صادرات گاز روسیه به ترکیه و اروپا از طریق خط لوله ترک استریم دو برابر شد

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که با گذشت یک سال از بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ترک استریم، صادرات گاز روسیه به ترکیه و اروپا از طریق این خط لوله دو برابر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شرکت بزرگ گازپروم روسیه اعلام کرد: با گذشت یک سال از راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه و اروپا موسوم به ترک استریم، میزان گاز صادراتی از این خط لوله به ترکیه و اروپا دو برابر شده است.

به گزارش راشاتودی، الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم گفته که این روزها سالگرد بهره‌برداری از این پروژه است و این خط لوله از روز ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ عملیاتی شده و گازپروم میزان صادرات گاز از طریق این خط لوله را ۲.۲ برابر کرده است. این خط لوله ۹۳۰ کیلومتری با عبور از دریای سیاه، گاز روسیه را به ترکیه و سپس برخی کشورهای اروپایی نظیر یونان، مقدونیه، بلغارستان، رومانی، صربستان و بوسنی و هرزه‌گوین منتقل می‌کند.

میلر می‌گوید: طی سال گذشته ترکیه، یونان و مقدونیه واردات گاز از روسیه را افزایش دادند. صربستان آخرین کشوری است که واردات گاز از روسیه به وسیله خط لوله ترک‌استریم را آغاز کرده است.

شیوع ویروس کرونا تقاضای انرژی در بازار جهانی را به شدت کاهش داده و صادرات گاز روسیه به کشورهای غیر از اعضای سابق شوروی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۰ درصد کاهش داشته است. البته برخی کشورهای اروپایی همچنان در فکر افزایش خرید گاز از روسیه هستند.

میلر می‌گوید: ۹ کشور  اروپایی در سال ۲۰۲۰ خرید گاز از روسیه را افزایش داده به گونه‌ای که هلند و اسلواکی در سالی که گذشت رکورد جدیدی را در خرید گاز روسیه به ثبت رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =