چه کسی برنده دربی ۹۴ خواهد شد؟

از ساعت ۱۶:۳۵ امروز در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ دومین دربی متوالی‌ست که به واسطه شرایط کرونایی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد تا دیگری در حوالی ورزشگاه آزادی خبری از حضور پرشمار تماشاگران از ساعت اولیه صبح امروز نباشد؛ اما ما در خبر قصد داریم تا شما هواداران خوب فوتبال ایران را در جریان اتفاقات لحظه‌ای از حواشی حساس‌ترین جدال نیم فصل نخست بیستمین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران قرار دهیم.

اتفاقاتی از ساعاتی پیش از شروع مسابقه تا پاسی از شب و فعل و انفعالاتی که پس از دمیده شدن سوت پایان بازی رخ خواهد داد؛ شما می‌توانید گزارش لحظه به لحظه دربی ۹۴ را در ادامه دنبال کنید:

* غیبت تماشاگران در آزادی قطعا از هیجان بازی کم خواهد کرد.  هواداران دو باشگاه برای آن‌که سکوهای خالی مقابل دوربین‌ها چندان در چشم مخاطب نباشد، سکوهای روبه‌روی جایگاه را تزئین کرده اند.

* دو راهی انتخاب میان اسماعیلی و رضاوند؛ سوپرایز فکری برای دربی هنوز مشخص نشده، هر چند خود او بارها تاکید کرده که سوپرایزی ندارد اما یک انتخاب میان دو هافبک بازیساز استقلال می‌تواند سوپرایز سرمربی آبی‌ها باشد.

* گل محمدی امروز در دربی چه اندیشه‌ای دارد؟ برخی کاربران فضای مجازی این‌طور پیش‌بینی کرده‌اند که شاید پرسپولیس امروز با سه مهاجم بازی کند، مثلثی با حضور مهدی مهدی‌خانی، وحید امیری و مهدی عبدی.

* وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال که سابقه برد مقابل پرسپولیس را در دربی پایتخت دارد، در گفتگو با روزنامه فرهیختگان درباره جدال امروز سرخابی پایتخت گفته «به‌نظرم استقلال تیم خوبی است و در این مدت امتیازات خوبی گرفته و عملکرد مطلوبی داشته و شانس‌های خوبی برای کسب موفقیت در این دیدار دارد؛ شانس استقلال این است که برای این دربی وریا غفوری را دراختیار دارد که یک انسان فوق‌العاده و بازیکنی عالی است.»

* پنج دربی اخیر که میزبان آن استقلال بوده است، دو برد سهم آبی‌ها، یک برد سهم سرخ‌ها و دو تساوی به ثبت رسیده است؛ شاگردان فکری جدال امروز را هم میزبان هستند.

آلودگی هوا؛ دربی به مصلحت نیست!

* حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: فوتبال ورزشی سنگین و نیازمند تحرک شدید بازیکنان است و می‌تواند خطرات ناشی از شرایط ناسالم هوا را برای بازیکنان تشدید کند و از این رو برگزاری شهرآورد امروز استقلال و پرسپولیس به مصلحت نیست.

* کانون هواداران باشگاه استقلال در اقدامی پسندیده جایگاه مخصوصی را برای عروسک‌های تهیه شده توسط کودکان سرطانی اختصاص داده است.

* محمد فنایی پیشکسوت داوری ایران درباره انتخاب رضا کرمانشاهی برای قضاوت دربی امروز پایتخت گفت: اگر قرار باشد مسئولان بخاطر دلسوزی داور انتخاب کنند، این سیستم، سیستم غلطی خواهد بود؛ کمیته داوران باید تمام مدیریت خود را روی انتخاب داور دربی بگذارد. فقط هم کمیته و دپارتمان نیستند و دبیر فدراسیون و سرپرست فدراسیون و عوامل دیگر هم باید نظر بدهند. آقای کرمانشاهی هم داور خوبی است اما اشتباه هم داشته است؛ به ایشان هم گفتم که در سوت هایت تاخیر داری و خودش هم پذیرفت. امیدوارم که در بازی امروز موفق باشند و فکر می کنم که کادر تیم داوری اش هم خوب هستند.

* نوری کاپیتان سابق پرسپولیس در گفتگوی امروز صبح خود در تلویزیون، نکته جالبی را بیان کرد و گفت که در نوجوانی از ساعت ۷ صبح برای تماشای دربی به ورزشگاه آزادی می‌رفت! او سال ها پس از روزهای نوجوانی موفق به گلزنی در شهرآورد شد.

* شاید جنجالی‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران؛ دربی شماره ۵۰ که مهدی هاشمی نسب برای استقلال گل زد و علی کریمی هم پرسپولیس را نجات داد. بعد از بازی ۹ بازیکن محرومیت های دو هفته ای تا یک ساله را به خود دیدند.

ترکیب احتمالی دو تیم مشخص شد

* ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی پایتخت: حامد لک، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی عبدی و وحید امیری

*  ترکیب احتمالی استقلال برای بازی دربی: رشید مظاهری، موسوی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری، مهدی مهدی پور، وریا غفوری، آرش رضاوند، مسعود ریگی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی

* ابراهیم شکوری: نمی‌توانم پرسپولیسی بودنم را مخفی کنم اما در پست دبیرکل فدراسیون بی طرف بودم.

* محمود فکری تاکنون ۱۸ بار به عنوان بازیکن در دربی پایتخت حضور داشته و دو گل نیز به ثمر رسانده است. او امروز برای نخستین بار به عنوان سرمربی استقلال پای به شهرآورد می‌گذارد.

* مجتبی محرمی: خط حمله پرسپولیس ضعیف نیست. مثلاً خود عبدی در آسیا گل زده یا در اولین دربی‌اش به عنوان مهاجم جایگزین به میدان آمده و گل پیروزی پرسپولیس را زده. پس چرا این بچه را اینقدر تضعیف می‌کنید. اتفاقاً من به شما می‌گویم عبدی بازی کند، باز هم شانس بالایی برای گلزنی در دربی دارد. عبدی مهاجمی است که هم روی زمین و هم در هوا خوب کار می‌کند؛ حالا چند بازی است که گل نزده اما قرار نیست این روند دایمی باشد و به نظرم عبدی می‌تواند دومین گل دربی‌اش را در بازی امروز بزند چون پتانسیل فنی این کار را دارد.

ادامه دارد ...

کد خبر: 1087258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      1 0
      استقلال زلزله