آمریکا در واقع حشد شعبی را نشانه گرفته است

یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن محکوم کردن تحریم رئیس سازمان حشد شعبی از سوی آمریکا، گفت: این تصمیم اصولا سازمان حشد شعبی و نقش آن در حفظ زمین و آبرو و مقدسات را هدف قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه، شیخ جلال الدین الصغیر از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: از تصمیم ظالمانه وزارت خزانه داری آمریکا علیه برادر فاضل و گرامی فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق و تحریم وی شگفت زده نشدیم.

وی افزود: استکبار با این قبیل اقدامات به نادیده گرفتن حاکمیت عراق و دخالت در امور داخلی آن ادامه می دهد و می کوشد که خود را قیم عراق دیکته کند.

الصغیر تاکید کرد: این تصمیم اصولاً سازمان حشد شعبی و نقش آن در حفظ زمین و آبرو و مقدسات را هدف قرار می دهد همان حشد شعبی که داعش به عنوان ساخته آمریکا را نابود کرد. به ویژه که خود ترامپ اذعان کرد که آمریکا داعش را ایجاد کرده است.

وی گفت: راهکار این موضوع، اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق که میلیونها عراقی حامی آن هستند و پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق و نیز همبستگی عراقیها در برابر توطئه هایی است که عراق عزیز ما را هدف قرار داده است.

این عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: در عین حال که این اقدام ظالمانه را محکوم می کنیم از دولت جدید آمریکا می خواهیم که سیاست های خود را در قبال ملت ما تغییر دهد و همه اقدامات قهری اتخاذ شده از سوی ترامپ را ملغی کند.

الصغیر همچنین از دولت عراق هم خواست که تحرک جدی در این زمینه به عمل آورد.

وی گفت: تعرض به یک مقام رسمی عراقی اگر بدون واکنش بماند به اقدامات بیشتر علیه دیگر موسسات منجر خواهد شد.

این عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان گفت: به طور حتم این اقدام وجهه ملی حاج فالح الفیاض را تقویت خواهد کرد و سلامت و درستی خط مشی وی به عنوان رئیس سازمان حشد شعبی را اثبات می کند. آمریکا با این اقدام در واقع موضع مخالف با حضورش در عراق را تقویت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =