شهید سلیمانی مؤسس مکتب مقاومت بین‌المللی در مسیر تمدن نوین اسلامی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی، موسس مکتب مقاومت بین‌المللی در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین جلسه مشترک هم اندیشی معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها و نمایندگان ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ولایتمداری مردم‌سالارانه یکی از عناصر اصلی مکتب مقاومت و هویت اصلی سردار سلیمانی بود؛ درواقع یکی از ویژگی های اصلی مکتب مقاومت، ارتباط با مردم است.

وی افزود: مدیریت جهادی نیز از دیگر ویژگی‌های مکتب مقاومت است؛ جهاد صرفا یک تلاش خستگی ناپذیر نیست بلکه باید رشد دانش و کار فی سبیل الله در آن وجود داشته باشد. هرکس که می‌خواهد در جریان مقاومت قرار بگیرد، باید فکر و کار جهادی را در دستور کار قرار دهد.

خسروپناه تقریب مذاهب را از دیگر ویژگی های جریان مقاومت دانست و ادامه داد: ما شاهد بودیم که بسیاری از اهل سنت در سوریه و عراق به مکتب مقاومت پیوستند. در واقع نبود تقریب و رفتارهای اختلاف انگیز، جریان مقاومت را به پیروزی نخواهد رساند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بندگی خداوند نیز از دیگر ویژگی‌های مهم مکتب جبهه مقاومت محسوب می‌شود. هنگامی که انسان بنده خدا می شود، بقا بالله پیدا خواهد کرد به طوری که شاهد هستیم عبودیت سردار سلیمانی، او را به مقام بالایی رساند.

وی گفت: بخش اندکی از مجاهدانی که برای جهاد و دفاع از حرم اهل بیت به سوریه و عراق آمده بودند، تقید چندانی به انجام برخی امور مانند نماز نداشتند؛ اما حضور در جریان مقاومت سبب شد تا آن ها متحول شوند. حاج قاسم سلیمانی، موسس مکتب مقاومت بین المللی در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

خسروپناه تاکید کرد: درواقع اگر مکتب مقاومت بتواند بر جوامع بین‌المللی اثرگذار باشد، تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت. همچنین برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی علاوه بر تولید علوم انسانی اسلامی، به مکتب و جریان مقاومت نیز نیاز داریم. استادان بسیجی ما نشست‌ها و جلسات زیادی را در زمینه علوم انسانی اسلامی برگزار می‌کنند؛ اما این جلسات تنها یک درصدِ کار برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی محسوب می شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نگاه ما به سردار سلیمانی نباید نگاه به یک شخص باشد، بلکه باید به او به عنوان یک مکتب نگاه کنیم. این که صرفا جلسه برگزار کنیم و حرف بزنیم، هیچ فایده ای نخواهد داشت. مقاومت فقط منحصر به جنگ نظامی نیست بلکه در فضای دانشگاه نیز تعریف می‌شود؛ در واقع دانشگاه باید برای تمام مشکلات کشور راهکار داشته باشد و تولید علم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مکتب مقاومت باید تبدیل به جریانی در تمامی عرصه‌ها از جمله دانشگاه شود و بتوانیم برای مشکلات مختلف کشور راهکار داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =