واکسن کرونای ایرانی به سومین گروه داوطلبان تزریق شد

عضو گروه ناظر بر مطالعات واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تزریق واکسن به سومین گروه داوطلبان خبر داد و گفت: مطالعات انسانی واکسن کُوو ایران برکت، طبق آخرین استانداردهای جهانی درحال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر مینو محرز عضو گروه ناظر بر مطالعات انسانی واکسن کرونای ایرانی ، با ابراز خرسندی از مراحل پیشرفت موفقیت آمیز واکسن کرونای ساخت محققان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: امروز تزریق واکسن کُوو ایران برکت روی هفت داوطلب دیگر انجام شد.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: پس از سالها که واکسن سازی در ایران انجام نمی شد این نخستین بار است که با رعایت تمام استانداردهای بین المللی که فوق العاده سنگین و با وسواس است این واکسن را امتحان می کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مجری بالینی این کار را قبول کردم که با دو همکار عزیزم آقایان دکتر صالحی و دکتر پیام طبرسی بر واکسنی که به داوطلبان می زنند نظارت و سلامتی و اثر بخشی آن را بررسی کنیم تا به مردم بگوییم واکسن قابل استفاده است و امیدواریم واکسن های بعدی هم خوب پیش برود.

عضو گروه ناظر بر مطالعات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  افزود: تا کنون ۷ تزریق انجام شده و این داوطلبان روزانه توسط ما معاینه شدند و عارضه قابل توجهی نداشتند، اثر بخشی آن را بعد ها که خون گیری می شود می توان فهمید تا الان هیچ اثری از عوارض جانبی نداشته است.

دکتر محرز گفت: کار ما را هم یک کمیته دیگر نظارت می کند و بعد مجوز بعدی را می دهد و کار به طور کامل استاندارد است. خود من بسیار لذت می برم از این میزان رعایت استاندارد مسائل بین المللی و بعد از سالها این تجربه را داریم که بسیار خوب کارها پیش می رود و امیدواریم به زودی واکسن استانداردی تحویل مردم دهیم.
 
مرحله نخست انسانی تا تزریق به ۵۶ داوطلب ادامه می‌یابد
مسئول گروه نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)گفت: امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می کنیم و یافته های این یک هفته را روز شنبه به کمیته پایش ایمنی تقدیم می کنیم.

دکتر حسینی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود : امروز پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی ، بخش سوم تزریق را به گروه سوم از داوطلبان آغاز کردیم .
وی گفت : ابتدا روی سه داوطلب تزریق را انجام دادیم و سپس با مجوزی که گرفتیم ۴ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کردیم و امروز و فردا ۷ داوطلب سوم ، تزریقشان نهایی می شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ۵۶ نفر را باید وارد مطالعه مرحله یک واکسن کرونای ساخت ستاد اجرایی فرمان امام که به روش ویروس کشته شده کروناست ، می کردیم. ۲۴ داوطلب دُز ۳ میکروگرم، ۲۴ داوطلب دز ۵ میکروگرم و ۸ داوطلب دُز واکسن نما را دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: ما در ۱۴ داوطلب ابتدایی ، مطالعه دُز ۳ میکروگرم و واکسن نما را آزمایش می کنیم سپس اجازه خواهیم داشت دُز ۵ میکروگرم را به مطالعه اضافه کنیم.
مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود : امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می کنیم و یافته های این یک هفته را شنبه تقدیم به کمیته پایش ایمنی می کنیم و اگر همه چیز خوب پیش برود اجازه داریم ۷ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کنیم .

دکتر حسینی گفت : از استادان دکتر محرز ، استاد طبرسی و استاد صالحی که در این مطالعه بودند تشکر می کنم و امیدوارم با رعایت تمام استاندارد ها و وسواس کامل بتوانیم محصولی ایمن و اثربخش را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =