۱۰۰ دیپلمات آمریکایی از پمپئو خواستند ترامپ را محکوم کند

جمعی از دیپلمات‌های آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواستند دونالد ترامپ را از بابت حمله به کنگره آمریکا مقصر اعلام کند تا شاید وجهه جهانی این کشور ترمیم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی‌ان‌ان، حدود ۱۰۰ تن از دیپلمات‌های آمریکایی در بیانیه‌ای از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی این کشور را از بابت تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) محکوم کند.

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: وزارت خارجه باید به وضوح نقش ترامپ را در حمله خشونت‌آمیز به دولت آمریکا محکوم کند. آنها همچنین خواستار آن شده‌اند که در بیانیه محکومیت، بر نام ترامپ تاکید شود.

به گفته این دیپلمات‌ها، وظیفه آنها این است که به جهان نشان دهند که در آمریکا، هیچ‌کس حتی رئیس‌جمهور، فراتر از قانون نیست. دیپلماتهای آمریکایی همچنین ادعای تقلب انتخاباتی مطرح شده از سوی ترامپ را چالشی برای دموکراسی آمریکا تلقی کردند.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور، ۵ تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام آنها از طرفداران دونالد ترامپ بودند. در این میان، یک نیروی پلیس هم کشته شده است.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز حساب کاربری ترامپ را به دلیل نقض قوانین و ساختارهای این شبکه مسدود کرده است.

این وضعیت در حالی است که بیش از ۱۵۰ چهره دموکرات با امضای طرح استیضاح ترامپ، فشارها بر وی برای کناره گیری از پست ریاست جمهوری را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =