فکری: دوست دارم دربی بدون جنجال باشد/ دلیل بدون مهاجم بازی کردن پرسپولیس مشخص شد/ گوهری: باشگاه حقم را نداد

با بسته خبری فوتبال داخلی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فکری: دوست دارم دربی بدون جنجال باشد

فکری که با پیروزی های متوالی استقلال را به صدر جدول رسانده، برای حفظ جایگاه این تیم ملزم به کسب پیروزی مقابل سرخپوشان پایتخت است. او صحبت هایش در کنفرانس مطبوعاتی را با اظهار نظرش در مورد این بازی آغاز کرد.

فکری گفت: همانطور که می‌دانید بازی دربی حساسیت و شرایط خاص خودش را دارد و نتیجه در این بازی می‌تواند شرایط را عوض کند و برخی اتفاقات را رقم بزند. خدا را شکر ما شرایطی را از لحاظ روحی به وجود آوردیم که بچه ها شرایط خوبی دارند. ما آمادگی جسمانی خوبی داریم و امیدوار هستیم یک بازی خوب ارائه بدهیم و برای ما خیلی مهم است که باتوجه به تعداد بیننده بالای بازی در سراسر جهان، بحث اخلاقی برایمان مهم است و دوست داریم بدون چالش و جنجال بازی کنیم تا وقتی سال های بعد بازی را می‌بینند به نیکی از آن یاد کنیم.

سرمربی استقلال درباره تجربه اش از دربی عنوان کرد: بازی های تلخ و شیرین زیادی را به عنوان بازیکن گذراندیم و به عنوان مربی هم چند دربی را روی نیمکت استقلال بودم. حس خوبی از حضور به عنوان سرمربی دارم و قبلا همیشه عاشق بازی دربی بودم و یک جورهایی منتظر این بازی بودم. امیدوارم یک بازی خوبی انجام شود و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

دلیل بدون مهاجم بازی کردن پرسپولیس مشخص شد

یحیی گل محمدی برای دیدار با سپاهان در تصمیمی عجیب تمامی مهاجمان تخصصی تیمش را نیمکت نشین کرد و از احمد نوراللهی در خط حمله در کنار وحید امیری سود برد. اتفاقی که ماحصل آن کمترین ایجاد موقعیت روی دروازه حریف بود و در نهایت پرسپولیس به سومین تساوی پیاپی خود در لیگ بیستم دست یافت.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به موضوع نیمکت نشینی مهاجمان تیمش و تاثیر آن در کاهش روحیه مهدی عبدی، آرمان رمضانی و مهدی مهدی خانی برای دیدار حساس مقابل استقلال در دربی 94 اما دیدگاه خودش را دارد و مدعی است که این تصمیم بر پایه این بوده که آنها با تمرکز، مسوولیت پذیری بیشتر و تمرینات مستمر به دنبال بالا بردن انگیزه گلزنی خود باشند. گل محمدی در بخشی از نشست خبری خود پیش از دربی درباره این تصمیم خود اینطور به دفاع پرداخته است: ما یک تیم هستیم و تمام بازیکنان ما در یک سطح هستند. فقط چیزی که از بازیکنان می‌خواهم این است که وقتی فرصت به آن ها داده می‌شود، خوب استفاده کنند و در جهت کمک به تیم باشد. فکر کنم همه بازیکنان در راستای توانشان بازی کرده اند و می‌توانند بیشتر از این هم موثر باشند به شرطی که تمرکز کنند.

یحیی گل محمدی مدعی است روحیه مهاجمان تیمش کاهش نیافته و آنها طی این مدت با تمرینات آماده سازی و اختصاصی که داشته‌اند با بالاترین انگیزه ممکن وارد دربی خواهند شد. عبدی تنها مهاجمی بود که در دیدار با سپاهان فرصت حضور در زمین را به دست آورد؛ آن هم به مدت سه دقیقه و در وقت‌های تلف شده! با این حال در فاصله حدود 24 ساعت مانده به دربی اما هواداران پرسپولیس در انتظار این هستند تا ببینند کادرفنی پرسپولیس به چه شکل خود را آماده این بازی می‌کند: ما تمرینات اختصاصی خوبی داشتیم و فکر می‌کنم بازیکنان می‌توانند از موقعیت استفاده کنند. باید خودمان را در موقعیت قرار دهیم. باید دوندگی خوبی داشته باشیم و در بین مدافعان استقلال موقعیت سازی کرده و از آن استفاده کنیم.

فکری به دنبال ثبت رکورد

استقلال در شرایطی عصر روز دوشنبه در دربی پایتخت مقابل پرسپولیس تهران قرار می گیرد که محمود فکری سرمربی آبی ها اولین حضور خود روی نیمکت این تیم را در دربی تجربه می کند.

فکری که در قالب بازیکن و کاپیتان استقلال بارها این مسابقه حساس را تجربه کرده ، حالا در کسوت سرمربی استقلال تیمش را مقابل پرسپولیس هدایت می کند. این مسابقه برای حفظ شرایط خوب استقلال در صدر جدول و ادامه روند کنونی برای آبی ها و فکری اهمیت زیادی دارد.

نکته مهم درباره فکری این است که او علاقه دارد با برد اولین دربی اش را پشت سر بگذارد. اتفاقی که او را به یک رکورد جالب دربین سرمربیان تاریخ استقلال می رساند.

در تاریخ بازی های دربی عباس رضوی، جکیچ، رایکوف، امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی 6 سرمربی این تیم هستند که در اولین دربی شان به پیروزی رسیدند. حالا فکری در صورت پیروزی در مصاف با پرسپولیس به این جمع می پیوندد. اتفاقی که برای او اتفاق بزرگی محسوب می شود.

بی تردید فکری علاقه مند است با سیستمی منطقی تیمش را به مصاف پرسپولیس بفرستد تا ضمن بازی خوب یک نتیجه مطلوب نیز به دست آورد.

برگزاری جلسه در صبح روز دربی

هیات مدیره استقلال در هفته های گذشته معمولا شنبه صبح جلسه هفتگی خود را برگزار کرده اما این جلسه در هفته جاری به صبح دوشنبه موکول شده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که استقلال عصر فردا باید در مسابقه ای حساس به مصاف پرسپولیس برود و حال باید دید دلیل تشکیل جلسه هیات مدیره صبح روز دربی چیست.

مدیران باشگاه استقلال احتمالا در این جلسه موارد مالی باشگاه را مرور خواهند کرد و پاداشی را در صورت برد در دربی برای آبی پوشان در نظر خواهند گرفت.

استقلال و جمعی از دربی اولی ها

استقلال به عنوان صدرنشین رقابت های لیگ برتری در حالی فردا به مصاف پرسپولیس می رود که ترکیب این تیم نسبت به سال های گذشته تغییراتی داشته و حالا 9 بازیکن در ترکیب آبی ها هستند که سابقه حضور در دربی را ندارند.

در بین ستاره های استقلال رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سبحان خاقانی، احمد موسوی، بابک مرادی، سجاد آقایی، مهدی مهدی پور، متین کریم زاده و فردین رابط 9 بازیکنی محسوب می شوند که تاکنون در مصاف با پرسپولیس به میدان نرفتند. از این جمع خاقانی به دلیل مصدومیت احتمالا قادر به همراهی تیمش مقابل پرسپولیس نیست اما سایر بازیکنان این شانس را دارند که اولین حضورشان در دربی را تجربه کنند.

یکی از موضوعات مهم در دربی ها این است که تجربه بازیکنان حرف اول را می زند اما با توجه به شرایط خوب استقلال در هفته های گذشته بدون تردید محمود فکری باید حداقل از چندنفر از ستاره های تیمش برای اولین بار در دربی استفاده کند.

باید منتظر ماند و دید از جمعی که درباره شان بالاتر صحبت شد در نهایت کدامیک شانس حضور در اولین مسابقه دربی خود را به دست می آورند.

سعید آقایی پر از انگیزه برای دربی

سعید آقایی، مدافع چپ پای پرسپولیس که در این فصل به جمع سرخپوشان اضافه شده و با پیراهن شماره 77 توانسته نمایش درخشانی را از خود به جا بگذارد، در دیدار قبلی این تیم به دلیل محرومیت غایب بود و از روی سکوها شاهد جدال این تیم مقابل سپاهان بود.

آقایی که در روز محرومیت خود مقابل تیم سابقش در سکوهای آزادی کاملا بی تاب نشان می‌داد، اکنون شرایط را برای بازگشت به ترکیب کاملا مهیا می‌بیند و با شرایط بدنی و فنی مناسب‌تری آماده بازی استقلال شده است. آقایی که در دوران حضور در تراکتور با محمد نادری هم‌تیمی بود و مدافع چپ سابق پرسپولیس و حال حاضر استقلال نیمکت نشین او در تراکتور محسوب می‌شد، اکنون از انگیزه زیادی برای نمایش توانایی برتر خود نسبت به شماره 2 کنونی استقلال برخوردار است تا محبوبیت خود را بین هواداران پرسپولیس افزایش دهد.

آقایی تاکنون 10 تقابل با استقلال در پیراهن تیم‌های تراکتور، ماشین سازی و سپاهان پشت سر گذاشته که ماحصل آن آمار 5 برد، 3 باخت و 2 تساوی برابر آبی‌پوشان بوده و باید اکنون دید در تقابل شماره 11 چه نتیجه‌ای برای او رقم خواهد خورد. مدافع چپ پای پرسپولیس در این بازی در هماهنگی با احسان پهلوان و وحید امیری در فاز تهاجمی قرار خواهد گرفت و البته در فاز دفاعی باید برابر وریا غفوری، سید احمد موسوی و ارسلان مطهری قرار گیرد و روز سختی برای او می‌توان متصور شد. دیداری که قطعا در صورت موفقیت در آن می‌تواند یک اتفاق مهم برای آقایی با پیراهن شماره 77 سرخپوشان محسوب شود و باید دید او چه شرایطی را در این بازی دنبال خواهد کرد.

گوهری: باشگاه حقم را نداد

احمد گوهری دروازه بان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که در این فصل نمایش خوبی داشته و حالا به خاطر بدهی اش به باشگاه سایپا محروم شده، حرف هایش با خبرنگار ما را اینطور آغاز کرد: من به باشگاه سایپا بدهی داشتم و با اینکه این باشگاه من را نخواست مجبور شدم پول رضایت نامه بدهم، که مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بود. از این مبلغ۲۰۰ میلیون تومان را نقد دادم و قرار شد برای مابقی پول چک بدهم. من یک چک شخصی دادم که برگشت خورد و بعد از آن قضیه قرار شد که به باشگاه نفت مسجد سلیمان بروم و با توجه به اینکه مبلغ قراردادم ۳۵۰ میلیون تومان بود میخواستم که ۵۰ میلیون تومان هم از جیب به سایپا بدهم که باشگاه نفت پولم را فصل گذشته نداد. این موضوع به خاطر وجود برخی از مدیرانی است که می خواستند به تیم نفت مسجد سلیمان ضربه بزنند. 

او سپس با اشاره به تیم نفت مسجد سلیمان و شرایط مردم در این شهر بیان کرد: شهر مسجدسلیمان یک زمان شهر اولین ها بود اما الان کل دلخوشی مردم اینجا فقط همین فوتبال است. چطور برخی دلشان می آید مردم مسجد سلیمان را که همه چیزشان همین فوتبال است را ناراحت کنند؟

گوهری در پایان افزود : باشگاه نفت مسجدسلیمان با پرداخت نکردن پول به نوعی با آینده ام بازی کرد و باعث شد که من محروم شوم. الان چه کسی جوابگو است؟ اما در این بین و با تمام گله هایی که دارم جا دارد از آقای سلیمانی تشکر کنم چون اگر او نبود نفتی هم نبود. او مدام در تلاش است که مشکلات تیم را حل کند و مشکل کمیته انضباطی من را هم او حل کرد. در آن زمان هم فکر می‌کنم سمتی در باشگاه نداشت و برایش جایگزین انتخاب کرده بودند، اما تمام کارهای من را آقای سلیمانی انجام داد. او جزو معدود دلسوزان نفت است که دلش به حال تیم و مردم می سوزد. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی رخ دهد . انشالله از بازی بعد می‌توانم با پایان محرومیت تیمم را همراهی و دینم را به مردم خوب اینجا ادا کنم./انتهای پیام 

کد خبر: 1087172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =