ناجا و هواشناسی برای انتقال اطلاعات آلودگی هوا پول می خواهند

عضو شورای شهر تهران، گفت: شورای شهر برای بررسی منشا آلودگی هوا نیازمند اطلاعات هواشناسی و شناسه خودورها است اما هواشناسی و ناجا در ازای این اطلاعات طلب پول کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آرش حسینی میلانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اینکه دادستان کل کشور از شوراهای شهر خواسته‌اند در موضوع آلودگی هوا وارد شوند، گفت: رسیدن به این موضوع مستلزم این است که شوراهای شهر دسترسی به اطلاعات دقیقی از انتشار آلاینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه این اطلاعات از سوی سازمان محیط زیست ثبت و نگه داری می‌شود و به این طریق شوراهای شهر می‌توانند برای اقدام به دعوی پیگیری کنند. گفت: این اطلاعات مربوط به هواشناسی و شناسنامه خودروها که مورد نیاز است که در ازای این اطلاعات این دستگاه‌ها پول می‌خواهند.

حسینی میلانی ابراز داشت: شرکت کنترل کیفیت هوا بیش از ۱۰ سال اطلاعات دقیقی از ۲۰ دستگاه به صورت آنلاین اطلاعات منتشر می‌کند، اما اینکه شهرداری ۷ فیلد خودرویی می‌خواهد، ناجا در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهد و هواشناسی برای اطلاعات ریز جوی طلب پول کرده است در حالی که این دستگاه برای مقابله با آلودگی هوا طبق قانون وظیفه دارند و باید با دیگر دستگاه‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که ۵ هزار میلیارد جریمه از مردم گرفته شود، لازم است که مشخص شود که این مبلغ چگونه می‌خواهد به کلانشهرها تخصیص یابد چون طبق قانون این مبلغ توسط خزانه به دیگر مخارج کشور هزینه می‌شود و بنابراین لازم است مجلس شورای اسلامی مکانیزمی برای انتقال این پول و هزینه کرد آن در بخش مقابله با آلودگی هوا تعیین کند.

انتهای پیام

کد خبر: 1087112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =