ملی المپیک نگاه حمایتی دارند و با وجود شرایط سخت فعلی با اردوهایم موافقت کردند. از آقای صالحی امیری، آقای سجادی و پیمان فخری تشکر می‌کنم، همچنین از طرفی از آقای صیامی هم تشکر می‌کنم  که در این مدت نشان داده، نگاهش حمایتی است. مطمئن هستم با کار تیمی، حرکت بزرگی در دوومیدانی اتفاق می‌افتد. مسابقات مهمی پیش رو داریم و امیدوارم که نتایج خوبی برای کشورمان کسب کنیم.
او در مورد ارزیابی خود از عملکردش در مسابقات پیش رو گفت: پیش‌بینی ورزش خیلی سخت است اما باید سخت تمرین کنم و تمام چیزی را که به من ارتباط دارد به بهترین شکل انجام دهم، در نتیجه از این نظر خیالم راحت است چون تمرینات سختی را تحمل می‌کنم. شاید روزی بیشتر از ۶ ساعت درگیر تمرینات سخت هستم و با شروع اردوی فرانسه کار را جدی‌تر  و بهتر دنبال می‌کنم. امیدوارم رکورد شخصی خود را بزنم و در مسابقات پیش رو افتخارات خوبی برای کشورم به دست بیاورم.
تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت در زمینه مدلینگ هم فعالیت می‌کند؟ گفت: از ابتدا گفته‌ام که هدف و کار اصلی من ورزش است و بحث مدلینگ را کنار ورزشم دارم. از طرفی قول داده بودم که تمرکز صددرصدم را روی ورزش می‌گذارم و با تمام توان به المپیک فکر می‌کنم، بنابراین فقط در زمان‌هایی که وقت استراحت داشته باشم و فصل تمریناتم نباشد کارهای دیگر را انجام می‌دهم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =