قیمت مسی فقط ٨٠ میلیون یورو/ هافبک یوونتوس: زلاتان اسطوره من است/ رونالدو باز هم پرواز کرد

با بسته خبری فوتبال خارجی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

قیمت مسی فقط ٨٠ میلیون یورو

قرارداد لیونل مسی و بارسلونا در تابستان به پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست که بارسا به مسی پیشنهاد تمدید قرارداد خواهد داد یا خیر. در این بین آخرین بررسی ها نشان می دهد که قیمت ستاره آرژانتینی بارسا حدود 20 میلیون یورو سقوط کرده است. 

وبسایت Transfermarket ارزش مسی را حدود 80 میلیون یورو تخمین زده و این اولین بار در ده سال اخیر است که ستاره بارسا کمتر از 100 میلیون یورو قیمت‌گذاری شده.

لیونل مسی تابستان سال گذشته به دلیل مبلغ نجومی 700 میلیون یورویی بند آزادسازی که در قرارداد با بارسلونا داشت، موفق به ترک این تیم نشد. اما با توجه به اتمام قرادادش در تابستان 2020، دیگر نیازی به پرداخت این مبلغ به بارسا برای به خدمت گرفتن مسی نیست. با توجه به کاهش قیمت این بازیکن، شرایط برای باشگاه‌هایی که به خرید مسی علاقمند هستند، آسان‌تر هم شده است.

هافبک یوونتوس: زلاتان اسطوره من است

یوونتوس دیشب موفق به کسب پیروزی مقابل ساسولو شده و شرایط خود را در جدول بهبود بخشید. دژان کولوسفسکی، هافبک سوئدی یووه در دقیقه 42 به جای پائولو دیبالای مصدوم وارد میدان شده و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد. حالا این بازیکن امیدوار است سالها قادر به درخشش در ترکیب یوونتوس باشد.

دژان کولوسفسکی گفت: "وقتی وارد زمین شدم فقط یک هدف در ذهن داشتم و آنهم کسب پیروزی در این بازی بود. می توانستم خیلی بهتر عمل کنم، اما خوشحالم موفق به کسب امتیازات این مسابقه شدیم. تصور می کنم قرار است سالها در ترکیب یوونتوس بازی می کنم. ترجیح می دهم بیشتر نزدیک به دروازه حریفان حضور پیدا کنم و در این موقعیت بیشتر می توانم با هم تیمی هایم همکاری داشته باشتم. از پست خود در دیدار مقابل ساسولو لذت بردم.

رابطه با زلاتان؟ با هم در ارتباطیم و زلاتان اسطوره من است. وقتی او از من تجمید می کند باعث می شود روز بعد در تمرینات بیشتر تلاش کنم، زیرا اینگونه احساس غرور می کنم. من واقعا امیدوارم زلاتان در رقابت های یورو 2020 به عرصه ملی بازگشته و در ترکیب سوئد قرار گیرد، زیرا به نظر من این اتفاق به سود من و تیم ملی سوئد خواهد بود."

مورینیو از دله الی تمجید کرد

تاتنهام شب گذشته در چارچوب مسابقات دور سوم جام حذفی انگلیس مهمان تیم گمنام مارین بود که در نهایت این مسابقه با نتیجه 5-0 به سود تیم لندنی خاتمه یافت.

در شبی که آلی روی هر سه گل کارلوس وینیسیوس برای تاتنهام نقش داشت، مورینیو پس از بازی ضمن تمجید از درخشش دله آلی راجع به بازگشت این بازیکن به لیگ برتر صحبت کرد. 

آلی این فصل در تاتنهام به حاشیه رفته و تنها 75 دقیقه و در چهار بازی، در لیگ برتر برای این تیم بازی کرده است. اما عملکرد این بازیکن 24 ساله، در بازگشت به ترکیب اصلی برابر تیم مارین، مورینیو را تحت تاثیر قرار داده است.

مورینیو درباره دله آلی گفت: "من واقعا از عملکرد او در این بازی راضی‌ام. البته ما نمی خواستیم زیاد ریسک کنیم. بازیکنان خلاق ما کمی به خاطر شرایط زمین مسابقه نگران بودند. اما من خوشحالم، با عملکردی بسیار حرفه‌ای و انرژی و پویایی بسیار خوب برای ما موقعیت خلق کرد. خیلی از عملکرد آلی راضی‌ام.

او امروز در زمین حاضر بود و البته این مسابقه‌ای نبود که بشود با آن کیفیت یک بازیکن را سنجید، اما من از عملکرد او بسیار راضی‌ام و اگر چهارشنبه برابر استون ویلا در ترکیب باشد و با ما بازی کند، اصلا سورپرایز نمی‌شوم." 

طبق برنامه قرار است روز چهارشنبه تاتنهام به مصاف استون ویلا برود، هر چند پس از مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان تیم اصلی ویلا، این تیم به قرنطینه رفته است و هنوز مشخص نیست که این بازی برگزار خواهد شد یا خیر.

آلابا، تمایلی به صحبت در مورد جدایی ندارد

به نظر می رسد دوران درخشان داوید آلابا در مونیخ به اتمام رسیده و با توجه به اتمام قرارداد این بازیکن در انتهای فصل، سال بعد شاهد حضور این مدافع 28 ساله در ترکیب تیم دیگری خواهیم بود. اخبار حامی از توافق او با رئال مادرید برای انتقال به اسپانیا است. بایرن مونیخ این هفته در شرایطی که با دو گل از گلادباخ پیش بود مغلوب این تیم شد، اما داوید آلابا همچنان به سبک بازی تیمش اطمینان دارد.

داوید آلابا گفت: "همانطور که در گذشته بارها اشاره کرده ام، برای من تنها موضوع مورد اهمیت سپری کردن یک فصل درخشان دیگر در ترکیب بایرن مونیخ است. شخصا فکر نمی کنم این شرایط روی عملکرد تاثیر گذاشته و این فصل برای من خیلی بد پیش برود، زیرا من سبک بازی خود را نسبت به سال گذشته تغییر نداده ام.

ما در فصل گذشته با همین سبک فوتبال موفق به کسب چند عنوان شده و اطمینان داریم این فصل نیز می توانیم نمایش موفقی ارائه دهیم. در بازی های بزرگ مثل گلادباخ، جزئیات کوچک اغلب مهم هستند.

شما فقط با تلاش تیمی و یکپارچه می توانید به ثبات دفاعی برسید و به همین دلیل است که ما همیشه سعی می کنیم یازده نفره دفاع کنیم. البته در این مقطع از نظر تیمی در برخی موارد خوب عمل نکرده ایم، ما هنوز در رتبه اول جدول هستیم، من اطمینان دارم در بازی های بعدی دوباره برنده شده و در پایان فصل در رده نخست قرار خواهیم گرفت."

سولشر: صحبت در مورد قهرمانی هنوز زود است

اوله‌گنار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد، در آستانه هفته سرنوشت‌سازی که در پیش دارند به شاگردانش هشدار داده است که نتایج خوب این تیم در هفته های اخیر، در صورتی که نتوانند به این روند ادامه دهند و با استفاده از این موج موفقیت به نتیجه مطلوب‌شان برسند، هیچ ارزشی نخواهد داشت. 

منچستریونایتد در صدرجدول با لیورپول هم‌امتیاز است و در صورت پیروزی برابر برنلی در روز سه‌شنبه، می‌تواند با صدرنشینی پا به دیدار بسیار حساس هفته بعد برابر لیورپول بگذارد.

یونایتد آخرین بار دو ماه پیش در لیگ برتر باخته و با وجود حذف از لیگ قهرمانان، آنها به کسب نتایج مورد نیاز برای صعود به صدر جدول ادامه داده‌اند.

سرمربی منچستریونایتد اما معتقد است که برای صحبت راجع به قهرمانی در لیگ برتر هنوز زود است.

اوله‌گنار سولسشر درباره زمزمه‌های قهرمانی منچستریونایتد گفت: "ما هنوز به نیمه‌ فصل هم نرسیده‌ایم و هر بازی در لیگ برتر یک چالش است. هر بازی یک امتحان است. هر بازی یک امتحان متفاوت است. بازی با واتفورد برای ما یک امتحان بود و بازی با برنلی هم همینطور خواهد بود، بازی با لیورپول هم امتحان دیگری است. بعد با فولام بازی داریم که آن هم امتحان متفاوتی است.

هیچکس یادش نخواهد ماند که در این برهه جدول لیگ برتر چه شکلی بود. ما روی دور پیروزی هستیم و بعد از باخت برابر منچسترسیتی دوباره خوب شروع کردیم و خیلی خوب خودمان را جمع کردیم و دوباره توانستیم برابر واتفورد پیروز شویم. الان هم البته قصد داریم همچنان به نوار پیروزی های‌مان ادامه دهیم.

اگر بتوانیم سه‌شنبه برنده شویم، می‌شود دو بازی پیاپی که برده‌ایم و می توانیم با اعتماد به نفس پا به بازی بعدی بگذاریم. هر بازی در لیگ برتر یک شانس برای تقویت اعتماد به نفس است."

بارسا به جذب واینالدوم امیدوار شد

قرارداد جینی واینالدوم در پایان فصل با لیورپول به اتمام می رسد و هنوز مرسی سایدی ها موفق به توافق با او برای تمدید قرارداد نشده اند. بارسلونا همان تابستان گذشته علاقه زیادی به خرید این بازیکن در ماه های پیش رو دارد، اما طبق ادعای اسکای اسپورتس، جینی واینالدوم به زمان بیشتری برای تصمیم گیری در خصوص آینده نیاز دارد.

اخیرا و قبل از کریسمس پیشنهاد جدیدی از سوی لیورپول به این بازیکن داده شده و جینی واینالدوم از مدیران لیورپول فرصت خواسته در این مورد با خانواده خود مشورت کرده و چندی دیگر تصمیم نهایی خود را اعلام کند. البته او اگرچه از پیشنهاد جدید باشگاه جا خورده و انتظار بالاتری داشته، برای باشگاه و مدیرانش احترام زیادی قائل بوده و به اطلاع آنها رسانده در این مدت با تیم دیگری مذاکره نخواهد کرد و ابتدا پاسخ پیشنهاد لیورپول را خواهد داد.

رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا که سابقه کار کردن با جینی واینالدوم در اردوی لاله های نارنجی را دارد، به شدت به دنبال جذب این بازیکن بوده و حضور او می تواند یکی از دلایل مهم این انتقال لقب گیرد. اما نتایج این فصل بارسلونا خیلی درخشان نبوده و برخهی نامزدهای ریاست باشگاه از احتمال تغییر در کادر فنی در تابستان پیش رو سخن گفته اند. به همین دلیل جینی واینالدوم هنوز به حمع بندی نهایی نرسیده و همچنان احتمال جدایی او از لیورپول وجود دارد. اما در صورت تمایل به جدایی، به نظر می رسد بارسلونا مقصد بعدی جینی واینالدوم خواهد بود.

رونالدو باز هم پرواز کرد

اگرچه وقتی بیانکونری در روزهای پایانی سال گذشته به سه گل مقابل فیورینتینا شکست خورد دیگر کسی شانس چندانی برای موفقیت این تیم قائل نبود، اما شروع درخشان یوونتوس در سال 2021 باعث شه آنها دوباره به جمع مدعیان قهرمانی در سری آ اضافه شوند. بعد از غلبه بر میلان، آنها دیشب ساسولو را نیز در دیداری دشوار 1-3 مغلوب کرده و با یک بازی کمتر، به فاصله هفت امتیازی صدر جدول رسیدند.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی و 35 ساله یوونتوس در این دیدار موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر رسانده و با 15 گل و اقتدار در صدر جدول گلزنان سری آ قرار گیرد.

اما تصویر ویژه رونالدو در این دیدار پرواز بلند او در نیمه دوم بر فراز دستان دروازه بان ساسولو بود. رونالدو به قدری بلند پریده بود که سر او در یک راستا با دستان آندره آ کانسیلی قرار گرفت و این آمادگی بدنی در سن 35 سالگی حیرت فوتبالدوستان را بر انگیخته است. 

کریستیانو رونالدو حالا با 759 گل در کنار جوزپ پیکان رتبه اول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و تنها یک گل دیگر نیاز دارد تا به تنهایی صاحب این عنوان شود. همچنین کریستیانو رونالدو تا پایان هفته هفدهم موفق به زدن 15 گل در سری آ برای یوونتوس شده و به رکورد دیوید ترزگه، مهاجم گلزن و فرانسوی بیانکونری در فصل 06-2005 رسیده است. 

با این آمادگی قابل توجه کریستیانو رونالدو، هواداران یوونتوس به فتح دهمین اسکودتوی متوالی و البته شکسته شدن طلسم موفقیت در لیگ قهرمانان بعد از 25 سال امیدوار شده اند./انتهای پیام

کد خبر: 1087274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =