کالین پاول: دیگر نمی توانم خود را یک جمهوریخواه بدانم!

یکی از وزرای خارجه سابق ایالات متحده می گوید که پس از یورش هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کپیتال هیل با هدف برهم زدن نشست مشترک کنگره، دیگر خود را یک جمهوریخواه نمی داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه خبری هیل، «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در گفتگو با «فرید زکریا» مجری برنامه شبکه سی ان ان در پاسخ به این پرسش که آیا باور دارد «جمهوریخواهانی» که از اقدام «دونالد ترامپ» انتقاد نکردند؛ در تشویق اقدامهای وحشیانه هواداران او دست دارند، گفت: «همینطور است و به همین خاطر دیگر نمی توانم خود را یک جمهوریخواه بدانم».

پاول در ادامه گفت: «من اکنون عضو هیچ [حزبی] نیستم. من فقط یک شهروند هستم که در دوران فعالیت حرفه ای خود به [نامزد] جمهوریخواه رأی داده، به [نامزد] دموکرات رأی داده و اکنون فقط نظاره گر کشورم هستم و خودم را با احزاب درگیر نمی کنم».

وی همچنین گفت که «نمی دونم او [ترامپ] چطور توانست تمام آن افراد را جذب کند. آنها باید بهتر از اینها می دانستند اما آنها به تسخیر موضع سیاسی خود درآمده بودند و هیچکدام از آنها نمی خواستند خود را در معرض یک ریسک سیاسی قرار دهند. آنها برنخاستند و حقیقت را نگفتند یا از او [ترامپ] و دیگران انتقاد نکردند».

پاول که ریاست ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش و سمت مشاور امنیت ملی در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان را عهده دار بود، به شبکه سی ان ان گفت که «ما به افرادی نیاز داریم که از حقیقت سخن بگویند، کسانی که به یاد داشته باشند آنها برای شهروندانمان اینجا [کنگره] هستند».

وی در ادامه افزود: «آنها برای کشورمان اینجا هستند. آنها اینجا نیستند که دوباره انتخاب شوند. ما اکنون به آمریکائیان واقعی نیاز داریم که بتوانیم به آنها اعتماد کنیم، کسانی که حقیقت را خواهند گفت و بر مبنای واقعیتها بحث و گفتگو می کنند و نه فقط بر مبنای آنچه که اصول اولیه [حزبی] آنها می گوید».

انتهای پیام/

کد خبر: 1087215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =