راه‌اندازی گروه ادبیات پزشکی در دانشکده پزشکی تهران

رئیس دانشکده پزشکی تهران درباره راه‌اندازی گروه ادبیات پزشکی پیشنهاد کرد تدریس ادبیات به روش جدید و با همکاری مشترک استادان گروه‌های زبان، ادبیات، هنر، جامعه‌شناسی و پزشکی علاقمند صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌  نشست هیئت‌ رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این جلسه شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به موضوع راه‌اندازی گروه ادبیات پزشکی گفت: درس ادبیات فارسی در سه واحد طی ۲۶ جلسه به دانشجویان ارائه می‌شود که متأسفانه بازتاب خوبی میان دانشجویان ندارد که با رایزنی‌های انجام شده با نمازی عضو هیئت ‌علمی گروه اخلاق پزشکی، امسال برای اولین بار این درس به‌صورت تحول‌یافته به دانشجویان ارائه شد که با اقبال خوبی میان دانشجویان روبرو شد.

وی افزود: در روش جدید تدریس درس ادبیات سرفصل‌هایی نظیر بازتاب پزشکی در شعر فارسی، مضامین پزشکی در اشعار بزرگانی چون سعدی، حافظ، مولوی و فردوسی، ادبیات پزشکی از منظر رسانه، ادبیات کاراگاهی، بررسی ادبیات ایران در دوران پیش و پس از اسلام، رمان پزشکی، چرا ادبیات، خاطره‌نگاری در پزشکی، پزشکی در ادبیات کلاسیک فارسی ارائه شد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که مدل جدید ارائه درس ادبیات یک تحول است و گفت: در این روش جدید بستری فراهم شده که استادان گروه‌های زبان، ادبیات، هنر، جامعه‌شناسی که علاقه‌مند به کار مشترک با گروه‌های پزشکی هستند و بالعکس اساتید گروه‌های پزشکی که علاقه‌مند به حوزه‌های علوم انسانی هستند در قالب یک گروه آموزشی به‌صورت استاد و عضو هیئت‌علمی وابسته فعالیت مشترک داشته باشند، کما این‌که در برخی دانشگاه‌ها این مدل وجود دارد.

آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی دراین‌باره اظهار کرد: پیش‌ از این، یکی از استادان گروه ادبیات به‌صورت روتین درس ادبیات را تدریس می‌کرد که با نتیجه بر این شد که این درس نباید صرفاً به‌صورت ادبیات محض باشد بلکه آمیخته با تاریخ و ادبیات پزشکی و با نگاه جدید ارائه شود که مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد.

وی افزود: در مدل جدید تصمیم بر این شد که با برگزاری کارگاه‌هایی و یا مشابه برنامه ترم‌های طولی، دانشجویان مقاطع بالاتر نیز بتوانند از این درس استفاده کنند.

همچنین پروین پاسالار رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش واحد درسی برنامه آموزش پزشکی عمومی وجود ندارد و با توجه به اهمیت موضوع می‌توانیم بسته‌های آموزشی تدوین و در اختیار دانشجویان قرار دهیم در نهایت پس از گذراندن آن بسته‌های آموزشی، مدرک معتبر مانند دیپلم پژوهشی که در مرکز پژوهش‌های علمی پس از گذراندن دوره‌های پژوهشی به دانشجویان داده می‌شود، به آنها اعطا کنیم.

ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی، با ارائه گزارش لاگ بوک الکترونیک دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: برنامه کلاس‌ها، فعالیت‌های پژوهشی، پیشرفت پایانه باید در لاگ بوک دانشجویان ثبت و توسط استادان تائید شود.

وی افزود: ثبت فعالیت دانشجویان و میزان تائید و بازخورد اساتید گروه‌های آموزشی علوم پایه در لاگ بوک الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت که متأسفانه برخی از گروه‌های استقبال چندانی از آن نداشتند. در صورت ادامه روند فعلی از دانشجویانی که فعالیت خود را ثبت نکنند ثبت‌نام نخواهد شد و همچنین عملکرد استادان بر اساس میزان فعالیت آنها در لاگ بوک سنجیده خواهد شد.

نفیسی در خصوص راه‌اندازی گروه ادبیات پزشکی پیشنهاد کرد کارگروهی در دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی تشکیل و زوایای مختلف این مسئله را بررسی کند و پس از طرح در جلسه کمیته اجرایی دانشکده مجدد در هیئت‌رئیسه مطرح شود.

در ادامه فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در سطح دانشکده ارائه داد و گفت: بازسازی و نوسازی سالن شهدا و ساختمان اصلی دانشکده به پایان رسید. تخصیص فضایی مناسب برای استراحت دانشجویان در برنامه عمرانی دانشکده قرار دارد و همچنین بازسازی و مرمت ساختمان شماره ۷ در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =