جشنواره «ملی حرکت» به میزبانی دانشگاه علامه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌ طباطبائی گفت: سیزدهیمن جشنواره ملی حرکت دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، وحید شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌ طباطبائی در خصوص برگزاری جشنواره حرکت گفت: سیزدهمین جشنواره ملی حرکت به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود. 

شالچی با بیان اینکه، نگاه دانشگاه به انجمن‌های علمی یک نگاه راهبردی است، تصریح کرد: انجمن‌های علمی، مکمل کلاس‌های درس است. انجمن‌های علمی اگر پویا باشند دانشگاه هم پویا خواهد بود و بسیاری از خلاء‌ها و محدودیت‌های کلاس‌های درس را پر خواهند کرد.

لزوم ورود به مباحث بین‌رشته‌ای توسط انجمن‌های علمی دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: حوزۀ دیگری که انجمن‌های علمی می‌توانند کار کنند، ورود به مباحث بین رشته‌ای است. در همین زمینه، ارتباط انجمن‌های علمی با یکدیگر بسیار مهم است. با این کار، انجمن‌ها می‌توانند موضوعات بین رشته‌ای را با یکدیگر تمرین کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: ظرفیت دیگری که انجمن‌های علمی دارند، این است که آن‌ها می‌توانند از ظرفیت اساتید بیرون از دانشگاه استفاده کنند. انجمن‌ها با برگزاری دوره، نشست و کارگاه از تجربیات و دانش اساتید داخل و بیرون دانشگاه می‌توانند استفاده می‌کنند.

به گفتۀ شالچی در بسیاری از مسائل، اغلب استادان و مدیران تعیین کننده و انتخاب کننده هستند؛ اما در انجمن‌های علمی نقش اول را خود دانشجویان علاقه‌مند به علم و دانش ایفا می‌کنند و امکان مشارکت آن‌ها فراهم می‌شود. در این انجمن ها، نوآوری‌های دانشجویی در حوزۀ دانش و معرفت صورت می‌گیرد.

انگیزۀ بالا، عامل موفقیت دانشجویان انجمن‌های علمی دانشجویی

وی در ادامه با اشاره به اینکه در رقابت ملی سال گذشته، انجمن‌های علمی دانشگاه علامه طباطبائی موفق شدند در چهار حوزه برتر شوند، گفت: با توجه به اینکه این رتبه‌ها در یک رقابت سخت و از بین ۱۱۹ دانشگاه کشور برگزار شد، کسب چهار عنوان برتر بسیار مسرت‌بخش بود. علاوه بر این چون دانشگاه ما تخصصی علوم انسانی و اجتماعی است، در بخش‌های فنی و مهندسی و... خیلی از رتبه‌ها را نمی‌توانیم کسب کنیم و محدودیت داریم. اما با این وجود اعتقاد داریم که ظرفیت دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی فوق العاده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: مصصم هستیم با تلاش و همت دانشجویان در بین سه یا چهار دانشگاه برتر در این حوزه باشیم. دانشجویان انجمن‌های علمی بسیار توانمند هستند مخصوصاً در شرایط کرونایی حضور و فعالیت بسیار سخت شده است؛ اما آن‌ها با انگیزۀ بالایی مشغول به فعالیت هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: میزبانی جشنواره حرکت در سطح ملی برای ما فرصتی است که بتوانیم دانشگاه و فعالیت‌های آن را به انجمن‌های علمی سراسر کشور نشان دهیم. با این کار هویت دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور نشان داده می‌شود. شکل گیری و نشان دادن چنین هویتی باعث می‌شود، استعدادهای بهتری وارد این دانشگاه شوند و دانش آموختگان دانشگاه هم با تمایل بیشتری در بازار مواجه خواهند شد.

دانشگاه علامه‌طباطبائی باید با هویت علمی آن شناخته شود

شالچی با اشاره به اینکه امتیاز دیگر مطرح شدن نام دانشگاه علامه طباطبائی در سطح کشور، معرفی وجهۀ علمی آن در وهلۀ نخست است، اظهار کرد: در گام نخست دانشگاه علامه طباطبائی باید با هویت علمی آن شناخته شود و بقیه موارد در ذیل آن مطرح شوند. با توجه به اینکه تمام انجمن‌های علمی سراسر کشور درگیر این رویداد ملی هستند، هر چقدر ما بتوانیم جایگاه مرکزی‌تری برای خودمان در رشته‌های مختلف به دست بیاوریم بیشتر به نفع ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های این جشنواره در دانشگاه علامه طباطبائی شکل گرفته است. این فرصتی است که برای دانشگاه به وجود آمده تا مرکزیت خودش را در حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی نشان دهد. ضمن اینکه دانشگاه‌های فنی و مهندسی هم با این امر آشنا خواهند شد که دانشگاهی در حوزۀ علوم انسانی وجود دارد که در این زمینه بهترین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: کار انجمن‌های علمی، کاری جمعی است که سه ضلع بین مدیریت دانشگاه، دانشجویان و استادان مشاور انجمن‌ها شکل می‌گیرد و اگر این سه مورد خوب کار کنند ما موفق خواهیم بود. این تلاش و ارادۀ جمعی باعث می‌شود که ما موفق باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =