پیشرفت بانوان کماندار دانشگاه آزاد اسلامی از هر مدالی ارزشمندتر است

پیشرفت بانوان کماندار دانشگاه آزاد اسلامی از هر مدالی ارزشمندتر است هفته سوم و چهارم لیگ برتر تیراندازی با کمان کشور برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی در هردو بخش مردان و بانوان بازهم درخشیدند و جزء نفرات برتر بودند. در بخش مردان رضا شبانی، صادق اشرفی و میلاد وزیری رتبه های نخست، سوم و چهارم کوالی‌ها را به دست آوردند تا همچنان صدر جدول را از آن خود نگه دارند. در بخش بانوان نیز مهتا عبداللهی، آیتک جلوسیان و مریم نادعلی عناوین نخست، سوم و چهارم بخش مقدماتی را به دست آوردند تا بازهم نام دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر بالا بماند. با این نتایج تیم دانشگاه آزاد اسلامی در بخش مردان با 19 امتیاز بالاتر از نفت ارومیه 11 امتیازی همچنان در صدر جدول قرار دارد. همچنین تیم بانوان با 9 امتیاز همانند هفته گذشته جای خود را در مکان دوم جدول تثبیت کرده است و البته دکتر زهرا شمس سرمربی این تیم همچنان از ورزشکارانش حمایت می‌کند و به آنان اطمینان دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در هفته سوم و چهارم لیگ تیراندازی با کمان باز هم درخشید. بالا رفتن امتیازها از هفته نخست تا هفته سوم چطور امکان‌پذیر شد؟

خداراشکر این هفته هم مانند هفته اول و دوم توانستیم مقام‌های خیلی خوبی را به دست آوریم و پیشرفت بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای همه یک‌جورهایی عجیب و چشمگیر بود. درمورد بالا رفتن رکوردهای بچه‌ها باید بگویم که ما یک هفته بین هفته‌های لیگ تعطیل بودیم و بچه‌ها به شهرستان‌ها و باشگاه‌های خود رفتند ولی برای تمام روزهای هفته به بچه‌ها تمرین و برنامه دادیم و بچه‌ها طبق آن عمل کردند و رکوردهایشان را برایم فرستادند که ایرادها را حل و دورادور بچه‌ها را کوچ کردم. خداراشکر بچه‌ها خیلی با انگیزه و پرتلاش هستند و من خیلی از این روند پیشرفت‌شان خوشحالم و فکر می‌کنم این پیشرفت و تلاش بالاتر از هر مدالی برای من ارزش دارد.

چند نفر از ورزشکارانی که این هفته در ترکیب بودند دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند؟

مهتا عبداللهی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی است و حتی بار آخر با یکی از بچه‌ها تعویض کردیم و راستش حتی تا روز آخر هم شک داشتیم که اسمش را بدهیم یا ندهیم ولی آنقدر خوب تمرین و پیشرفت کرد که این هفته نفر اول و برتر مسابقات شد. این خیلی جای خوشحالی دارد که جواب اعتمادم را داد. همان‌طور که بارها گفتم هدف‌مان رشد بچه‌هاست و این لیگ خودش باعث رونق بیشتر تیر و کمان شده و برای بچه‌ها انگیزه شده است، من هم سعی کردم به بچه‌ها بفهمانم که این لیگ فرصتی است برای نشان دادن و ثابت کردن توانایی‌هایشان و بچه‌ها هم این امر را جدی گرفتند و نتیجه‌اش هم در این هفته دیده می‌شود. از دیگر بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانم به نام مریم کاکایی و آرزو عسگریان اشاره کنم که البته چند نفر دیگر هم از بچه‌های فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

نفرات تیم دانشگاه از کمانداران خوب کشور هم هستند، با این نیروی انسانی خوب، برای ادامه راه و قهرمانی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

تیراندازی با کمان رشته پرهزینه‌ای است و از لحاظ تجهیزات هم خداراشکر دانشگاه آزاد اسلامی تا حدی هرچند کم، به ما کمک کرده است و از آنجایی که تجهیزات این رشته واقعا خیلی گران است این کمک خیلی جای تشکر دارد و من خوشحالم که لشگری این فرصت را به ما داد تا بتوانیم غیر از بچه‌های ملی‌پوش، بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و جوان را بیاوریم تا انگیزه بگیرند و هم این فرصت به من و بچه‌ها داده شد و باید بحق از ایشان تشکر کنیم که توانست لیگ را کمی رونق بدهد. این را هم شنیده‌ام و می‌دانم که خیلی از بچه‌هایی که در لیگ تمرین می‌کنند دوست داشتند در تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیر بزنند و این جای خوشحالی دارد، چراکه خودمان هم دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و هر جا که بتوانیم پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را بالا ببریم به آن افتخار می‌کنیم. بارها به خود بچه‌ها گفتم و الان هم می‌گویم که بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند قهرمان‌های بزرگ این کشور باشند و یک روز پرچم ایران را بالا ببرند و من به این حرفم ایمان دارم.

زهرا نعمتی این هفته در ترکیب نبود؟

ما در بخش مقدماتی فقط نام چهار نفر را می‌توانیم بنویسیم و حتی تا شب آخر با ‌پاکزاد مربی او صحبت کردیم و من احساس می‌کردم برای این بازی که کمی سبک‌تر است این فرصت را به بچه‌های دیگر بدهم. بچه‌هایی که خب به‌طور حتم رکوردهایشان پایین‌تر از نعمتی است ولی ما امتیاز کوالی را می‌توانستیم بگیریم و ایمان داشتم که باز هم سه نفر اول از بچه‌های خودمان خواهند بود. خداراشکر این اتفاق هم افتاد و ‌مهتا عبداللهی، آیتک جلوسیان و مریم نادعلی جزء 4 نفر اول شدند و بعد در بخش تیمی و حذفی از نعمتی استفاده کردیم که خداراشکر امتیاز را گرفت.

شانس حضور نفرات تیم دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب تیم ملی را چه قدر می‌دانید؟

صفر تا صدش به مربی، کادر فنی و کادر فدراسیون برمی‌گردد که ما به نظرشان احترام می‌گذاریم و مطمئنم شعبانی بهار بهترین تصمیم‌ها را خواهد گرفت و به اینکه ایشان چقدر دلسوز این تیم است و آینده تیم برایش مهم است، مطمئنم و فکر می‌کنم بچه‌های ما هم بتوانند به ترکیب تیم ملی اضافه شوند.

کادر فنی تیم ملی و فدراسیون نظارتی بر لیگ و سطح بازیکنان دارند؟

بله بسیار زیاد، نجاری و پاکزاد به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی و دبیر فدراسیون چندین‌بار به مسابقات و حتی به تمرینات ما آمدند و رکوردهای بچه‌ها را بررسی کردند و خیلی هم بابت رکوردهای ثبت‌شده بچه‌ها خوشحالند و می‌گفتند ببینیم باز هم تکرار می‌شود که شکر خدا تکرار شد. مطمئنم هم تیم ما دیده شد و هم روی بچه‌های تیم ما نظر دارند.

می‌توان‌ امیدوار بود دانشگاه آزاد اسلامی با حضور شما و میلاد وزیری چه در بخش بانوان و چه مردان علاوه بر قهرمان‌پروری در سال‌های آینده استعدادیابی‌های کشوری هم داشته باشد؟

بله،‌ من اول شدن و تلاش برای اول شدن تیمم را دوست دارم ولی تا الان حمل بر خودستایی نباشد، فکر می‌کنم با پیشرفت بچه‌ها و استعدادهایی که در تیم نشان دادیم‌ چند مدال طلا گرفتم، شاید به‌ دلیل بدشانسی‌های ریز و دست‌کم گرفتن‌ها روی سکوی اول نرویم ولی این لیگ تجربه خیلی خوبی برای بچه‌های ما بود که رشد کردند. هر هفته بچه‌ها امتیاز می‌زنند و من رشد کردن و بزرگ شدن‌شان را می‌دیدم. معتقدم یک مدال طلا می‌آید و فراموش می‌شود ولی این بچه‌ها ماندگار می‌شوند. مدتی پیش یکی از بچه‌ها می‌گفت از وقتی به تیم دانشگاه آزاد اسلامی آمدم هدفم در زندگی‌ام فرق کرده و تازه فهمیدم من هم می‌توانم و دوست دارم شب و روز تمرین کنم و تیر بزنم، خب این حرف خیلی ارزش دارد و خوشحالم که استعدادهایی که دیده نمی‌شدند حالا دیده می‌شوند.

چند هفته تا پایان لیگ مانده؟

ما یک بازی دیگر تا پایان لیگ داریم که آن هم آخر بهمن ماه است و با این حساب یک ماه و نیم فاصله بین مسابقات می‌افتد که برای هر تیمی می‌تواند نگران‌کننده باشد، چرا که الان فصل امتحانات بچه‌هاست و هر کسی هم که به شهرش برود باز نحوه رسیدگی به تمرینات سخت‌تر می‌شود و امکاناتی که ما اینجا می‌توانیم برای بچه‌ها فراهم کنیم را نخواهند داشت. به هرحال سعی می‌کنیم با دادن برنامه‌های مرتب دورادور رصدشان کنیم که تمرینات‌شان را طبق برنامه‌ریزی داشته باشند تا بهترین نتیجه را بگیرند. ما الان با گروه سوم هم‌امتیاز هستیم و هفته آخر تعیین می‌کند که می‌توانیم اول یا سوم شویم. امیدوارم بهترین اتفاق‌ها برای دانشگاه آزاد اسلامی بیفتد و سربلند باشیم.

سخن پایانی:

به همه بچه‌ها اعتماد دارم. موقع رد کردن اسامی چند بار نام آرزو عسگریان را هم در هفته قبل و هم این هفته دادم و دوباره برداشتم آنقدر که او خوب است و بعضی وقت‌ها موقع نوشتن اسامی به شوخی با خودم می‌گویم کاش اینقدر خوب نبودید تا کار من راحت بود و من تا لحظه آخر در حال اسم عوض کردن و فکر کردن برای ترکیب هستم تا به بچه‌ها فرصت بدهم و ‌ای کاش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده یا هفته‌ها بیشتر بودند تا هر هفته اسم تمام بچه‌ها را می‌دادم، ولی چون به دلیل پاندمی کرونا ویروس در هفته دو بازی برگزار می‌شود نمی‌توانم اسامی بیشتری بدهم و امیدوارم از سال‌های بعد این امکان وجود داشته باشد. باز هم تشکر می‌کنم از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر لشگری که به من اعتماد کرد تا جوانان را بیاوریم و از خود بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم. شاید اگر قهرمان نشویم هم زیرسوال برویم که چرا از جوانان استفاده کردیم ولی ما تمامی تلاش‌مان را می‌کنیم و خیلی خوشحالم که ورزشکاران بااستعداد به ‌نام دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر تیراندازی با کمان دیده شدند. /انتهای پیام

کد خبر: 1087286

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =