۸۰ درصد کادر درمان در آمریکا از تزریق واکسن کرونا خودداری کردند

طبق گزارشی حدود ۸۰ درصد از کارمندان خدمات درمانی آمریکا در برخی از موسسات از تزریق واکسن کووید۱۹ خودداری کرده اند که دلیل این امر نیز بیم از عوارض جانبی شدید واکسن ها و دلایل سیاسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از آسوشیتدپرس، تعداد زیادی از کارمندان کادر درمان در خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها از دریافت واکسن کووید ۱۹ خودداری می‌کنند.

طبق گزارش منتشر شده در آسوشیتدپرس، حدود ۸۰ درصد از کارمندان خدمات درمانی در برخی از مؤسسات درمانی و بهداشتی واکسیناسیون را قبول نکرده‌اند که دلیل این امر عوارض جانبی واکسن‌ها است.

در حال حاضر سازمان غذا و دارو آمریکا ۲ واکسن فایزر و مدرنا را تأیید کرده است. این تاییدیه به معنای وجود مزایای واکسن‌ها در مقایسه با ریسک‌های آن است. با این وجود کادر درمان در این باره تردید دارند.

به گفته دکتر جوزف وارون یکی از پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه در هیوستن ایالت تگزاس آمریکا بیش از نصف پرستاران شاغل در واحد فعالیت او به دلایل سیاسی مخالف تزریق واکسن هستند. او در این باره می‌گوید: یکی از دلایلی که مردم نمی‌خواهند واکسینه شوند، سیاسی است.

در ایالت اورگان دکتر استفان نوبل، یک جراح قلب می‌گوید: تصور نمی‌کنم هیچکس بخواهد موش آزمایشگاهی باشد. به هر حال به عنوان یک فرد فعال در حوزه علمی فقط می‌خواهم نتایج بررسی اطلاعات را ببینم. کل اطلاعات را به من نشان دهید.

این در حالی است که پژوهش یک بنیاد خانواده نشان می‌دهد حدود یک چهارم شهروندان آمریکایی (۲۷ درصد) درباره تزریق واکسن تردید دارند. این آمار برای کارمندان بخش خدمات درمانی بیشتر است.

در ایالت اوهایو ۶۰ درصد کارمندان خانه‌های سالمندان نیز تصمیم گرفته‌اند واکسن را تزریق کنند. در ایالت‌های دیگر نیز این نگرانی وجود دارد که نرخ واکسیناسیون کارمندان کادر درمان پایین بماند. در ایالت کارولینای شمالی مقامات بهداشت عمومی اعلام کرده‌اند بیش از نصف کارمندان خانه‌های سالمندان از دریافت واکسن کووید ۱۹ خودداری کرده‌اند.

تعداد زیادی از پرستاران یعنی در حدود ۵۵ درصد در ایالت ویرجینیای غربی نیز از دریافت واکسن سرباز زده‌اند.

از سوی دیگر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در لس آنجلس نیز از دریافت واکسن کووید ۱۹ خودداری کرده اند. در منطقه ریورز دیل ایالت کالیفرنیا نیز حدود ۵۰ درصد کادر درمان خط مقدم از دریافت واکسن خودداری کرده اند.

هرچند عوارض جانبی خطرناک واکسن‌ها نادر هستند اما بروز واکنش آلرژیک در بدن دو پرستار در آلاسکا، مرگ در چند کشور و ابتلاء به کرونا پس از دریافت واکسن فایزر نگران کننده است.

در ایالت ایلینوی، واکسیناسیون در خانه‌های سالمندان با شکاف بزرگی میان کارمندان و ساکنان وجود دارد. این شکاف در یک خانه سالمندان این ایالت بسیار بالا بود به حدی ۹۰ درصد ساکنان واکسن را دریافت کردند اما فقط ۱۸ درصد کادر درمان آن واکسینه شدند.

در منطقه آشلند واقع در ایالت آلاباما فقط ۹۰ نفر از ۲۰۰ کارمند بیمارستان «کلی کاونتی» با واکسیناسیون موافقت کردند. این درحالی است که بیمارستان مذکور مملو از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

اطلاعات یک سوم خانه‌های سالمندان در ۲۰ ایالت تحت پوشش مؤسسه «Sava Senior Care» که ۱۶۹ خانه سالمندان را تحت پوشش قرار می‌دهد، نشان می‌دهد که حدود ۵۵ درصد کارمندان این خانه‌های سالمندان از دریافت واکسن سرباز زده اند.

این در حالی است که کادر درمان و سالمندان در خط مقدم دریافت کنندگان واکسن کووید ۱۹ قرار دارند.

تاکنون برخی دریافت کنندگان واکسن فایزر در سراسر جهان با عوارض جانبی روبرو شده‌اند. هفته گذشته پرستاری پرتغالی دو روز پس از دریافت واکسن فایزر درگذشت. یک پزشک آمریکایی نیز یک هفته پس از دریافت این واکسن دچار سکته مغزی شد. علاوه بر آنچه گفته شد یک پزشک و یک پرستار بخش اورژانس در دو ایالت مختلف آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

همچنین طبق گزارش نشریه واشنگتن پست، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا برای تأیید واکسن فایزر با فشار کاخ سفید روبرو شده بود و حتی رئیس کارکنان کاخ سفید نیز او را تهدید کرده بود تا واکسن مذکور را تأیید یا استعفا دهد. مقامات کاخ سفید به دلیل مرگ و میر بالای ناشی از ابتلاء به این بیماری تحت فشار بودند تا هرچه سریع‌تر واکسن کووید ۱۹ را تأیید و توزیع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =