زبان بنگالی گویای واقعه کربلا شد

کتاب «پیشگویی شهادت امام حسین(ع) از منظر احادیث نبوی» به زبان بنگالی جهت رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش طراحی شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «پیشگویی شهادت امام حسین(ع) از منظر احادیث نبوی»، با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است.
این کتاب نوشته خسرو قاسم با ترجمه بنگالی توسط محمد عمر فاریق و تحقیق و ویرایش غلام محمد غوث القادری، از اساتید دانشگاه داکا شرح داده شده است.

هدف از تألیف این کتاب را نویسنده چنین بیان کرده: ماجرای  کربلا این قدر غم‌انگیز و دردناک است که هر چه قدر از یاد آن حزن و اندوه نشان دهیم این حزن و اندوه و پریشانی را پایانی نیست؛ ولی متأسفانه برخی از نویسندگان نسبت به خاندان اهل بیت(ع) کم لطفی کرده‌اند. اما در احادیث نبوی حقایق قیام کربلا روشن شده است که در این کتاب، آن احادیث همراه با متن عربی به زبان بنگالی ترجمه شده است.

احادیث این کتاب به سه فصل تقسیم شده است: ۱. نقل اهل کتاب از شهادت امام حسین، ۲. نقل احادث نبوی از تولد تا شهادت امام حسین توسط اصحاب پیامبر، ۳. تعبیر خواب عبد الله ابن عباس عن  امّ سلمه توسّط رسول اکرم (ص). 

انتهای پیام/

کد خبر: 1087249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =