دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در رتبه‌بندی گوگل اسکولار دوم شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از کسب رتبه دوم این دانشگاه در سایت وبومتریک بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی برای سومین سال متوالی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: طبق اعلام سایت وبومتریک (www.webometrics.info) در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، دانشگاه‌های برتر دنیا در گوگل اسکولار (GOOGLE SCHOLAR CITATIONS ) براساس تعداد استناد یا سایتیشن مشخص شدند.

وی اضافه کرد: از بین ۹۵۰ هزار پروفایل و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ دانشگاه در سطح دنیا ۲۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پس از واحد علوم و تحقیقات تهران در جایگاه دوم قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان‌ افزود: گوگل اسکولار یا سایت محققان گوگل با لحاظ کردن استادان و دانشمندانی که پروفایل گوگل اسکولار خود را براساس نام مؤسسه، دامنه دانشگاهی و آدرس ایمیل دانشگاهی تنظیم کرده‌اند، منتشر کرده است.

نجفی بیان کرد: گوگل اسکولار موتور جستجوی رایگانی است که یافتن مقاله‌های علمی و به‌کارگیری آن‌ها در زمینه‌های تولید علم را برای محققان امکان‌پذیر می‌کند و به کمک این موتور جستجوگر می‌توان نوشته‌های علمی، استنادات، نویسندگان و مقالات را مورد جستجو قرار داد و رویدادهای علمی اخیر در حوزه های تحقیقاتی مختلف را دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این سرویس می‌توان رزومه علمی و دانشگاهی و پروفایل خود را تحت دامنه دانشگاه مربوطه ایجاد کرده و آنها را در وب برای دیگران قابل رؤیت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =