معرفی فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت نیازمند اقدامات مستمر است

غلامرضا منتظری گفت: به اندازه داشته‌هایمان در معرفی فرهنگ دفاع مقدس کار نکرده‌ایم، معرفی فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت نیازمند اقدامات مستمر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه "سلام سردار" اظهار کرد: با توجه به گنجینه پایان‌ناپذیر دوران دفاع مقدس و دوران مقاومت تلاش‌های شکل گرفته قابل تحسین است اما اعتقاد دارم هنوز راه نرفته زیادی داریم که نشان می‌دهد فرهنگ بیش از این‌ها است و نباید به وضع موجود قانع شویم.

وی ادامه داد: اگر قانع شدیم به تلاش‌های موجود قطعا سرآغاز توقف ما خواهد بود باید بپذیریم که یکی از مزیت‌های نسبی ما در عرصه فرهنگی در مقیاس بین‌الملل حوزه مقاومت و حوزه دفاع مقدس است و باید سعی کنیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه بخش ادبی و هنری که باید توجه ویژه کرد، ما ورود به این عرصه رو آغاز کردیم اما پیشتازی در این حوزه نیازمند فلعالیت دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی است که اصل اختصاصی را  برای دفاع مقدس و مقاومت قرار دهند نه در حاشیه باشد.

منتظری بیان کرد: گاهی اوقات موسمی و مناسبتی به بحث دفاع مقدس می‌پردازیم و سپس چراغ فعالیت‌ها خاموش می‌شود تا مناسبت بعدی. پس باید یک اصل مشخصی برای سازمان‌ها و نهادهای جهت فعالیت فرهنگی اختصاص یابد و ما در طول سال  مانند یک نسیم ملایم فعالیت‌هایی انجام دهیم نه فقط در سالگرد شهدا و مناسبت‌های موردی و مقطع اقدام کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ما باید نسیم معنوی دفاع مقدس را در سطح جامعه نشر دهیم تا مشام جان همه از این معارف ناب دوران مقدس و مقاومت  سیراب شود.

منتظری خاطرنشان کرد: زمانی که همه ما و جهانی مبهوت سلیمانی هستیم ما رمز این شکوه و عظمت را در چگونه زیستن سردار جست و جو کنیم و نباید با عجله از آن عبور کرد و باید تمام زوایای آشکار و نهان این شخصیت بزرگ و مکتب آن را مطالعه کرد و سایر شهدای مقاومت را برای تمامی مردم تشریح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =