برای تامین امنیت خلیج فارس نیاز به نیروی عاریه‌ای نداریم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: امروز ثابت کردیم امنیت خلیج فارس با دو نیروی دریایی به صورت کامل برقرار است و نیاز به نیروهای خارجی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه "سلام سردار" گفت: جوانان ایران همواره ثابت کردند که در خط مقدم حضور دارند. دشمنان و مخالفان انقلاب و جهموری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال تشویش وضعیت کشور بودند اما با حضور جوانان رشید انقلاب همه نقشه‌های آن‌ها شکست خورد.

وی افزود: دفاع مقدس فرهنگی است که باعث می‌شود تا آینده‌های دور مورد استفاده قرار گرفته و همه بدانند که این کشور برای کسب عزت و افتخار و سربلندی و برای حفظ خود و ثابت کردن انقلاب به دنیا چه تلاش‌هایی کرده و چه جوانانی را تقدیم کرده که موجب افتخار یک ملت است که اینگونه در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرد.

سیاری بیان کرد: دفاع مقدس از ابتدا تا آخر همه درس و تجربه و آموزش است و همه این‌ها مواردی است که برای حفظ کشور باید در نظر داشته باشیم و از آن مقطع زمانی و فرهنگ حاکم بر مملکت و ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های مقطع زمانی، مطلع شویم و این ارزش‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: دشمن با ورود به دریاهای کشور به دنبال شکست و فشار اقتصادی بر ایران بود تا ما نتوانیم نیروهای زمینی خود را پشتیبانی کنیم، دشمن به دنبال محاصره اقتصادی ایران بود.

وی در تشریح سخنان خود مطرح کرد: دشمن می‌خواست جزیره خارک که محل صادرات نفت ایران است از دست ایران خارج کند و اجازه ندهد کشتی‌ها بتوانند به بنادر وارد یا خارج شوند و ایران با مشکلات اقتصادی عدیده رو به رو شود. دشمن به هیچ وجه انتظار نداشت که ایران در خلیج فارس با این قدرت روبه رو شود.

سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی برای جلوگیری از  تحقق اهداف دشمن ۱۰ هزار کشتی تجاری را در دوران دفاع مقدس اسکورت کرد تا چرخه اقتصادی کشور با مشکل روبه رو نشود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: با موفقیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حفظ تجارت دریایی و حفظ مرزهای دریایی کشور، حفظ استمرار صادرات نفت ایران، قدرت دریایی ایران را به دشمنان و کشورهای دنیا ثابت کرد.

وی تاکید کرد: امروز ثابت کردیم امنیت خلیج فارس با دو نیروی دریایی به صورت کامل برقرار است و نیاز به حضور دیگران نیست چرا که این خواست مردم است که در خصوص امنیت وابسته به هیچ‌کس نباشیم و به دنبال امنیت عاریه‌ای نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که با عظمت و اقتدار مردم ایران امنیت کشور را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =