همکاری جامعه مدرسین و سازمان تبلیغات برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه مدرسین برای تقویت فضاهای دینی و تبلیغی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونان وی، با بیان اینکه جامعه مدرسین یک نهاد حوزوی کهن است که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد، گفت: از روزهای نخست که جمع معدودی به‌عنوان بنیانگذاران جامعه مدرسین دور هم جمع می‌شدند و با آرمان بلندی تحت عنوان تشکیل دولت اسلامی با رهنمودهای امام راحل دنبال می‌کردند، جلساتی داشتند و تبادل نظر می‌کردند، دستگاه خفقان طاغوت همه عناصر شاخص آن روز جامعه را زیر نظر داشت و هر امضایی که زیر اطلاعیه‌ای وجود داشت کافی بود صاحب امضا در دادگاه محاکمه شود.

وی با اشاره به تدوین کارنامه جامعه مدرسین در ۸ جلد، اظهار کرد: بزرگان جامعه مدرسین از جمله آیت‌الله یزدی و آیت‎الله مصباح یزدی پای اطلاعیه‌هایی که در آن شرایط خیلی سنگین و مهم بود امضا کردند. متأسفانه گاهی اوقات حرف‌هایی شنیده می‌شود که با واقعیت سازگار نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش محوری جامعه مدرسین نسبت به سایر نهادهای حوزوی، اظهار کرد: بزرگان ما از جمله حضرات آیات مشکینی و یزدی و قبل از ایشان حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی و دیگر بزرگان که در رأس جامعه مدرسین بودند تلاششان این بود که جامعه مدرسین به‌عنوان الگو و پایگاه بصیرتی و انقلابی، اهداف متعالی را دنبال کنند. ما هم بنا داریم اهداف متعالی را دنبال کنیم، گرچه اقتضائات زمان ما متفاوت از گذشته است اما اهداف نباید گم شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: همه همین نگاه را دارند که حرکت انقلابی جامعه مدرسین پیوسته و مستمر ادامه پیدا کند و نقش الگویی برای حوزویان در پاسداری از دستاوردهای نظام در کنار مقام معظم رهبری داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تبلیغات دین، بیان داشت: یکی از آرزوهای ما قبل از انقلاب اسلامی این بود که بستری برای عرصه تبلیغ دین فراهم شود. همه راه‌ها به روی ما بسته بود. مهم‌ترین تریبون ما منبر بود ولی دستگاه طاغوت همه کسانی که زبان گویایی برای تبلیغ دین داشتند تحت فشار قرار می‌دادند.

وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: الان با پشتوانه‌ای که شما دارید و تریبون‌های مختلفی که در مساجد، کانون‌ها، مجامع مردمی و… وجود دارد انتظار این است که آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه کاهش یابد. پرسش نسبتاً جدی مطرح است که این آسیب‌ها چرا باید اتفاق بیفتد. روزگاری ما قدرت اختیار و فعالیت نداشتیم و طرح و ابتکار را از ما گرفته بودند، اما امروز دستگاه‌های موازی هستند که در کنار سازمان تبلیغات اسلامی کار تبلیغی انجام می‌دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از تغییر ظواهر فرهنگی قم در سال‌های اخیر که موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید شده است، بر لزوم تلاش مجموعه‌های تبلیغی و حوزوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی، نسل جوان را نشانه گرفته است، تاکید کرد: امروز توجه به نسل جوان باید یکی از ضرورت‌های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های تبلیغی باشد به گونه‌ای که مساجد باید مملو از جمعیت نسل جوان باشد.

وی افزود: باید راهکارهایی برای ایجاد جاذبه برای جوانان در نظر گرفته شود که از یک سو جوانان در دام دشمن گرفتار نشوند و از سوی دیگر گرایش‌های دینی و مذهبی آنها تقویت شود.

وی در مورد درصد بالای همراهی مردم با دین، اظهار کرد: اکثر مردم ما نگاه دینی دارند. البته در رفتارهای اجتماعی ممکن است مسائلی را لمس کنیم اما در بزنگاه‌ها عشق به ارزش‌های انقلاب در جامعه ستودنی است. حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی نمونه بارز عشق به انسان‌های ارزشی است. البته بخشی از مشکلات مربوط به مسائل معیشتی مردم است. بنابراین عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهد که احساس می‌کنم آورده‌های ما کم است. البته این مساله تنها متوجه سازمان تبلیغات اسلامی نیست که مثلاً کاری انجام نداده یا برنامه‌ریزی نکرده، بلکه عوامل مختلف دست به دست هم می‌دهند که خروجی این می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی در قم تاکید کرد: امیدوارم طراحی کلی برای کل کشور از جمله قم انجام شود که فضاهای دینی پررنگ شود. جامعه مدرسین هم هر کاری که بتواند در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در مورد تقویت عرصه‌های اجتماعی در رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: ما شاهد تلاش شما در عرصه تبلیغی و اجتماعی هستیم. حضور فعال شما در عرصه‌های اجتماعی از جمله کمک‌رسانی در زلزله، سیل و… نشان دهنده دغدغه‌مندی شماست.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گزارش مختصری از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1087187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =