غنی‌سازی ۲۰درصد اورانیوم اجازه تکرار برجام را نخواهد داد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: نمایندگان با تصویب طرح غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم به کشورهای غربی اعلام کردند که دیگر اجازه انعقاد معاهده‌ای که به سود کشور و ملت نباشد را نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجلس شورای اسلامی یک‌فوریت طرحی را تصویب کرد که دولت را موظف به افزایش تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد می‌کند. نمایندگان مجلس معتقد هستند با این طرح گام مهمی برای وادارسازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشته می‌شود، هر چند برخی کارشناسان این اقدام را سدی در برابر آغاز روند مذاکرات احتمالی با دولت جو بایدن می‌دانند. 

ابوالفضل پورحیدر مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر آغاز غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم بیان کرد: این مصوبه مجلس و رونق بخشیدن به صنعت هسته‌ای ایران سدی در مقابل مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه به تیم مذاکره کننده کمک خواهد کرد تا در نشست‌ها از موضع قدرت چانه زنی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرایط سیاسی و امنیتی آمریکا بسیار متزلزل است، گفت: در حال حاضر دولت آمریکا درگیر مشکلات داخلی بوده و شاید کمتر فرصت مداخله و ایجاد آشوب در کشورهای منطقه را داشته باشد و این بهترین زمان برای ابراز قدرت ایران در مسائل هسته‌ای است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: آغاز به فعالیت دولت جو بایدن در آمریکا مصادف است با اتمام دوره دولت تدبیر و امید در ایران در نتیجه بعید به نظر می‌رسد تا سال ۱۴۰۰ اتفاق خاصی در پرونده هسته‌ای کشور رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاهده برجام را تکرار نخواهند کرد، گفت: نمایندگان با تصویب طرح غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم به دولت مردان و کشورهای غربی اعلام کردند که دیگر اجازه انعقاد معاهده‌ای که به سود کشور و ملت نباشد را نخواهند داد.

پور حیدر با اشاره به اینکه تنها چند ماه از فعالیت دولت دوازدهم باقی مانده است، گفت: دولتمردان در زمان باقی مانده نباید وارد مذاکراتی شوند که دولت بعدی را مجبور به ادامه روند مذاکرات کند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مطرح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که تمامی مفاد معاهده برجام توسط طرف‌های غربی اجرا نشده  و تحریم‌ها نیز برداشته نشده است. تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشده ایران نباید بر سر میز مذاکرات حاضر شود.

وی با بیان اینکه برخی جریان‌ها و افراد سیاسی رادیکالی معتقد هستند که  نمانیدگان مجلس اسلامی در مجبور کردن دولت به آغاز غنی سازی عجله کردند، گفت:  بررسی و تحلیل طرح غنی سازی اورانیوم حدود ۲ ماه پیش در مجلس آغاز شد که نشان می‌دهد در تصویب این طرح شتاب زدگی صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1087243

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =