فاکتوری که برنده دربی را مشخص می کند

شهرآورد ۹۴ در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بیش از پیش به تمام امتیازات این بازی نیاز دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امروز چون سال‌های گذشته دربی تایم از راه رسید تا مردم یک کشور را به دو رنگ ابی و قرمز تقسیم کند.هیجان فوتبال در بین هواداران چند ده ملیون هر دو باشگاه به بالاترین حد ممکن خود خواهد رسید.

هر چند پیوسته اثبات شده است که این شهراورد از چنان ارزش و اهمیتی برای بازیکنان دو تیم برخوردار است که جایگاه انها در جدول رده بندی نمیتواند تاثیر زیادی در نتیجه ای  پایانی این بازی داشته باشد.به هر حال اگر چه هم گفته شود ،اینهم یک بازی است ،مثل بازیهای دیگر و فقط سه امتیاز بازی مهم است،تلاشی بیهوده است،راستش  برای هر دو تیم پیروزی در این  شهراورد خود ارزش قهرمانی در طول یک فصل را دارد،همه ما بیصبرانه منتظر سوت اقای کرمانشاهی و ضربان قلب یک ملت در بالاترین حد ممکن هستیم.

در ارزیابی چگونگی شرایط هر دو تیم قبل از دربی میتوان گفت استقلال شرایط برتری دارد.
پیروزی در دو بازی قبل از این بازی ، بخصوص پیروزی مقابل اراک و صدر نشینی در جدول رقابتها ونیز نداشتن هیچ محروم یا مصدومی دست محمود فکری را برای استفاده از همه داشته خود کاملا باز گذاشته است.

پرسپولیس در سه بازی اخر خود تنها به کسب سه تساوی رضایت داده با دو بازی کمتر در جایگاه دهم قرار دارد،و انگار هنوز عدم موفقیت در بازی پایانی جام پاشگاههای اسیا از ذهن بازیکتان پاک نشده است.
البته همانطور که گفتیم ،برتری در این بازی شرایط خاص خود را دارد.

من اعتقاد دارم که آمادگی روحی و ذهنی روانی بازیکنان  هر تیم میتواند مهمترین عامل برای برتری ان تیم باشد.

محمود فکری باید این را بداند که روی اوردن به یک بازی محتاطانه،و توجه بیشتر به خنثی کردن بازی تیم مقابل همان تله ای است که میتواند بهای گرانی برای او و تیمش داشته باشد.تیم پرسپولیس با وجود بازیکنانی چون سید جلال حسینی و کنعانی زادگان شرایط بهتری برای این شکل از بازی (خنثی کردن حریف ) را دارد.

آنچه میتواند کامیابی و برتری استقلال در این شهراورد باشد ،انجام یک بازی کاملا هجومی، اگرسیو،عمل کننده و اکتیو حتی هنگام تعلق مالکبت توپ حریف .

این نوع بازی در اصل بهترین استفاده از توانایی موجود در تیم استقلال است.

تنها کافی است فکری بازی استقلال مقابل پرسپولیس در فصل گذشته یک بار نگاه کند تا تفاوت بازی آبی‌ها را تا وقتی هنوز قائدی در زمین است را با بعد از بیرون اوردن او توسط اقای مجیدی و روی اوردن استقلال به بازی محتاطانه.

هر چند نتیجه این بازی سخت قابل پیش بینی است ،ولی من معتقدم که بازیکنان استقلال با یک شرایط منتال خوب و فوتبال هجومی و فعال و اگرسیو پیروز این بازی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =