اولین سرمربیگری در دربی برای مردی با کوله باری از تجربه و رکورد

محمود فکری در حالی نخستین سرمربیگری اش در دربی را تجربه می‌کند که کوله باری از تجربه و رکورد در این مسابقات دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شاید بتوان چهره ویژه دربی امروز را محمود فکری سرمربی آبی پوشان دانست. فکری که نقش سرمربی را روی نیمکت استقلال ایفا می‌کند، در گذشته بارها فضای دربی را احساس کرده و با حال و هوای این بازی غریبه نیست. او حتی نشستن روی نیمکت آبی پوشان به عنوان مربی را هم در چنین مسابقاتی تجربه کرده؛ اما برای نخستین بار محمود فکری قرار است با بالاترین مسئولیت در مهم‌ترین بازی سال ایفای نقش کند.

«هد کوچ» امروز آبی‌ها، ۱۸ بار به عنوان بازیکن در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس به میدان رفته که این بیشترین تعداد حضور یک بازیکن با پیراهن استقلال در دربی است. در حالی که علی پروین با ۲۰ بازی، رکورد بیشترین تعداد حضور در دربی را به نام خود ثبت کرده و علیرضا نیکبخت واحدی نیز با ۱۹ دربی پشت سر وی قرار دارد، فکری با ۱۸ دربی رکورد بیشترین تعداد دربی با پیراهن استقلال را دارد. چرا که نیکبخت واحدی تعدادی از این دربی‌ها را با پیراهن پرسپولیس در میدان حضور داشته است.

فکری از جمله بازیکنانی است که پیروزی در دربی‌های زیادی در این مسابقات تجربه کرده است. در حالی که بیشترین تعداد پیروزی که یک بازیکن در دربی تجربه کرده ۷ پیروزی است، محمود فکری با حضور در ۶ بازی که با پیروزی آبی‌ها به پایان رسیده، در رده دومین بازیکنانی است که بیشترین تعداد پیروزی را تجربه کرده است. مرحوم عزت جانملکی، مرحوم منصور پورحیدری و علی پروین هم نفراتی هستند که به عنوان بازیکن ۶ بار پیروزی در دربی را تجربه کرده‌اند.

فکری که دو بار هم گلزنی در دربی را تجربه کرده و در هر دو بازی که او گلزنی کرده آبی پوشان پیروز شده‌اند، ۱۱ بار در این مسابقات مهم بازوبند کاپیتانی آبی پوشان را بر بازو بسته که از این نظر نیز بعد از علی جباری با ۱۲ کاپیتانی در رده بعدی قرار می‌گیرد.

سرمربی امروز آبی پوشان که نه تنها در دربی، بلکه در تاریخ باشگاه استقلال بسیاری از رکوردها را به خود اختصاص داده است، امروز برای اولین بار سرمربیگری این تیم را تجربه می‌کند و بسیار امیدوار است تا در نخستین تجربه اش در این نقش، پیروزی را احساس کند.

دیدار آبی پوشان مقابل سرخ پوشان تهران مربوط به هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر، از ساعت ۱۶:۳۵ دو شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =