راه اندازی اولین شتاب دهنده استان چهارمحال و بختیاری در واحد شهرکرد

جلسه راه اندازی اولین شتابدهنده استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به همت کمیسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام رحلت مرحوم مغفور آیت اله مصباح یزدی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 10 هزار دانشجو و 125 رشته تخصصی از کاردانی تا دکتری تخصصی، 40 درصد آموزش استان را بر عهده دارد.
ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، یکی از بهترین واحدهای آموزشی در برگزاری کلاس های مجازی است. حدود 40 سال، تمام زیرساخت ها بر اساس آموزش حضوری بوده است؛ ولی با آمدن ویروس کرونا در عرض یک هفته چرخش خوبی در بخش IT و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی افزود: بیش از 98 درصد کلاس های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به شکل عالی برگزار شد و وزارت علوم و تحقیقات نیز از کارکرد دانشگاه آزاد اسلامی بسیار راضی بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در بخش پژوهشی بر اساس رتبه بندی سایمگو 2020، نهمین واحد دانشگاهی در بین 512 واحد دانشگاهی شناخته شده است.

رحیمی اظهار کرد: 4 پژوهشگر برتر از 2 درصد دانشمندان برتر جهان و فناور برتر از واحد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: مزرعه 4 هکتاری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، 6 تا 7 برابر حالت عادی بازدهی داشته است. در این مزرعه، آبیاری به بهترین شکل و کمترین میزان آب مصرفی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:  تمام کارهای مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توسط دانشجویان و استادان انجام گرفت که نوعی کارآفرینی است و برای کار در مزرعه از نیروهای بهزیستی استفاده شده است که منجر به درآمدزایی شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز ضمن خیر مقدم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، رتبه دومین انجمن علمی برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
بهاره بنی طالبی افزود: در سال گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، با بیش از 20 هسته و شرکت فناور، توانسته است قدم مهمی در زمینه کارآفرینی و اشتغال بردارد.

وی بیان کرد: ساخت اپلیکیشن، ایجاد کلکسیون با 80 نوع گیاهان دارویی منحصر به فرد در مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، اخذ 20 پروانه بهره برداری منابع کشاورزی، ساخت محصولات کارگاهی و گرفتن گارانتی، ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا و تولید الکل از کارهای پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز گفت: مجلس برای حمایت از دانشگاه های شاخص که دارای هیات علمی و طرح های پژوهشی بسیار هستند، استانداردهایی تعریف کند.

محمد قاسمی افزود: در زمینه پژوهش باید زنجیره ای از آموزش و پرورش آغاز و به دانشگاه ها انتقال یابد. سازمان ها نیز قسمتی از بودجه را به طرح های پژوهشی دانشگاه ها اختصاص دهند و از ایده های خلاق و کارآفرین حمایت کنند.

مشاور کمیسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس و مشاور دکتر قالیباف رئیس مجلس در این جلسه گفت: هدف از این دیدار، علاوه بر رفع مشکلات، تشکر از نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است.

قانعی افزود: چهره استان چهارمحال و بختیاری، چهره ی علم و فناوری است. رویکرد جدید مجلس و ریاست آن، این است که استان هایی که از بضاعت کمتری برخوردار هستند مورد توجه قرار بگیرند.
وی بیان کرد: هدف از سفرهای رئیس مجلس، نظارت و ارزیابی در حوزه ی دانش بنیان است. دانشگاه آزاد اسلامی، زیرساخت ها و امکانات خوبی دارد.

مشاور قالیباف تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، یک شتاب دهنده که همان مراکز رشد و شرکت های خصوصی هستند، ایجاد شود و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، امکانات خود را در اختیار این شتاب دهنده قرار دهد.

قانعی خاطرنشان کرد: شتاب دهنده ها، مجموعه هایی هستند که معاونت علم و فناوری رئیس جمهور به عنوان مجموعه های ممتاز کشوری که از لحاظ حرفه ای و تخصصی ممتاز هستند را به دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد معرفی می کند که در زمینه های مختلف مورد تایید هستند.

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با در اختیار گذاشتن فضا، امکانات و تسهیلات به شتاب دهنده ها، سهمی از آن شرکت یا مجموعه برداشت می کند.

کد خبر: 1087084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =