خبرهای خوش برای مناطق محروم کردستان/ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به سروآباد

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان کردستان و بازدید از منطقه محروم سروآباد، از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برای طرح‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و تسهیلات قرض الحسنه به این منطقه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سید پرویز فتاح در سفر به استان کردستان و بازدید از منطقه سروآباد به عنوان یکی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در کشور، پس از حضور در فرمانداری سروآباد و جلسه با مسئولان محلی اظهار کرد: از سال گذشته بنیاد مستضعفان مطالعاتش را در سروآباد کردستان آغاز کرد و عملا اقدامات اجرایی بنیاد در این منطقه از ابتدای سال ۹۹ شروع شد و در سفر امروز، از تعدادی طرح‌های تکمیل شده طی ۱۰ ماه اخیر و برخی طرح‌هایی که در دست اجرا است بازدید کردیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده به منطقه سروآباد از سوی این بنیاد گفت: بنیاد مستضعفان برای سال ۹۹ مبلغ ۵۲ میلیارد تومان را برای سروآباد در نظر گرفته و علاوه بر این رقم، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را نیز برای این منطقه تخصیص داده است.

به گفته فتاح، با توجه به درخواست‌هایی که در این سفر مطرح شد، بنیاد مستضعفان اعتبار در نظر گرفته برای سروآباد در سال ۹۹ را به ۶۰ میلیارد تومان ارتقاء داد و سقف اعتباری بنیاد برای تخصیص وام قرض الحسنه را نیز برداشت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های محرومیت زدایی بنیاد در این منطقه با هماهنگی کامل مسئولان استانی و محلی انجام می‌شود گفت: ما در جلسه با مسئولان استانی و محلی اعلام کردیم که علاوه بر این اعتبارات، بنیاد مستضعفان برای این منطقه در سال ۱۴۰۰، برنامه‌های وسیع تری را مد نظر دارد و هدف ما از حضور در این منطقه آن است که به گونه‌ای عمل کنیم تا چهره منطقه عوض شود و رشد و پیشرفت آن مشهود باشد.

فتاح با بیان اینکه زمانبندی بنیاد برای حضور در مناطق آبادانی و پیشرفت، ۳ سال است گفت: ما قطعا در سال آینده در سروآباد حضور محسوسی خواهیم داشت و با توجه به اینکه سروآباد دارای استعدادهای بالقوه‌ای در بخش‌های گردشگری، باغداری و منابع آبی است، اولویت ما فراهم کردن بروز این استعدادها و اشتغالزایی برای مردم منطقه و افزایش درآمد آن‌ها خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: البته ما در کنار این اولویت بندی، تلاش می‌کنیم تا اجرای پروژه‌هایی عمرانی که مورد نیاز منطقه است را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضور بنیاد مستضعفان در این منطقه به هیچ وجه جای اقدامات دولت را نخواهد گرفت گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که رقیب دولت در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت نیستیم و همانطور که مسئولان به ما اطمینان دادند، این اقدامات ما باعث نمی‌شود تا بودجه‌های دولتی که برای این مناطق در نظر گرفته شده، کاهش یابد و حضور بنیاد مستضعفان و اعتبارات تخصیصی ما برای این مناطق، علاوه بر اعتبارات و بودجه‌های دولتی است.

فتاح در ادامه با اشاره به آماری از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی بنیاد مستضعفان در این منطقه در قالب اجرای طرح مواسات گفت: علاوه بر این تعداد که تا امروز در سروآباد توزیع شده، ما در این سفر اعتبار مورد نیاز تهیه ۱۰ هزار بسته معیشتی دیگر را برای همه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین تعدادی از خانوارهای محرومی که فاقد پوشش حمایتی هستند، برای حمایت از این عزیزان تامین می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: همجنین مقرر شد تا در پروژه مسکن محرومان نیز، سهمیه‌ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.

فتاح با تاکید بر اینکه حضور بنیاد مستضعفان در منطقه سروآباد به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن سایر نقاط محروم کردستان نیست گفت: ما در کردستان در منطقه سروآباد متمرکزیم، ولی این به هیچ وجه به معنای بی توجهی ما به سایر مناطق و اقشار محروم کردستان نیست و ما در طرح مواسات نیز کمک‌های بسیاری به سایر مناطق این استان انجام دادیم و علاوه بر این موارد نیز، بنیاد سرمایه گذاری‌های بسیاری در بخش‌های صنعتی و دامپروری این استان انجام داده که اشتغالزایی زیادی به دنبال داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف کارخانه نساجی سنندج نیز خاطرنشان کرد: ما در این سفر بازدیدی از این کارخانه خواهیم داشت و قطعاً تصمیمی برای این کارخانه گرفته خواهد شد که منافع آن نصیب مردم سنندج و کردستان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =